![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/04/502494.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
Har Dagbladet lest denne posten? http://forum.flyprat.no/read.php?TID=19481
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Oliver er nok en fast leser
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
Men er det ikke du en person som sender flyene til gate 48, da ENGM Ramp? Ikke et snev av skyldfølelse? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]() ![]() Men at jeg synes situasjonen på en del av disse broene ER håpløs? Å ja! ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
Et spørsmål; Hvorfor er ALLTID Molde-gaten på partallsgater? Dvs. 22,18,12 osv. Kanskje 10% av avgangene som går fra primtallgates. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Hehe, truo du meg, nå om dagen er det IKKE ett fett. Vi har sååå mye fly som kommer og går at vi bruker det vi klarer å ha/få tilgjengelig!
48 er jo spesiell, sammen med 47 & 49 i og med at de er kombigater Schengen/Non-schengen, og med sååå mange ulike destinasjoner som det det flys til og fra på OSL, så må denne gaten brukes HYPPIG! Og hva angår MOL og partall? Helt tilfeldig, vi har ingen skrevn eller uskrevne regler der for bruk av gatene hva angår destinasjoner.... Vi hadde en prøveprosjekt for noen år siden med SAS og pre-boarding, men har ikke hørt så mye fra SAS om dette nå på en stund...
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Etter alt dette 48 styret de siste dagene var det en små shaky undertegnede som sto i enden av gate 53 for å docke på Continental 757 idag. Der skal man docke på dør nummer 2 og dette er en kjøretur man trenger reisesyketabletter for å komme seg igjennom, spesielt god klaring til en RR motor til noen millioner laken er det heller ikke.
Tcho.. men det gikk da bra denne gangen også! :wink P.S. Rampen, ikke no' CO på gate 48 fremover.. fy!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Haha...CO på 48 Thomas? Kan ikke huske å ha sett den der på LEEEEENGE? Eller?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Nei, bare vi er enige om at det blir leeenge til neste gang også..
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]()
pft!
Ingen bryr seg om CO! :P Uansett, ja det ACTA flyet har jeg hørt har vært et problem på andre broer mtp. fargen...? Men får nå se fremover.. nå som Thomas skal leke at han driver å kjører broer, så ser vi nok flere sånne oppslag.. hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Hvis det er slik at det er fargen som er en medvirkende årsak. Er det et stort felt rundt døren man må gjøre noe med, eller er det bare litt. Kan jo høres ut som det nesten vil være mer løsomt å gjøre om på designet på flyet. Det skal jo tross alt ha flest mulig timer i lufta og ikke stå på verksted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Fargen kan være et problem. I 1999 så nektet Brittania lenge å få bro på flyene sine pga et lignende uhell med en 757. Lurer på om ikke de da pleide å stå på 46, husker ikke, det er lenge siden. Den mørke fargen de hadde på flyene sine var et problem.... eller rettere sagt kunne føre til problemer.
Det skal ikke ha noe å si om du kjører automatisk (nja... semiautomatisk egentlig) eller manuelt, alle føllere og sensorer vil fungere på samme måtte. Jeg har kjørte manuelt maaaaaaaange ganger uten store problemer. CO må mann kjøre på manuelt f.eks. Og bare slapp av Thomas, jeg tror faktisk ikke at brua klarer å kjøre ut langt nok til å komme bort i motoren, men det er ikke mye om å gjøre å jeg vil ikke anbefalle deg å prøve :-) Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Fargen var et problem, men man har laget nye sensorer som fungerer med ultralyd på de mobile broene.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Assistanse OSL ved B-gate | AirbusTrond | Reiseforum | 10 | 04-06-2016 10:16 |
Oppførsel ved gate/avvist ved gate. | Tornerose | Småprat | 7 | 22-01-2016 15:19 |
Rusing av motor ved gate | roger | Flyteknisk forum | 9 | 26-11-2015 20:49 |
Oppgradering ved innsjekk/gate på LH langruter | MisterOlsen | Reiseforum | 7 | 09-07-2011 04:25 |
Byggearbeider OSL ved gate 39/41 | Someone | Småprat | 10 | 12-04-2011 22:27 |