![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg var en tur på flystevnet på Vesteräs (riktig skrevet??) i går,
der ble det vist mye spennende, kan nevne deHavilland Heron, SAAB Lansen, SAAB Draken, heftig lowpass med UH1(b?) og mye mer! Men - noe av det som imponerte mest, var faktisk Pitts S-12. Jeg så dette flyet på Sun'n Fun i Florida i April, men fikk ikke se det fly noe display - og i følge museet på Vesteräs så var showet på lørdag det første i verden av Pitts S-12. Og for ett show! Legger ved ett bilde som viser takeoff (!), du ser hvor røyken starter og hvor flyet er! Noe av det råeste jeg har sett.. ..noen i østlandsområdet som blir med på andelslag?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Ser temmelig likt ut som oppskytningen av Romfergen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Huff og huff
![]() Leste pilotens egen kommentar om det som skjedde også, slik kan skje, men er nok grusomt og stå å se på, og ikke minst for flygeren selv....
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg m.fl. er veldig interessert i å se video (eller gode stillbilder) av hendelsen over. Hvis noen ser noe sånt er det veldig fint om det legges ut her, eller om jeg kan få en PM med link eller kontaktperson.
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var litt av en rakett!!! Er nok ikke mange pistonfly med slik performance. Har du noen flere bilder fra flygshowet til oss forumnisser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Prøvde å finne noe info om dette flyet, men tiden strekker ikke til.
Men jeg ser at Discovery Science skal ha en episode i "flydilla" som skal omhandle en Pitts Special. Vet ikke hvilken type det er. Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fikk dessvere ikke blitt med. Fløy 13:30 t på Voss. Vi får ta det igjen på Oshkosh.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjekt å fly også Morten - det vet vel vi med rundt 2 - 300 timer sammen??
![]() Blir bra med Oshkosh også! Fredrik har kanskje vist deg denne: http://www.airventure.org/2007/event...ane_rides.html ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi har hatt noen fine turer sammen! Fra Tromsø inord til kokkola,Kaunas,Dressden i øst til Luxenbourg i syd og flere turer til Sverige, Danmark, Flensburg, og Stavanger, Haugesund,Elverum,Førde,Trheim,Voss,Kjeller,Fagern es,Krsand,Krsund,Torp,Jarlsberg Rygge. Det har ikke vært high performance maskiner men vi har nu kommet ut på tur! Alt fra motorglidere,cub, til Cessnaer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sjekket ut på Cub, Aeronca og Stearman i Florida (Mid-America Airport, en liten gresstripe øst av Orlando) for noen år siden, og da fly vi over en gård der de bygget prototypen på S-12. Stjernemotor, russisk, mener jeg. Flyet konstruert og bygget på lisens. Kjørte tilbake landeveien en dag det blåste for mye, og fikk en fin omvisning. En av pensjonistene som arbeidet der hadde flere tusen timer på Ford Trimotor i mellomkrigstiden. Husker ikke navnet på "fabrikken". Noen som gjør det?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
http://www.pittsmodel12.com/
Der fant jeg den. Fett fly!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AA & BA's integrering av systemene - IMPONERT | Fnate | Småprat | 0 | 26-05-2017 11:26 |
Imponert over Uniteds bookingsystem | Fnate | Reiseforum | 2 | 20-08-2010 09:31 |
Imponert! | LN-MOW | Flyforum | 83 | 26-08-2008 02:28 |
Imponert over regulariteten | LN-BRK | Flyforum | 7 | 20-10-2006 14:20 |
Imponert over Flightsim.no webshop | Bizflyer | Flyforum | 0 | 10-02-2006 23:00 |