Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-01-2007, 23:53   #1
Fokker 50
ScanFlyer Blue

Default OT: mobiltelefoner, gode forslag?

Skal gå til innkjøp av ny mobil, men utrolig mye å velge i.

Noen som har gode tips?

Bør ha kamera m/blitz, mp3, radio og bra med minne... Hvilke priser må man opp i da?
Fokker 50 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2007, 23:55   #2
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

Default Re: OT: mobiltelefoner, gode forslag?

Sony Ericsson K800i med 1gb minnekort

telefon: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320392 pris 3499kr ulåst
minnekort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319132&cks=ACC pris: 379kr

har en slik telefon selv og er meget godt fornøyd
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 00:18   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Nokia N73 er mitt tips. Har en sånn selv og den fungerer stort sett veldig bra. Telefonen har alt du etterspør, og støtter vel miniSD opp til 2GB om jeg husker rett. Godt kamera og relativt stor og god skjerm. Jeg tror den ligger på et sted mellom 2500 og 3500. På den negative siden synes jeg kanskje det er litt mye plastikkfølelse, men det er det veldig mange andre mobiltelefoner som sliter med (personlig så er jeg veldig glad i min gamle Nokia 6310....).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 00:19   #4
Jack
ScanFlyer Blue

Jack's Avatar

Nokia N73 er vel noe av det beste du får på markedet i dag! K800i er en veldig bra mobil, men N73 er den jeg ville ha valgt hvis jeg skulle velge telefon nå. Du må selv se hvilken som passer deg best. N73 og K800i er uten tvil de beste telefonene som er på markedet i dag!
Personlig mener jeg at operativsystemet Nokia bruker er det som gjør den hakket bedre en hva Sony Ericsson har på sine telefoner.

Hvis du vil ha noe som er litt billigere så er vel SE 750i fremdeles i salg? Eventuelt Nokia N70 Music Edition, begge med helt ok kamera.

Hardware.no
Jack is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 00:50   #5
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Jeg kjøpte Nokia N80 for 10 uker siden. De siste 7 ukene har den vert på verksted. Anbefales
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 00:58   #6
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by MountainDew

Jeg kjøpte Nokia N80 for 10 uker siden. De siste 7 ukene har den vert på verksted. Anbefales
73 er et finere tall....:wink
TOS is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 07:27   #7
Jens W
ScanFlyer Crusty

Vet ikke helt hva slags telefon som passer best, men min erfaring er at Nokia funker dårligere enn SE.
Utrolig hva min P910 har fått gjennomgå i løpet av to år i grunn...
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 07:34   #8
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Jeg er veldig fornøyd med min K800i - eller du kan vente noen måneder og kjøpe denne. Jeg har nettopp sett Steve Jobs' presentasjon fra SFO og jeg er frelst!

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 07:35   #9
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

CK frelst på mobiltelefon????
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 09:27   #10
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Nokia N73 er egenskapsmessig en bra telefon, men jeg Nokia har stolte tradisjoner med sviktende kvalitet. Jeg hadde styrt unna for å si det sånn.

Skal du ha MP3-mobil fra Sony Ericsson bør du vurdere å droppe K800i til fordel for eksempelvis W810i. Veldig mye av den samme innmaten og funksjoner, men på W-utgavene er det mer direkte rettet mot MP3-funksjonene. I tillegg har Sony Ericsson ganske brukbare FM-radioer.
Old 18-01-2007, 10:27   #11
Utflyttet
Ute på tur

Lykkelig eier av to SE k800i her og anbefaler de varmt. Er Nokia-allergiker, men ser frem til iPhone med stor glede.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 10:31   #12
Jack
ScanFlyer Blue

Jack's Avatar

Jeg har en N80 og har ikke sett noe til problemene som jeg hører andre har. Flaks for meg? Eller er det andre som har uflaks? Jeg ville nok ha vurdert andre telefoner en denne hvis jeg var deg... kamera å snakke om har den heller ikke... lysår etter N73! Eneste som taler i fordel N80 er Wlan.....

Nokia N-serie telefoner skal ikke ha en større feilprosent en SE sine telefoner. Mulig at et mye mer komplisert operativsystem en hva SE har på K800i skaper problemer for en del av telefonene. N73 er solid telefon, og den skal være mye mindre belemret med feil en det mange andre telefoner er. N70 er heller ikke plaget av så mange feil, og musikkversjonen er et helt greit og litt billigere alternativ en N73.
Old 18-01-2007, 12:27   #13
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Jack: "Andre med uflaks" er temmelig mange

Selv om Nokia i prinsippet ikke skal ha mer reklamasjoner, så får de i praksis det allikevel. S-E har en hel bondegård med svin på skogen de også men det er enkelte vesentlige forskjeller: De løser problemene relativt raskt og tidlig i modellens levetid, i tillegg til at de er adskillig bedre enn Nokia på reklamasjonshåndtering (dog, det sier egentlig mest om Nokia). Og dersom noen skulle lure, jeg jobber i bransjen.
Old 18-01-2007, 12:57   #14
Jack
ScanFlyer Blue

Jack's Avatar

Quote:
Originally posted by Trety

Jack: "Andre med uflaks" er temmelig mange

Selv om Nokia i prinsippet ikke skal ha mer reklamasjoner, så får de i praksis det allikevel. S-E har en hel bondegård med svin på skogen de også men det er enkelte vesentlige forskjeller: De løser problemene relativt raskt og tidlig i modellens levetid, i tillegg til at de er adskillig bedre enn Nokia på reklamasjonshåndtering (dog, det sier egentlig mest om Nokia). Og dersom noen skulle lure, jeg jobber i bransjen.
Er klar over at mange sliter med Nokia N80. Men feilprosenten er betydelig lavere nå en når den kom ut... noe som gjelder de fleste telefoner....?

