Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-04-2007, 14:59   #1
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Default OT: skipsinteresse (og luksuslugarer) på Scanair?

Tja, hva skal man si - er man like "båtgal" som "flygal", så er det jo ingen vei
utenom. Siden jeg også delvis jobber og tidl. har jobbet i rederier (bl.a. DFDS Seaways), så er jo veien kort til denne interessen også.

Nedenfor er noen linker, over diverse luksus-lugarer fra skip som trafikkerer i Skandinavia (bl.a. DFDS Seaways, Color Line, Stena Line, m.m). Spesiellt DFDS Seaways sine flotte "Commodore-lugarer" som finnes i mange kategorier, og da helst på flaggskipene ("M/S Crown of Scandinavia" og "M/S Pearl of Scandinavia") er meget flotte. Hvorfor ikke velge lugar med egen balkong neste gang, på båtturen til København - eller hva med egen Suite (med bl.a. to toaletter/bad) med suite på ca. 35kvm foran i skipet på Dekk:9 (med utsikt forut over baugen), må man jo selvsagt ha eget toalett til "gjestene" (sitt private bad, har man selvsagt i tilknytning til selve Suiten).

(PS: ingen av disse turene er "sponset" av noen rederier - dette er private bilder og reiseskildringer, og dermed ikke reklame for et spesifikt rederi osv.)

Alle bildene/reisebrevene er tatt i privat sammenheng av meg selv, fordelt på x antall år - slik at visse lugarbilder er tatt før facelift/oppussing kanskje har blitt gjort, i senere tid osv.

DFDS: Crown of Scandinavia (Oslo-København) luksus m/ balcony-lugar:

Color Line: Nyoppussede L2 (5-stjerners) lukuslugar på Kronprins Harald:

DFDS: Pearl of Scandinavia (Oslo-København) med Commodore: De-luxe-lugar:

Color Line: 5-stjerners luksuslugarer på Prinsesse Ragnhild (BGO-HHS):

DFDS: Princess of Norway (Bergen-Newcastle) med Commodore-lugar:

DFDS: Princess of Scandinavia (Gøteborg-Newcastle) med Commodore: De-luxe-lugar:

Luksuslugarer hos Stena Saga, Pearl, Harald (lugarer)

Skip, fartøy, og en flott tunnell!!

Bilder av luksus-lugarer på skip (DFDS,Color,Stena,m.m)

Diverse skipsbilder & luksuslugarer på Peter Wessel:

Litt båtbilder (passasjer-ferger osv.) Kanariøyene & Norge:

De RÅESTE lugarene hos Silja Line (Kr: 10,000 osv.)
(Denne ene "Silja-posten" er dog ikke private bilder - men en liten "teaser" pga. enorm suite på hele 75kvm, og en ganske rå pris!)

(De små lugarbildene, er pressebilder copyright (C) DFDS Seaways)

Håper at noen skulle finne bildene interessante, og det er bare å legge igjen kommentar eller spørsmål dersom ønskelig!
Old 27-04-2007, 15:27   #2
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Default Re: OT: skipsinteresse (og luksuslugarer) på Scanair?

Det kooooooster jo så steika jo Blackhawk!

ellers drar jeg gjerne på en tur i en slik lugar....Prøvde en bedre lugar sist høst på Color Fantasy, og det var rett og slett :clap men en djevelsk pris

Old 27-04-2007, 15:48   #3
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Takker for kommentar ENGM RAMP!

He he, ja fullpris - så snakker vi fort noen kroner. Men dersom det er tilbud
eller kampanjer, og hvis man er litt fleksibel på sesong/avreidag osv. - så
kan man fort få disse lugarene til MEGET gode priser:

Her er noen eksempler fra DFDS:

Ved supertilbud/kampanjer:

"Ordinær" Commodore: fra Kr: 1,476.-
Commodore De-luxe: fra Kr: 2,076.-
Commodore Balcony: fra Kr: 2,476.-
Commodore Suite: fra Kr: 2,876.-

Normale "laveste" priser:

Commodore De-luxe: Kr: 2,700
Commodore Balcony: Kr: 3,100
Commodore Suite: Kr: 3,500.-

Color Line:

L2 med Color Line: "Prinsesse Ragnhild" (Bergen-Hirtshals)

5-stjerners L2-lugar, fastpris: Kr: 2,300
(på Oslo-Kiel ruten, kostet samme lugar - ca. Kr: 4,500.-)

L2 med Color Line: "Kronprins Harald"

5-stjerners L2-lugar, til en bra pris: Kr: 2,800.-
(grunnprisen pr. person Kr: 200.- før oppgradering av lugar)

Rimeligste med Color Fantasy, for nest-beste
Color Class: 5-stjerners lugar (L2) Kr: 5,480.-

Lavpris-kalenderen hos Color Line:
http://www.colorline.no/servlets/page?section=1980

Spesial-tilbud sidene hos DFDS Seaways:
http://www.dfds.no/DSW/NO/Travel_new/Spesialtilbud.htm

