![]() |
|
![]() |
#1 |
Superflyer
|
![]()
Sjekk da ut dette tilbudet :
http://www.norwegian.no/sw26898.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er virkelig belegget så dårlig at de nesten må betale paxen for å fly?
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS flyr da strekningen, så jeg ser ingen grunn til å fly DY.:wink
Vi flyr uansett BUSK på TPC |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
var innom og tok en titt, 10 sec etter gikk jeg tilbake og fikk opp denne.....
![]() http://www.scanair-forum.net/forums/images/upload/111.jpg [tmb]111[/tmb] Ganske "poppis" dette her tydeligvis.....
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nja eller et markedsførings triks som trass i tap per pax, faktisk er billigere enn å rykke inn med reklamekampanjer i ulike media. Dessuten tiltrekker slike billige priser i seg selv ofte mediaoppmerksomhet uten at Norwegian må betale for det. I tillegg får det folk til å friste seg til å prøve ut produktet mellom Stavanger og Bergen, så det er nødvendig vis ikke så desperat som det ser ut til!
Vi har da sett selskaper som har gjort suksess med dette tidligere......
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
DY øker kapasiteten mellom BGO og SVG, plusser på en sen kveldstur i hver retning. Da er det naturlig med en kampanje for å skape litt blæst om tilbudet
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De som har hatt suksess med slike tilbud, tilbyr slike reiser relativt ofte til disse prisene. Dersom DY gjør dette for å skape blest, vil de ikke vinne pax på dette stuntet...
Ruten kan umulig gå bra siden det er den eneste ruten som man har et slikt tilbud på.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Med litt markedsførings kunnskaper finner du ut at dette faktisk er en av de mest billige og kostnads effektive markedsførings måtene å øke sin omsetning på! ![]() Og Norwegian vet nok hva de gjør!
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg vet at dette markedsføringsmiddelet funker, dog har folk lett for å glemme etter meget kort tid. Derfor har Ryanair (som fant på dette på flyfronten) relativt ofte kampanjer med relativt få billetter til slike priser. Et engangsstunt virker, dog får det en meget begrenset effekt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
SVG-BGO er tradisjonellt en vanskelig strekning å konkurrere på. Gamle BU med godt feste i SVG hadde et kraftig grep om markedet imellom byene. SASBraathens har nå mye av dette markedet. Mye forretningstrafikk med bedriftsavtaler. WF fant det også vanskelig å fly her og trakk seg ut, selv om de fløy med kun 50 seter.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Norwegians "stunt" er vel nettopp et ressultat av at BUSK står sterkt. Det gir en fristelse for BUSK pax å fly med DY og teste deres produkt på strekningen.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Mellom Bergen og Stavanger er det egentlig et formidabelt rutetilbud. SAS har 11-12 rundturer hver dag. Kystbussen har timesavganger fra 07 til 21, og i tillegg har Flaggruten to rundturer med hurtigbåt.
Tidligere har Haga Buss måttet innstille sine bussavganger mellom de to byene grunne hard konkurranse. Fra nyttår forsøkte Torghatten seg med et nytt ekspressbåttilbud, men også de måte gi seg etter kort tid, grunnet manglende lønnsomhet. Det er i dette farvannet Norwegian opererer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
på 35 minutter er det vel minimalt hva morgen måltidet teller. Dessuten er det ingen opptjening av bonus på ruten. Forskjellen på produktet er minimal!
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Om bord: Gratis frokost på avganger frem til kl 09.00. Gratis te og kaffe på alle ruter over 40 min. Mat og drikke kan kjøpes om bord.
Skal man tro dette så er det frokost, mat og drikke for kjøp, men ingen gratis kaffe. Jeg flyr ruten på torsdag, etter kl 9, så da får jeg vel litt oppdatert info om hva som skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Har det noensinne vært noe annet enn servering av drikke mellom SVG og BGO? Jeg fløy en del på den strekningen i den perioden SAS og Braathens konkurrerte på det mest iherdige og mener at Braathens-crewet så vidt rakk å dele ut en brus til hver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har flydd masse opp og ned mellom Trondheim og Stavanger de siste årene. Dette har vært med mellomlanding i Bergen. Er ganske sikker på at SAS for noen år siden pleide å rekke å servere litt mat (type rundstykke), men det kan tenkes at det bare var på "langstrekket" mellom BGO og TRD. Derimot er jeg helt sikker på at jeg i hvert fall har fått servert forksjellige snacks mellom BGO og SVG i den tida de serverte slikt (muffins, risbolle eller iskrem). Husker en gang de rakk å servere 3 risboller på veien (TRD-AES, AES-BGO og BGO-SVG). Litt variasjon hadde jo gjort seg for oss som skulle hele veien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Loganair starter Edinburgh - Bergen/Stavanger | Twin Otter | Flyforum | 18 | 26-08-2024 00:50 |
Corendon Dutch Airlines skal fly til Kristiansand, Bergen, Stavanger og Oslo | Trdfly | Flyforum | 4 | 01-04-2013 16:12 |
BMI tilbud fra Bergen og Stavanger | nime | Reiseforum | 4 | 30-09-2011 19:51 |
Dagens overraskelse: AirBaltic fra Linköping til Stavanger og Bergen | MartinL | Flyforum | 52 | 10-10-2009 13:03 |
Karibien direkte fra Bergen, Stavanger og Trondheim | MD11 | Flyforum | 5 | 20-06-2008 07:05 |