![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,548
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file?id=1230411&size=L&TopOfYest=yes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
|
![]()
Siden det var i Kina blir vel stakkaren som trakk inn nesehjulet skutt for den fadesen!?!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,094
|
![]()
Stakkars... Maskinen altså... Trodde ikke det gikk ann jeg, har alltid trodd det var umulig å dra opp hjulene når et fly stod på bakken...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Pinlig...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Hovedstellet får du ikke opp på bakken, men nesestellet kan du få opp på mange flytyper hvis du er "heldig" .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,548
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Ett annat klassiskt exempel är väl Crossair´s SAAB 340 HB-AHA den 21 februari 1990. Instruktören skulle visa eleven att det inte var möjligt att fälla in landing gear på marken ....
En berusad värnpliktig lyckades också att, på marken, fälla in hjulen på en Swedair SAAB 340 i Luleå för ett antal år sedan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]() Quote:
Men det gikk inn selv om instruktøren mente det ikke skulle gjøre det forstår jeg ? ![]() Forøvrig: på 737 (om dette er likt på 767 vet jeg ikke, men jeg vil TRO det er noenlunde likt) så er det, som sagt, mulig å få inn nesehjulet på bakken. Men du må jo gjøre det mer eller mindre bevisst ved å override håndtaket til hjulene, og jeg har vel litt vondt for å tro at flygerene kunne være såååå borte at dem gjorde dette bevisst. Det MÅ da være en teknisk feil som gjorde at nesehjulet klappet sammen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Ingen teknisk feil ifølge pprune, men teknikerfeil...
Det ble gjort tester på understellet med pinnene i, og etter at pinnene ble fjernet så fant noen ut at de skulle teste én gang til... Resultatet er jo kjent... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China, China Eastern og Southern slår sammen sin Cargo avdeling til et selskap | Trdfly | Flyforum | 0 | 27-06-2015 00:32 |
Sikkerhet og take-off (eks. fra Air China) | simenjw | Småprat | 16 | 09-04-2014 14:09 |
Air China bytter til A330 fra ARN | MartinL | Flyforum | 3 | 27-02-2009 13:39 |
Air China B 767-300 | VC-10 | Flyforum | 8 | 01-10-2006 20:19 |
Air China 767 på OSL... | Thomas | Flyforum | 18 | 28-09-2006 21:14 |