![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
For å gjøre det mer behangelig for flypassasjerene i varmen åpnet flyvertinnen bakdøren på Airbus-flyet fra My Travel Airways. Hun glemte å koble fra evakueringssklien og resultatet ble forsinkelser på over tre timer for passasjerene som skulle fra Stavanger til Kreta.
http://www.boarding.no/art.asp?id=26934
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,468
|
![]()
Noen som glemte: "Disarm slides, cross-check and report please"
![]() Trodde det var fast prosedyre når man landet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Au da! Alltid like kjedelig dette, tenker hun var bra rød i "toppen" og en smule flau ja. Samtidig som dette tross alt er en dyr affære, var vel på en A321 dette skjedde - og da forsvant ca. 2-250,000.- ut av vinduet. Hun gjør nok ikke dette en gang til!
![]() (Hadde en kollega som "nesten" glemte seg på A330, men hadde allerede tatt opp håndtaket for mye - selv om hun disarmerte døren før hun gjorde noe mer. På denne større flytypen koster dette enda mer, så hun var rimelig spak og lei seg etterpå ja..)
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Skjedde også når jeg jobba i BLX. Det var hennes treningsflight og det ble med den flighten.......selskapene har veldig fokus på dette under kursing og opplæring.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Huff stakkars, det må være nedturen det... Sjekker det uansett før jeg åpner døra jeg. Er livredd for at noe sånt skal skje med meg...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]()
Det er jo mennesklig å feile, det skjer i alle yrker og bedrifter som ikke tar høyde for mennesklige feil har ikke livets rett etter min mening.
Alle har jo som mål at feil ikke skal inntreffe, men fra tid til annen skjer småepisoder som dette.Det er livets virkelighet. Så lenge personalet lærer av episodene skal man ikke hugge hodet av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,468
|
![]() Quote:
![]() Men man kommer ikke unna at det var ett par HSE rutiner som ble brutt eller ikke fungerte og i den bransjen vi to jobber i (riktignok kun sommerjobb for meg) så hadde det vel kvallifisert til en "fin" HSE rapport. Men som sagt. Det er menneskelig å feile ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Velkommen til ballongklubben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Den er lei
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Husker at det var en stuervikar som røsket av nødutgangen på en Dash når vi skulle begynne å laste post på nattmorgenen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,954
|
![]()
Slik kan skje. Som elektriker, veit eg det finnes shutdown-rutiner på feks plattformer ved strømbortfall på kritiske kretser, og skal ein då "bare" ta vekk strømmen lite grann for å fikse og trikse litt, så blir ein fort medlem av million-klubben ja..... Men; det er menneskelig å feile, og slike blemmer kan skje overtalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Punktert Novair-fly førte til full utrykning og ''Ekstra nyhetsending'' - PFU-sak | LNv22 | Småprat | 113 | 17-10-2014 20:37 |
Reveslagsmål førte til bråbrems for DY | jameson82 | Flyforum | 12 | 04-12-2010 02:29 |
Forglemmelse førte til forsinkelse | sirpjalle | Flyforum | 3 | 22-02-2008 16:31 |
Krangel førte til innstilt fly | SK384 | Flyforum | 88 | 27-03-2007 05:36 |
Full mann førte til mellomlanding på ARN | Trety | Flyforum | 6 | 17-10-2006 16:53 |