![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
http://forbruker.no/reise/article1703004.ece
Som en helt privat kommentar: Det er nesten fantastisk å se hvor klønete KLM klarer å håndtere denne saken. Denne kunne vært løst enkelt og greit så alle hadde blitt fornøyd, men i stedet så velger man en firkantet og byråkratisk måte å løse ting på - et skoleeksempel på hvordan man ikke behandler kunder. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Veldig mange flyselskaper har dette systemet for 'fraud prevention' dvs kan ikke reisende vise fram kredittkortet som man har betalt med så skal passasjeren ikke reise.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis saken er fremstilt riktig i media så er det skremmende.
Har hørt mye dårlig om KLM når det oppstår problemer. Noe som gjør at jeg noen ganger er litt redd for å kjøpe billetter med dem. Jeg sendte en e-mail til KL i fjor og spurte om det var greit at jeg kjøpte billetter til andre med mitt kredittkort og at jeg heller ikke reiste sammen med dem og jeg fikk til svar at det var ok. Men skjønner nå at det kanskje ikke er så lurt. Her er utdrag av svaret jeg fikk fra dem : Original Message Follows: ------------------------ Dear Mr. xxxxxx, Thank you for your e-mail. We are glad to inform you that the passenger do not need to show the credit card that was used as payment upon check in. If you purchase an e-ticket you will receive a Trip Summary and Receipt as a confirmation of your ticket purchase, sent by e-mail or fax. For proper handling in some countries e-ticket passengers will have to carry the Trip Summary & Receipt upon travel. Sincerely, KLM Royal Dutch Airlines / Northwest Airlines |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Da virker det enklere i USA, der får du overhodet ikke foretatt noen bestilling med norsk kort overhodet!
Dersom en annen person bestiller for deg meg gyldig kredittkort, må det attesteres fra vedkommende før avreise, helst være med til flyplassen og godkjennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Utrolig klønete og garantert gitt KLM en mindre nordmann blant fansen!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis det er et krav i visse land p.g.a. frykt for svindel så får de jo informere om det på forhånd.
I bekreftelsen fra Thai står det f.eks. alltid: THE PICTURE IDENTIFICATION, INCLUDING CREDIT CARD USED FOR ANY PURCHASE BY PHONE OR INTERNET, SHALL BE PRESENTED AT CHECK-IN Da er det i det minste ryddig og greit når man vet det på forhånd.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva skal KLM med et kontor her i Norge om de ikke skal hjelpe sine norske passasjerer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Har også hatt en ett par dårlige opplevelser med KLM.
Nå sist i høstferien i 2006. På LAX fikk ikke damen bak disken sjekket oss inn på siste strekning AMS-TRF; Prøvde selv på medbrakt bærbar. Da vi kom til AMs sjekket jeg med KLM som hadde fordelt oss tre tilfeldig i flyet og selvfølgelig kunne de "ikke hjelpe". Måtte til slutt ordne det selv ved å bytte med andre. Alt var bestilt på KLMs hjemmeside i god tid. Ikke "den store greia", men..................... En annen gang var Hanne og jeg på helgetur i AMS (TRF-AMS-TRF). Vi hadde en tidlig tur hjem på mandag (for å rekke jobb). På AMS fikk vi beskjed om at ruten var innstilt. Turen var bestilt på KLMs hjemmesider. Har bonuskort med KLM og dermed profil. KLM svarte at de ikke hadde kontaktinfo og jeg måtte da gjøre dem oppmerksom på profilen. Fikk kranglet til oss ruting via Stavanger for Hanne (hun hadde ett viktig møte). Jeg derimot måtte vente. Ringte KLM i NORGE som henviste til KLM på AMS som henviste til KLM i Norge, osv........................................ KLM er dårlige når det skjer noe. Så lenge flyene går så er det greit. De flyr jo fra TRF ![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
BA Concorde Sep 1998
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Å t a "fraud" på alvor klapper jeg gjerne for...men å ikke ta ansvar for passasjerne sine skjønner jeg fortsatt ikke. Er dette første tegn på at KLM legger ned kontorene i Norge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er admin/sales du finner i Oslo, så det er heller ikke snakk om "kontorene". Er det noen av de store som opererer i Norge, som har kontor for pax lenger da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Var det Ingvild hun het som satt på KL kontoret på FBU frem til '98?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pax nektet å følge med på sikkerhetsdemo | TLS at OSL | Småprat | 2 | 08-05-2019 21:35 |
Nektet innsjekk med Royal Jordanian | Klgn | Reiseforum | 3 | 13-05-2013 16:31 |
Nektet innsjekk hos Qatar på OSL | henning | Småprat | 134 | 27-01-2012 20:02 |
Gjennomgående innsjekk UM+"ledsaget" billett | blazius | Reiseforum | 5 | 27-04-2010 11:43 |
Hvor lenge er en e-ticket gyldig? | JoeW | Reiseforum | 7 | 15-09-2009 21:35 |