![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Airbus pusler med stående pax.
http://fpn.dk/penge/article51000.ece
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og hva gjør man da med håndbagasje? For hyllene må da bort for det er kun dverger som kan stå oppreist under dem.
Uansett så er det ett stort nei takk fra min side. Ser ikke behov for at det skal være billigere å fly enn det er idag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
SAS puslet også i sin tid med stående pax. Min far opplevde ved et par anledninger at det var stående pax på DC-6 flyginger fra statene til CPH . Spesiellt husket han en episode under take-off fra Gander da det var så mye turbulens at stående pax endte opp sittene på gulvet.:huh: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men hvorfor ikke da?
På kortere reiser på 1-2 timer kan da ikke dette være noe problem. Reiser man med tog eller t-bane er det jo ingen som hever på øyenbrynene om man må stå hele eller deler av reisen, og der er det jo hverken armlener eller andre fasiliteter som de planlegger å tilby på flyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Om jeg kunne fått flybilletten til feks. Paris dobbelt så billig om jeg stod den korte tiden det tar å fly dit, ville jeg såklart gjort det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har selv stått fra Svg-Osl i en F-27. Skulle sett fjeset på stueren på Fbu som åpna luka
foran ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
En tur fra osl til stv er ikke lengre enn en t-banetur fra Oslo S til utkanten eller tog fra oslo S til Drammen eller Lillestrøm (lokaltog) og hvor ofte må ikke vi stå trangt 1/2 - 1time hver morgen/ettermiddag - så ta ut alle setene mellom Osl -Stv - osl-Bgo osv - så får man flere pax pr tur og billigere billetter !
![]() Kanskje dette er noe for framtiden - stolper og stropper å holde seg i på tur opp og tur ned !! ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Om alle sto ville den kunne ta nærmest det dobbelte. Men, som med alle andre maskiner, ville det ha hjulpet nada å stacke folk i høyden fordi en fremdeles har en grense for hvor mange pax en kan ta. Hvorfor? Exit limits. Altså hvor mange pax en kan evakuere med de dørene en har. Derfor vil en 738 ikke kunne ta mer enn 189, en 748i ikke mer enn 660, en A380 ikke mer enn 853 osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Virgin blue pønsker på et nytt setesytem for å presse inn 50 ekstra seter i sine nye 777.
http://www.hangar.no/articles/2253/1/Virgin-Blue-vil-snu-flysetene/Hvilken-vei-vil-du-sitte.html ikke meg imot egentlig om det blir billigere å fly!
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man kan jo dele inn flyet i tre klasser:
Økonomi: Ståplass Business: Klappseter à la på teater/kino Første. Dagens økonomiseter
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men jeg håper virkelig vi slipper å måtte ta ståplass på flyet i fremtiden - de selskaper som innfører sånt skit er ihvertfall helt garantert å ikke få meg som kunde...
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Personligt ville jeg ikke have noget problem med at stå op
på shortdistance optil 1t, specielt ikke hvis alternativet er A'la NB seatpitch :exclamati
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Pirk pirk:
STV = Surat, India. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|