Old 27-04-2007, 16:01   #4
Utflyttet
Ute på tur

Grei kabin:

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2007, 21:42   #5
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Finnmarken, ph-ndr?
Old 27-04-2007, 22:38   #6
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

At det diskuteres forskjellige ting på et flyforum er vel ikke fremmed her på Scanair-forumet, og om ikke andre er interessert i båter og skip, så er iallefall jeg det.
Ikke nødvendigvis så opptatt av slike "skoesker" som 'Blackhawk' viser i starten her, men bl.a. slike...., (og her har jeg faktisk klart det kunststykket å kombinere mine to store interesser ):

Og slike..., her på sin nest siste tur i Kr-sund i ettermiddag:

Fotos: ©S. Ludvigsen

LCH: Tror ikke de cabin-bildene der er fra "Finnmarken". HRG-flåtens største er vel litt rundere i hekken enn det der...? (Så vidt jeg vet kalles også "Finnmarken" J-Lo på folkemunnet..., nettopp på grunn av den svære runde hekken... ).
Tror forresten grand suite i "Finnmarken" ligger forut, under brua også, så....
(Kan det være en hurtigrute i det hele tatt...? Kjenner liksom ikke igjen hverken tak, glassarrangement, gulv eller møbler).
Old 27-04-2007, 23:44   #7
ENKB
ScanFlyer Gold

Quote:
og her har jeg faktisk klart det kunststykket å kombinere mine to store interesser ):
Mens noen konsentrerte seg om en interresse...

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=93704

til info samme dag.... samme Orion.....
ENKB is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2007, 23:44   #8
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Men den ser rundere ut i hkken enn Øst-Tyskerne og Nordkapp/Nord-Norge, så hvis det ikke er Finnmarken må det nesten være Polarlys.
Old 27-04-2007, 23:58   #9
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

Quote:
Originally posted by LCH

Men den ser rundere ut i hkken enn Øst-Tyskerne og Nordkapp/Nord-Norge, så hvis det ikke er Finnmarken må det nesten være Polarlys.
"Polarlys" har vel ikke rørgelender på hekken på dekk 6...? D.v.s., den har det, men da bare rett akterut..., ikke ut på sidene, som vist i bildene lenger opp her. Håper fasiten kommer snart, men inntil da velger jeg å tro at dette er noe helt annet enn en hurtigrute....

EDIT: Kan jo legge ved et eget bilde av "Polarlys" , som viser at den ikke har slikt suite-arrangement som 'ph-ndr' viser i sine "mystiske" bilder over her...
Old 28-04-2007, 00:21   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Trollfjord eller Midnattsol er mine gjetninger. Jeg tror at de båtene iallefall har store suiter akter.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2007, 00:42   #11
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

Quote:
Originally posted by TOS

Trollfjord eller Midnattsol er mine gjetninger. Jeg tror at de båtene iallefall har store suiter akter.
Ja, du kan faktisk ha rett. Men begge de to har blå gardiner da, så hvis det ikke er gjort et bytte til beige, så kan du faktisk ha skutt gullegget...
Men da må de ha bygget om takkonstruksjonen, for på begge de du nevner, er det et "søkk" langs vinduene...., altså taket er ikke plant, som på bildene over her...
Du har iallefall rett i en ting, 'TOS' : Grand suite på de skipene du nevner lgger akter, mens suite og mini-suite ligger i skutesidene.

"Skipskjenning" er akkurat like spennende som "flykjenning"...., så nå ser jeg bare fram til fasiten..., 'ph-ndr'..., hvor er du...???
Old 28-04-2007, 01:58   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Det var fint å få en link til et slikt forum. Jeg var ofte inne på Johans Skipsforum frem til det ble plutselig og brått lagt ned. Så et slikt forum som dreier seg mye om ferjer/cruise skal jeg bruke litt tid på fremover.

Han Refvik har jo også et skipsfartsforum, men det er litt for mye offshore og lasteskip etter min smak. Min interesse ligger mer rundt ferje/cruise (naturlig nok!!)

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2007, 02:33   #13
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Bizflyer:

her har du i alle fall de jeg synes er best (skipsforum altså), som fortsatt
er oppegående (legg merke til den øverste!):

Ship and Ferry Forum

KIJ (Dansk)

STP's skipsforum (denne kjenner du sikkert til!)

Anbefaler som sagt "Ship & Ferry Forum", svært mange innlegg - i tillegg til mye
stoff om ferger/cruiseskip/osv. (NB: er en del "fjortisser" der inne, og en del ELSK og HAT mh.t. Color Line osv - de får du bare overse!)

Til LN-SSL;

du kan vel ikke mene, at det flotte skipet nedenfor - ligner på en
skoeske??? Crown er jo en design-perle av dimensjoner, og da har jeg ikke
en gang begynt å nevne de flotte Silja-skipene (tidl. Silja Opera, inkl. nåværende: Silja Symphony/Serendade og ikke minst Silja Europa!!):

Ahhh... vakkert!!
Old 28-04-2007, 03:25   #14
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

Quote:
Han Refvik har jo også et skipsfartsforum, men det er litt for mye offshore og lasteskip etter min smak. Min interesse ligger mer rundt ferje/cruise (naturlig nok!!)
"Han Refvik" har et skipsfartsforum ja....., ET AV DE BESTE SKIPSFARTSFORA SOM EKSISTERER PÅ NETTET I DAG!!!!!!!!!!!!!!

