![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
- Dette blir for dumt
(VG Nett) Bellona-leder Fredric Hauge mener Jostein Gaarders forslag om bare to flyreiser per person i året er en dum måte å angripe klimakrisen på. Det er mange av VG Netts lesere enige i. VG |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
På tross av at Hauge ofte fremstår som ett levende bevis på at Hasj-røyking ikke er sunt så kommer han med en fornuftig uttalelse og syn i denne saken, imotsetning til Gaarder som tydeligvis har gått sammen med fundamentalisten Steinar Lem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Etterhvert bør det etableres kvotering også på peisfyring, bilreiser, båtreiser (hurtigruten kan jo seile annenhver dag), oljefyring (rasjonering spesielt på kalde dager), for ikke å snakke om hvordan varetransporten kan begrenses til et par dager i uken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Hørte på han da han hadde et foredrag vedr. utbyggingen av Co2-komprimeringsanlegget på Kjelbergodden på en av mine tidliger arbeidsplasser, og det var fornuftige ting han kom med. Han sa det på en enkel måte, skal du bekjempe forurensningen, så nytter det ikke å kjempe i mot oljeselskapene, det er bedre og samarbeide og prøve å påvirke på dem på den måten, og det har han jo klart i og med at Kjelbergodden og co2-rensingen ble en realitet! (om det er en suksess for vi diskutere i en annen tråd) Det blir på en måte som å leve etter mottoet: Pick your battles (se hva som er viktig, og ikke fullt så viktig) Og bekjempe flyreiser ved å rasjonerer det til 2 reiser pr år er kamp som en nødt til å tape!
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
verdens flytrafikk utgjør 2-3% av verdens CO2-utslipp - kupromp ca 9%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Synes ikke han ser så dum ut heller jeg da, men han oppfyller kanskje ikke kleskode-kravet til enkelte her inne (ref. en annen tråd)? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tror ikke SAS ser potensialet | LN-VLE | Småprat | 0 | 06-02-2013 18:44 |
En film jeg ikke tror vi har hatt her på forumet? | Utflyttet | Flyforum | 8 | 01-02-2013 15:23 |
Tror ikke det blir flere pilotstreiker | LN-VLE | Småprat | 0 | 09-11-2012 13:39 |
Flybe tror ikke lyntog vil erstatte fly i UK | CK | Flyforum | 20 | 30-06-2010 16:32 |
Tror ikke på Norwegian | sail4fun | Flyforum | 3 | 14-04-2007 22:54 |