![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flight´s websider har i dag en artikkel som melder at O´Leary planlegger et nofrillselskap for transatlantiske flyvninger som skal benytte opptil 50 B 787 eller A 350.
Det har vel vært luftet før og, men dette høres ut som om det kanskje kan bli noe av. Link til artikkel Vet ikke om jeg ville tatt den turen RyanAir-style, men det skulle ikke undre meg om dette skulle kunne lykkes! VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror faktisk jeg hadde betalt 1000,- mer enn aa fly med FR over dammen :exclamati
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Makan, det drømte jeg faktisk om i natt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
10 Euro ja, men hvor mye koster det å ta med bagasje, kjøpe mat, drivstoffpåslag osv. osv.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men drømte om at jeg fløy Ryanair til Statene med tilsvarende opplegg. Vet ikke om det kvalifiserer for mareritt, men en drøm var det. rart det der!
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Helt sikkert mange som ikke er interessert i å spare endel penge på flybilletter.
Men det er sikkert mange nok som faktisk ønske å spare pengene også, sikkert mange nok til å fylle flyene. Helt nye fly, særdeles effektiv organisasjon... det behøver nødvendig vis ikke bli så dårlig produkt. Ikke døm før man har sett hva det er. IMM
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
MyTravel skal vel fly fra Oslo til Las Vegas direkte hvis jeg ikke tar feil. Produktet deres er vel ikke så langt unna no-frills når det gjelder seating og service hvis de ikke har et helt annet produkt på langdistanseflyvningene enn det de har på de vanlige kortdistanserutene sine.
Er ikke i tvil et sekund at "Ryaniar" kunne greie å fylle minst ett fly om dagen direkte fra Oslo til New York/Orlando Sanford eller lignende plasser, dersom gjennomsnittsprisen hadde vært 2000-3000 kroner per person for tur/retur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det hjelper ikke med nye fly når plassen om komforten ombord ikke bare er dårlig med helt jævlig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Liker tankegangen til O`leary, og tror dette garantert vil bli en stor suksess.....
Jeg henger meg på IMM og ønsker dette velkommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Fatter ikke logikken i at lade sig transporte langt som kvæg, for derefter at bo på et luxus hotel.
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tull! MOL er ansatt av eierne til Ryanair av en grunn: De (eierne) mener han er den personen som klarer å få selskapet til å tjene mest mulig penger. Den jobben han er satt til, gjør han særdeles godt. Ryanair tjener masse penger, mer enn de fleste full service selskapene. Det er bra. Jeg er overbevist om at hvis MOL ble satt til å drive et annet firma med andre oppgaver, ville han klare dette på en utmerket måte også. Han kunne sikkert drevet både British Airways og andre, med det konseptet de skal ha. Døm ikke et produkt før du har sett det. At de vil ha en særdeles driftig og dyktig mann til å starte opp er ingen ulempe. IMM
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ryanair som vi kender det i dag, kan ingen med oprigtighed i stemmen kalde et godt produkt, hvad skulle så få nogen til at tro at Ryanair Atlantic skulle blive et klap bedre. MOL/RyanAir er et svindelforetagne hverken mere eller mindre.
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
Ja men med billetter til 10 euro kan man bare droppe bagasjen og kjøpe det en trenger når en kommer fram. Så kaste det før en drar tilbake.. Tannbørsta kan en ta med i sjortelomma... Drivstoffpåslag må jo komme, flyet trenger jo drivstoff for å gå gjør den ikke ? Dette vil forresten være vektavhengig.. og vil bli beregnet ut i fra passasjerens kroppsvekt med klær veiet på innsjekk av kvalifisert personale (som forresten tar ett gebyr for å gjøre dette)... ![]() (ja dette er ironi i tilfelle noen ikke skjønte det..)
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
selv om det selger betyr det ikke at det er et GODT produkt - bare se på Grandiosa! Norges kanskje mest solgt ferdigmat, og den smaker (om de kaller'n lørdagspissa eller Full Pøkke) papp med ketchup! Men, den selger. Ryanair er luftens Grandiosa!
Men, akkuratt som Stabburet så er de dyktige og de tjener penger. Dét skal de ha for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Nei, jeg dømmer ikke hverken i positiv eller negativ retning. Jeg bare sier at hvis det er riktig at de skal ha helt nye fly, og en effektiv organisasjon, så ligger forholdene til rette for en lav pris. Og at jeg tror det er et marked for folk som ønsker å betale lite. Thats it. Å kalle Ryanair for svindelforetak er å gå veldig langt. Passasjerveksten tilsier ikke at de driver svindel. Da ville de vært uten kunder for lenge siden. IMM
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() McDonalds har ikke ett bedre produkt enn Bagatelle selv om de selger mer og tjener mere penger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette slår litt begge veier forventningsmessig for min del. Når O'Leary er involvert er det sjelden godt nytt for paxen, men det faktum at det skal drives fullstendig separat fra Ryanair gjør at det kan være grunnlag for forsiktig optimisme.
Dersom dette nye selskapet ikke adopterer samtlige av Ryanairs påfunn, men kjører en litt mer kundevennlig linje kan det forsåvidt bli et greit alternativ for de prisbevisste. Men at vi ser TRF - "et sted i nærheten av New York" tror jeg nok vi kan skyte en hvit pil etter. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens O,Leary | Tertit54 | Småprat | 9 | 21-07-2015 12:46 |
Flyr O'Leary Learjet? | Twin Otter | Register- og ATC-Forum | 9 | 28-04-2014 16:15 |
O'Leary-parodi (video) | LN-AFG | Småprat | 2 | 20-03-2012 22:23 |
O'Leary til Kastrup | CK | Flyforum | 9 | 17-09-2007 21:28 |
Michael O'Leary i Seattle | LN-MOW | Flyforum | 14 | 04-10-2004 21:30 |