Og her er linken....

Synes du det er for mye av en kategori skip er det jo bare å køle på, med info, linker, bilder og annet, til emner, skip og annet som du selv er interessert i. Slik er det vi utvikler forumet og vandrer veien fremover....... At det er mye cargo/supply der i dag har sin forklaring i bakgrunnen til de som skriver innlegg. Ønsker du å fokusere på andre områder innen skipsfarten; HJERTELIG VELKOMMEN!!!
Kom igjen 'BizFlyer'..... Hiv deg på karusellen, skriv, last opp bilder m.m. Hvis du ikke har oppdaget det så ER det faktisk en del ferege og cruise der også pr. dags dato. Men, man kan bare bli bedre...., så kom igjen!!! Jøss, nå hørtes jo jeg ut som en svær admin da, men jeg tror nesten Oddeir mener det samme..?
Old 28-04-2007, 03:37   #15
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

"Til LN-SSL;

du kan vel ikke mene, at det flotte skipet nedenfor - ligner på en
skoeske??? Crown er jo en design-perle av dimensjoner, og da har jeg ikke
en gang begynt å nevne de flotte Silja-skipene (tidl. Silja Opera, inkl. nåværende: Silja Symphony/Serendade og ikke minst Silja Europa!!):"

Neida...., den der er ikke av de verste. Men jaggu er det en god del av de derre fergene og cruisebåtene som ser ut som de er designet i sterk narkorus ja.......

Ellers så ser jeg du snakker om fjortiser, elsk/hat i forhold til fergeselskap og greier til 'BizFlyer' her...
Vet ikke om jeg skal spandere på meg en latter eller en lett gråt nå, for slike ting er det jo helt unødvendig å forklare folk som har husert på Scanair-forumet en stund....
Her er det elsk SAS, elsk SAS, elsk SAS...., hat det aller meste andre, elsk Airbus, hat Boeing....

Så hvis ikke fjortiser, hvem det nå skulle være, ikke fant seg til rette fra før her, så trenger man iallefall ikke beklage det for nyinnmelding i et seriøst skipsfartsforum..
Old 28-04-2007, 04:05   #16
Utflyttet
Ute på tur

Det var nok Trollfjord på min påsketur nedover kysten. Det snødde så jæ***** på hele turen at jeg har greidd det kuststykket å seile igjennom Trollfjorden uten å se land... tragisk men sant.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2007, 04:28   #17
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

"Trollfjord"....., jasså...., sier du det gitt!!! Ja, ja..., jeg legger meg flat...! Da stemmer ikke dine bilder med 360°-visningen av lugarer og suiter på HRG's egne hjemmesider..
Old 28-04-2007, 08:02   #18
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Jeg har bodd flere ganger på lugaren det er bildet av i første post - lengst fremme og i hjørnet på Crown of Scandinavia... Har også bodd i tilsvarende på Pearl of Scandinavia - da med boblebad på dekk. Men! Det er ikke mye tid man tilbringer på lugaren mellom Oslo og København...
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2007, 10:32   #19
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-SSL

"Trollfjord"....., jasså...., sier du det gitt!!! Ja, ja..., jeg legger meg flat...! Da stemmer ikke dine bilder med 360°-visningen av lugarer og suiter på HRG's egne hjemmesider..
Trollfjord (og Midnattsol) har vel flere suiter bak, og de har ikke helt samme layout. Det kan være noe av forklaringen. Bildene til ph-ndr gjorde at jeg fikk mer lyst å reise i en sånn suite enn HRG sine egne bilder....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2007, 22:31   #20
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-SSL

Quote:
"Han Refvik" har et skipsfartsforum ja....., ET AV DE BESTE SKIPSFARTSFORA SOM EKSISTERER PÅ NETTET I DAG!!!!!!!!!!!!!!

Og her er linken....

Synes du det er for mye av en kategori skip er det jo bare å køle på, med info, linker, bilder og annet, til emner, skip og annet som du selv er interessert i. Slik er det vi utvikler forumet og vandrer veien fremover....... At det er mye cargo/supply der i dag har sin forklaring i bakgrunnen til de som skriver innlegg. Ønsker du å fokusere på andre områder innen skipsfarten; HJERTELIG VELKOMMEN!!!
Kom igjen 'BizFlyer'..... Hiv deg på karusellen, skriv, last opp bilder m.m. Hvis du ikke har oppdaget det så ER det faktisk en del ferege og cruise der også pr. dags dato. Men, man kan bare bli bedre...., så kom igjen!!! Jøss, nå hørtes jo jeg ut som en svær admin da, men jeg tror nesten Oddeir mener det samme..?

Føler meg nesten trua inn på forumet nå! Er du i familie med Gerd Liv???

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules