Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-11-2004, 13:43   #1
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Airline på TVNorge

Jeg så på programmet "Airline" som handler om Easyjet for første gang på TVNorge igår. Dette kan da umulig være god reklame for selskapet. De skal ha for at de er ærlige og av og til går de ganske langt for å hjelpe passasjerer som har vanskeligheter, f.eks med et utløpt pass etc. Dette har jo selskapet ingen plikt til å hjelpe til med, men selvsagt bra at de gjør det. Men når en mor kommer med to små og det er julaften og de ikke engang kan spørre en annen passasjer om de kan ha en en baby på fanget under start og landing går de ikke langt for å hjelpe passasjerene, en flyvertinne kunne kanskje ha gjort det samme (men det er vel restriksjoner på det muligens). Moren hadde hatt med seg to små på fly før sa hun, på BA, men hos Easyjet var det ingen bønn. Det er selvsagt morens feil at hun ikke hadde forhørt seg på forhånd, men jeg synes ikke de var så veldig behjelpelige her. Verre synes det var når en dame med åpenbar flyskrekk ikke fikk komme ombord i et fly hvor hun hadde to kolleger (hun kom for sent til flyplassen men flyet hadde ikke gått). Her kunne man vel gjort et lite unntak og latt henne komme ombord. Hun kom seg med neste fly og fikk støtte av en flyvert, men allikevel.

Serien gir vel et ganske riktig bilde av selskapet, men litt rart at de lar såpass mye dårlig "reklame" vises seerne.

Mitt eget inntrykk av Easyjet er ok, ihvertfall langt bedre enn hovedkonkurrent Ryanair.
Old 15-11-2004, 13:51   #2
N-3PB
ScanFlyer Gold

N-3PB's Avatar

Default Replying to Topic 'Airline på TVNorge'

Reagerte på det samme som du da jeg så progammet i går.

Har sett et par programmer av den serien tideligere og det er ikke første gangen de "stiller seg vanskeligt" ovenfor pasasjerene.

Men hadde alt vært rosenrødt hadde vel ingen giddet og sett på serien!!
Old 15-11-2004, 13:56   #3
Isbamse
ScanFlyer Molded

Programmakerne plukker vel ut konfliktsoffet - det er der ækksjn er. Leste en gang på nettsidene til lettJet at de hadde vurdert dette på forhånd - konklusjonen var at den totale pr-effekten ville overstige den negative fra bilder av folk som hadde stått opp med feil bein om morran.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2004, 14:14   #4
DY
ScanFlyer Dusty

Synes mange passasjerer er kravstore jeg! Den med to barn har jeg forståelse for og de burde selvsagt gjort noe med den saken.
At folk kommer for sent hele tiden (hva er det med klokkene til folk?) og deretter la skylden gå ut over flyselskapet blir for dumt. At reisende har utgått pass for mange mnd siden...både i England og spansk pass i Sveits utgått på dato synes jeg også er litt drøy. Synes Easyjet gjorde mer enn en kunne forlange.
Mulig jeg er konservativ.

DY is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2004, 14:19   #5
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally posted by DY

Synes mange passasjerer er kravstore jeg! Den med to barn har jeg forståelse for og de burde selvsagt gjort noe med den saken.
At folk kommer for sent hele tiden (hva er det med klokkene til folk?) og deretter la skylden gå ut over flyselskapet blir for dumt. At reisende har utgått pass for mange mnd siden...både i England og spansk pass i Sveits utgått på dato synes jeg også er litt drøy. Synes Easyjet gjorde mer enn en kunne forlange.
Mulig jeg er konservativ.
Når det gjelder det med de utgåtte pass synes jeg de gjorde en strålende jobb, passasjeren hadde helt og holdent skylden her og det var ingenting selskapet kunne gjøre hvis ikke sveitsiske myndigheter i Genève hadde vært medgjørlige, der fortjener selskapet all honnør de kan få- Det var de to andre forhold jeg reagerte på, særlig hun med flyskrekk, der kunne hun ha blitt fulgt ombord. Det er selvsagt hennes feil at hun er sent ute, men det var mulig å ordne opp og hun var åpenbart redd for å fly og trengte noen som kunne hjelpe henne og de var ombord.
Old 15-11-2004, 14:29   #6
LN-SUB
Newcomer

LN-SUB's Avatar

AIRLINE ER ET G R U S O M T K J E D E L I G PROGRAM
Old 15-11-2004, 14:32   #7
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally posted by LN-SUB

Hehe, jo kanskje i lengden, det skjer sikkert mye av det samme hver gang. Men jeg synes det var greit å få med seg ett program iallefall.
Old 15-11-2004, 15:30   #8
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-SUB

Så enig, så enig. Da er det mye bedre med Norsk Rock på søndagskveldene - spesielt nå som de er kommet til tidlig 80-tall, med Depress, Circus Modern og sånne tøffe band.

jy
TOS is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2004, 18:09   #9
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Jeg skjønner godt at de nektet hun med ungene å reise, skulle det skje noe kan du være ganske sikker på at en eller annen jævel hadde engasjert en vinkelskriver for å suge litt penger ut av easySlut. Det er desverre slik verden har blitt. At cabin crew skulle ha ungen på fanget er helt utenkelig, de skal fokusere 100% på sikkerheten og eventuelle situasjoner i kabinen.

EDIT: har sett gankse mange av episodene, og synes det er få situasjoner hvor det er noe å utsette på hvordan selskapet opptrer.

Posting Rules