![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Har to korte tredagers med dem i høst. MUC i september og KRK i oktober.
Gikk inn og bestilte nødutgang på MUC uten problem for meg og kona. Det er verd 50 kr t/r i de skrekkelig trange flyene ( a la NB -700 ) . Tross alt vel to timer. MEN til KRK var det ikke mulig ? Vet de ikke hvilken flytype som skal brukes foreløpig ?. :lightbulb Med det mener jeg et innleid selskap fra Kroatia e.l. Håper ikke det. OK med A321 fra BMI, though ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
Forhåndsreservering av seter er et sjansespill i disse MD-tider hos DY. LF-maskinene har AB CDE, mens Dubrovnik har både AB CDE og AC DEF som oppsett. Bestiller du f.eks 11 E og F på en flight med 737-konfig i reservasjonssystemet som likevel opereres av en Dubr.MD kan du risikere å få 11 E og alt fra rad 26 til 34 på "F"-setet siden det ikke finnes... Mye hissige pax og refunderingskrav av seteavgift om dagen grunnet dette :huh:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det er ikke bare på de innleide det med setene går galt...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
I slike tider hadde det vel vært best med "først til mølla" ed innsjekk ev. ombord.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() Quote:
Det har også skjedd at automatene gir samme setenummer til flere pax, automater som printer like boardingcard til grupper som sjekker inn med samme referansenummer osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() Quote:
Flere ganger må seating droppes og man boarder flyet med free seating grunnet begrenset antall infantseats på MD-maskinene i konfigurasjonen i innsjekkssystemet. Noen sier at MDene har extra masker på alle rader, men i systemet er det kun D seter på partallrader som er tilgjengelig for infants.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Jeg trodde LF-maskinene hadde AC DEF? Ser at det er satt inn en MD-80 på min retur fra London på mandag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
En annen versjon .... ?? Okei.......? De kommuniserer likevel med samme host, det er ikke som at man sjekker inn paa forskjellige systemer .... RTB sender kommando og mottar ledig sete og boardingnummer ....
Er det Northport eller DY som drifter RTB? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Etter setebestillingen til MUC i dag tittet jeg på nye bill. som ble sendt med påført setene ved nødutgangen.
Jeg bestilte selve reisen før DY begynte å ta betaling for bagasje. Nå står det flg: 15 kg håndbagasje og TO PCS BAGASJE A 20 KG !! Totalt, teoretisk 55 kg pr. pax !!:exclamati Begynner nå nærme seg tur til USA........ Her må det vel være noe gærnt. Nei EB, fortsatt kun håndbagasje for ossmed nok skift for begge av oss på en tredagers !!:wink |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() Quote:
Det er DY som drifter RTB og automatene, automatene kjører en oppgradert versjon av RTB 2.98, mens skrankene har RTB 2.96. Vi har opplevd at automatene har vært nede i timesvis, mens skrankene har fungert og omvendt, da heldigvis ikke like lenge. Selvsagt er det samme "system" i bunnen, ikke to forskjellige, men det er opplagt at det er noe som skulle ha kommunisert med noe annet som ikke gjør det når det gjelder seating og sequensenumbers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden | HenrikL92 | Flyforum | 45 | 06-02-2020 21:02 |
Norwegian selger seg ned i Bank Norwegian | Someone | Småprat | 1 | 20-12-2017 08:05 |
Norwegian etablerer nytt fraktselskap - Norwegian Cargo AS | Discus | Flyforum | 18 | 24-04-2013 12:27 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Norwegian Norge og Norwegian Sverige - ulike bagasjeregler? | FlightDeck | Flyforum | 4 | 11-04-2008 12:01 |