![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Airbus pusler med stående pax.
http://fpn.dk/penge/article51000.ece
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
Og hva gjør man da med håndbagasje? For hyllene må da bort for det er kun dverger som kan stå oppreist under dem.
Uansett så er det ett stort nei takk fra min side. Ser ikke behov for at det skal være billigere å fly enn det er idag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,571
|
![]() Quote:
SAS puslet også i sin tid med stående pax. Min far opplevde ved et par anledninger at det var stående pax på DC-6 flyginger fra statene til CPH . Spesiellt husket han en episode under take-off fra Gander da det var så mye turbulens at stående pax endte opp sittene på gulvet.:huh: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Men hvorfor ikke da?
På kortere reiser på 1-2 timer kan da ikke dette være noe problem. Reiser man med tog eller t-bane er det jo ingen som hever på øyenbrynene om man må stå hele eller deler av reisen, og der er det jo hverken armlener eller andre fasiliteter som de planlegger å tilby på flyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Om jeg kunne fått flybilletten til feks. Paris dobbelt så billig om jeg stod den korte tiden det tar å fly dit, ville jeg såklart gjort det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,772
|
![]()
Har selv stått fra Svg-Osl i en F-27. Skulle sett fjeset på stueren på Fbu som åpna luka
foran ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
En tur fra osl til stv er ikke lengre enn en t-banetur fra Oslo S til utkanten eller tog fra oslo S til Drammen eller Lillestrøm (lokaltog) og hvor ofte må ikke vi stå trangt 1/2 - 1time hver morgen/ettermiddag - så ta ut alle setene mellom Osl -Stv - osl-Bgo osv - så får man flere pax pr tur og billigere billetter !
![]() Kanskje dette er noe for framtiden - stolper og stropper å holde seg i på tur opp og tur ned !! ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Om alle sto ville den kunne ta nærmest det dobbelte. Men, som med alle andre maskiner, ville det ha hjulpet nada å stacke folk i høyden fordi en fremdeles har en grense for hvor mange pax en kan ta. Hvorfor? Exit limits. Altså hvor mange pax en kan evakuere med de dørene en har. Derfor vil en 738 ikke kunne ta mer enn 189, en 748i ikke mer enn 660, en A380 ikke mer enn 853 osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Virgin blue pønsker på et nytt setesytem for å presse inn 50 ekstra seter i sine nye 777.
http://www.hangar.no/articles/2253/1/Virgin-Blue-vil-snu-flysetene/Hvilken-vei-vil-du-sitte.html ikke meg imot egentlig om det blir billigere å fly!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Man kan jo dele inn flyet i tre klasser:
Økonomi: Ståplass Business: Klappseter à la på teater/kino Første. Dagens økonomiseter
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Men jeg håper virkelig vi slipper å måtte ta ståplass på flyet i fremtiden - de selskaper som innfører sånt skit er ihvertfall helt garantert å ikke få meg som kunde...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Personligt ville jeg ikke have noget problem med at stå op
på shortdistance optil 1t, specielt ikke hvis alternativet er A'la NB seatpitch :exclamati
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Pirk pirk:
STV = Surat, India. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seat pitch SK vs DY | Are G | Småprat | 1 | 17-08-2014 17:27 |
In Seat Power hos UA | alekbj92 | Reiseforum | 5 | 26-07-2014 19:38 |
Seat allocation BA | LN-DYA | Reiseforum | 28 | 17-11-2013 03:55 |
Award seat-slepp | Helimaf | Reiseforum | 2 | 31-10-2013 13:08 |
SK910 standing in Newark | scanhorse | Småprat | 2 | 18-08-2012 10:27 |