Praksis og i prinsippet?
At Nokia har flere reklamasjoner har kanskje litt med at de selger en god del flere telefoner en SE? Nokia er verdens desidert største produsent av mobiltelefoner, mens SE er nummer tre eller fire....
Er helt enig i at SE er raskere med å luke ut feil fra nye modeller, de er også mye mer fornuftig når det gjelder modellutvalg. Nokia har nye modeller på tur hele tiden, og dertil medfølgende barnesykdommer...
Jeg har aldri opplevd langt ventetid på reparasjon, er kanskje heldig? Eller at jeg bor i en by og ikke i en bygd langt fra sivilisasjonen?

Diskusjonen om hvilken telefon som er "best" er egentlig ikke verdt å ta... man velger den man liker best selv. Har testet begge de telefonene som diskuteres her... begge er fabelaktige telefoner... men ville ikke ha byttet ut min Nokia N80 og Nokia N73 med en K800i... jeg regner med at eiere av K800i ikke ville ha byttet den bort heller.
En diskusjon om mobiltelefoner er vel mulig å få like ille som for/mot SAS diskusjoner som vi koser oss med på forumet....

Old 18-01-2007, 13:15   #15
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

At reklamasjonsprosenten på N80 har gått betydelig ned skulle ikke så mye til strengt tatt.

Men reklamasjonsprosenten er også lavere hos S-E enn Nokia, ikke bare antallet. Og Nokias håpløse reklamasjonshåndtering har jeg opplevd på kroppen selv med en 9300. Når de for ørtende gang ikke skjønner bæret sender de den til Tyskland. De skjønte heller ikke bæret, men bruker snaue to måneder på å oppdage det. Hva svarer Nokia når jeg sier at nå er det nok? Vi har bare softwareoppgradert den 4 av de 7 gangene den var på verksted, og det kaller ikke vi en reparasjon. Til slutt fikk jeg kranglet meg til ny telefon (dette var ikke forbrukerkjøp), og når den kom var den fullstendig død. Da fikk Sony Ericsson en ny kunde og Nokia ble totalforbudt her på huset...
Old 18-01-2007, 13:50   #16
Jack
ScanFlyer Blue

Jack's Avatar

Quote:
Originally posted by Trety

At reklamasjonsprosenten på N80 har gått betydelig ned skulle ikke så mye til strengt tatt.

Men reklamasjonsprosenten er også lavere hos S-E enn Nokia, ikke bare antallet. Og Nokias håpløse reklamasjonshåndtering har jeg opplevd på kroppen selv med en 9300. Når de for ørtende gang ikke skjønner bæret sender de den til Tyskland. De skjønte heller ikke bæret, men bruker snaue to måneder på å oppdage det. Hva svarer Nokia når jeg sier at nå er det nok? Vi har bare softwareoppgradert den 4 av de 7 gangene den var på verksted, og det kaller ikke vi en reparasjon. Til slutt fikk jeg kranglet meg til ny telefon (dette var ikke forbrukerkjøp), og når den kom var den fullstendig død. Da fikk Sony Ericsson en ny kunde og Nokia ble totalforbudt her på huset...
Der er jeg helt enig. Sjelden har vel en modell vært mer forfulgt av "barnesykdommer" en det Nokia N80 var.

Hørt mange av de skrekkhistoriene, jeg kan ikke forstå at Nokia sender telefonene sine til Tyskland. Jeg forstår at folk kjøper andre merker etter å ha opplevd noe sånt. Lurer litt på om dette hadde litt med kapasitetsproblemer hos Nokia i 2006? Ventetiden var ikke så ille i slutten av 2006 mener jeg å ha hørt...

Men............. diskusjonen her var vel tips om en god mobil? Og Nokia N73 er ikke heftet med de samme problemene som N80! Den skal være like lite plaget av feil som K800i. Begge meget bra telefoner, eneste som skiller dem er personlig smak! N73 musikkversjon er min personlige favoritt.
Old 18-01-2007, 16:37   #17
anders320
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally posted by Cedlind

Vet ikke helt hva slags telefon som passer best, men min erfaring er at Nokia funker dårligere enn SE.
Min P990i har jeg hatt siden Oktober. Knalltelefon forutenom at den kan være litt treig av og til.
anders320 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 16:39   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Jeg har en K610i som jeg er meget fornøyd med. nå mangler den riktignok blitz til kameraet men eller er jeg svært fornøyd.
Old 18-01-2007, 17:05   #19
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally posted by andeik

Quote:
Originally posted by Cedlind

Min P990i har jeg hatt siden Oktober. Knalltelefon forutenom at den kan være litt treig av og til.
Har siklet litt på 990, men tror jeg venter med ny telefon til iPhone kommer, men det tar nok fort et lite år. (Den har ennå ikke blitt FCC-godkjent)
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 17:54   #20
Thomas
ScanFlyer Rusty

Jeg har Nokia N90, og vær obs på at N9-serien sluker strøm... den må lades annenhver dag!

Posting Rules