![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Skal en tur til Warszawa på førstkommende mandag. Hva bør jeg ikke gå glipp av mens jeg er der?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ingen tips her? Vurderer en tur i mai, da jeg kan få tur med Norwegian til om lag 400 kr tur retur. Tre netter på hotell blir ikke mye mer enn en 1000-lapp. Interessant!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har ikke sett så mye av Warszawa, men den gamle bydelen (som vel i stor grad er bygget opp igjen etter krigen) er verdt et besøk. Det lille jeg har sett av byen frister imidlertid definitivt til gjentakelse. Jeg bodde på Sheraton Hotel & Towers som lå litt i utkant av sentrum, men ikke mer en at det gikk helt fint å gå. Hotellet var meget bra og kan anbefales. Jeg tror jeg betalte noe i nærheten av 7-800 kr/natt (noe som er veeldig billig for Sheraton). Flyplassen var, om jeg husker rett, nokså trasige greier. Det eneste fine med den var vel navnet.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Heiser denne litt da jeg muligens skal til Warsawa i August.
Itillegg til Sheraton som blir nevnt her, er det andre forslag til hotel? Får jeg tak i rom på Sheraton til den prisen slår jeg til på det, men andre innspill ønsker velkommen. Andre tips når det kommer til Warsawa? Blir mest sannsynlig 2 netter der nede |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Da jeg var i Warsawa i 2005 så bodde vi på Hotel Jan III Sobieski det ligger ganske sentrumsnært. Vi tok bussen fra flyplassen til Hotellet. Ellers bør du få med deg gamlebyen. Foruten den så er det en stor park med muligheter for gondol tur og botanisk hage å anbefale om man har god tid. Rett ved hoved jernbane stasjonen så er det en gågate med mange flotte spisesteder. Også for å gjøre det litt enklere å komme seg rundt. Dagskort på buss og trikk. Tror det koster ca 20 nok. Vi fikk med et kart hvor alle stoppesteder og severdigheter er skrevet på både Polsk og Engelsk.
God tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt OT - men når det gjelder hotellvalg synes jeg tipsene i stor grad dreier seg om tilnærmede luksushoteller, eller i alle fall businesshoteller. Sikkerert greit for de som har god råd, men personlig betaler jeg sjelden eller aldri mer enn 400-600 kr for et hotellrom (single) når jeg er ute å reiser - prioriterer da heller å dra på flere reiser og ikke minst bruke minst mulig tid på hotellrommet og heller se byen, samt å skeie ut på restaurant... Dette er jo fritt valg - men ville bare kommentere at jeg har stusset litt på dette...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg endte på Novotel Centrum til 640kr natta inkludert frokost og synes ikke det er noen dårlig bpris for ett såpass hotell ut av bildene å bedømme. Med får se om 3 uker hvordan det var
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Vi betalte i 2005 550 nok pr døgn på Hotel Jan III Sobieski. Ja hotellet var flott det, men ikke noe overdådig flott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg betalte som nevnt 7-800 kr/natt på Sheraton - det var et meget bra hotell, og en pris som jeg ikke reagerte nevneverdig over. Sikkert mulig å finne billigere hotell, men det var nå det tipset jeg kunne komme med fordi det er det eneste hotellet jeg har bodd på....:wink I tillegg var det jobbreise så da er det greit å ha litt komfort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Warszawa-tråden | AirbusTrond | Reiseforum | 5 | 01-08-2016 21:07 |
Transit i Warszawa? | Mchansern | Reiseforum | 0 | 10-01-2011 21:56 |
Hotellforslag i Warszawa? | TOS | Reiseforum | 10 | 18-05-2010 14:44 |