![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]()
Da er Rygge-logoen lansert ..
Jeg synes egentlig den ble ganske vellykket. Litt mer "europeisk" enn Avinor og OSL sine logoer. ![]() http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070516/NYHET/70516010/1002/AKTUELT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Den luktet det LCC av helt ned hit til København
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]()
Det er også en måte å si det på.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Ry99e?
Spøk (og 9-tall) til side, den var ikke verst den der. Terningkast 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Annerledes - men det lukter absolutt LCC, ja! Terningskast 3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,316
|
![]()
Liker`n En sterk 5`er...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Den var jo fancy. Så er det bare å vente på første flyet :-p
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Den var rett og slett elendig!
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Minus for at den ikke inneholder referanse til IATA-koden ... litt fargekodiing som f.eks. RYGGE hadde hatt mer effekt. Saerlig siden Rygge er saa heldige aa ha koden som foerste del av navnet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
"Drabbad av design..." Quote:
![]() Flytter åpningen til 2008? Rygge mangler takstregulativ Bruker 65 mill. på oppgradering Flyplassåpning kan bli utsatt Danielsen går av Varsler nedtur Det er tross alt så mye oppløftende lesestoff å finne i lokalavisa der borte, for ikke å snakke om de artige kommentarene til artiklene... ![]() Ellers så fant man jo noe interessant her. Quote:
En ganske stor andel kan nemlig ligge igjen på flyet, og bli spredd utover takseveier, rullebane, og ikke minst bli med flyet et lite stykke etter rullebanen... ...og hvor gjør man av det som havner på takseveier og rullebane? Jo det havner jo i snøen man feier avgårde... ...og hverken de-icingutstyret eller oppsamlingsutstyret kommer til å bli bedre enn det man har på OSL og TRF, så om de vil samle opp 10-15% mer glykol enn "konkurentene" så må de nok behandle all snøen i området som spesialavfall og sende den til dertil egnet deponi... ...men det er jo min mening da... ![]() ...og jeg står for det jeg har skrevet tidligere: Jeg tipper Ryanair har base på Torp før første DY-rute tar av fra Rygge... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
I disse miljøtider må man tenke positivt: en utsatt åpning av Rygge vil medføre mindre CO2-utslipp
![]() ...og forresten: den logoen ser grusom ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
|
![]()
Helt grei, men ikke noe WOW... Terningkast 4...
__________________
the dreamer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Hva betyr "drabbat av design", og referansen til den uttalelsen? For noe vås.
Logoen vil aldri leve noe eget liv i et vakuum helt alene, men opptre i en kontekst i markedsføring, kommunikasjon, etc. Den kommer nok mer til sin rett da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
Christer Glenning, som pleide å teste biler for Trafikmagasinet i "gamle dager", brukte det utrykket om detaljer han ikke likte ved bilene han testet, være seg utseendemessige detaljer eller praktiske løsninger som noen tydligvis hadde tenkt alt for lenge på... Noen har lagt alt for mye arbeid i den logoen, og resultatet er forferdelig, da det ser mer ut som logoen til en ny såpe enn logoen til en ny flyplass... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Hvis noe er dårlig designet er det som regel fordi man har brukt for _lite_ tid på jobben. Nuvel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,563
|
![]()
Kanskje er fordi lufthavnen ligger nærme Sverige at logo'en er blå?!
Eller er det deler av et oppvisningsprogram på flystevnet til høsten? Vel, skal jeg tillate meg å synse jeg også kunne logo'en kanskje vært noe mer fargerik. Derimot kan det hende at den ikke kommer til sin rett slik den fremstår her så fremt bakgrunnen ikke er korrekt. Hvis vi tenker oss at bakgrunnen er gul kan det jo tenkes at det vil se bedre ut!? Men dag må vel grensen til Sverige flyttes litt vestover vil jeg tro. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Jeg tror østfoldingene ser for seg en motsatt utvikling, OJ. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny logo til BA? | Vede | Småprat | 6 | 06-11-2012 00:16 |
Ryanair Rygge-Gatwick-Rygge | LN-CMN | TripReports | 1 | 29-06-2011 11:48 |
Rygge-avtale snart klar for signering av partene .. | Herlov | Flyforum | 11 | 04-08-2005 15:49 |
Ny logo for Boeing | LN-MOW | Flyforum | 4 | 14-03-2005 21:12 |