![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Swissport inn på osl. Har hørt at NP er kjøpt opp av swissport. Noen andre som har hørt dette??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har ikke hørt det. Hvor har du hørt det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Står ihverfall ikke noe på northport.fi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke hos Swissport heller.
Finner ikke noe om det når jeg søker på den vide webben.. Bare flyplass rykter, eller kanskje bare for ferskt?... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
SGS selges til Swissport kanskje???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Hoerte de var interesserte, men dette er enten fortsatt paa ryktestadiet eller for ferskt til at media er informert. Skandinavia er et blankt felt paa kartet for Swissport og et marked de gjerne vil inn paa, saa jeg vil ikke bli forbauset om det stemmer.
Overskriften er imidlertid misvisende - det er ingen relasjon mellom Swiss og Swissport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er ingen børsmeldinger om dette på børsen i Helsinki (som jeg vil anta at det aktuelle stedet å lete). Om salg faktisk har funnet sted så er det vel krav til offentliggjøring av slik info...(?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Det kommer nok info om dette her. Kan ikke si mer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Hmmm...LN-MOW og jeg begynnte saa smaatt aa tenke hoeyt:
- SAS kan legge SGS ut for salg den 14 Juni. - Hva om Swissport er kjoeperen av SGS ? - Og via SGS kjoeper NP ogsaa ?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hmmmm
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Hvis SAS VD torsdag annoncerer at SGS sælges,tror jeg næppe det kommer til at foregå uden "faglige møder" resten af torsdagen og fredagen for den sags skyld. --- Det er trods alt ca. 8-10000 menneskers(og min) arbejds plads der kommer i fare.. --- Jeg kan slet ikke få oeje paa grunden til at skille sig med SGS....Checkin staff er jo første møde med fly selskabet, men hvis SAS ville det godt, ja så informerede de os berørte ansatte først, men det har SAS aldrig nogen sinde gjort....Det har i mange år vaeret saadan, at ansatte var de sidste der fik noget at vide... Selvom SAS er stort i Skandinavien så vil de bare blive regnet for et nyt flyselskab,hvis f.ex Swissport overtager, og de ansatte vil ikke have noget specielt forhold til SAS frem for andet selskab....selv ikke os som har været her i +35 år.... Jeg beder til og håber at SAS beholder SGS....... Ja jeg har min SAS briller på , og jeg har ret til det.....Men jeg er bange for at SAS bare ser disse frasalg som et pengespørgsmål og ikke noget som helst andet Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har stor forståelse for argumentene om at innsjekkingspersonalet kan spille en viktig rolle for kundene, og at det kan tenkes at det er en god ide å beholde disse som en del av kjernevirksomheten. Kan man tenke seg en løsning som innebærer at man skiller baggasjehandlingen fra sjekk-inn tjenesten, og beholder sistnevnte i SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er nettopp den løsningen jeg har hørt spekulasjoner om.
Var ihvertfall en stuer som nevnte dette, og som sa han heller ville gå over til trafikk (innsjekk osv.) enn å gå til noe annet selskap som stuer. Dette da mest pga hans tid i selskapet, men mest pga. billett avtalene, som jeg har skjønt at er bedre enn de WF får.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
For som jeg har vært inne på før, hvilket selskap som har jobben med å ta seg av kofferten etter den har blitt sendt avgårde fra innsjekk, inn i flyet også ut igjen ved ankomst er det uvesentlig hvilket selskap personen jobber for sett fra kundens perspektiv. Men når det gjelder personer som man har kontakt med (innsjekk, boarding, service center, billettering etc etc) så er det en klar fordel å ha egne ansatte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |