![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tips hvis noen ikke har sett det, på Norwegians nettsider står det å lese følgende;
Markedet for anskaffelse av nye fly er svært stramt, og det har ikke lykkes Norwegian å fremskaffe det antall fly som var planlagt. For å kunne gjennomføre rutetilbudet, har selskapet måttet leie inn ekstern kapasitet for en midlertidig periode. Norwegian Air Shuttle ASA har inngått avtale om leie med følgende flyselskaper: Dubrovnik Airline (Kroatia). Flytype MD 82. Ruter: Fra/til Oslo til/fra Madrid, Murcia, Palma Mallorca, Split, Dubrovnik og enkelte avganger til Paris og København. Tidsrom: Flyr frem til 3. september 2007. Fly Nordic (Sverige). Flytype MD 83. Ruter: Fra/til Oslo til/fra Stockholm, London og Paris. Tidsrom: flyr frem til 20. august 2007. XL Airways (Frankrike). Flytype: A320. Ruter: Fra/til Oslo til/fra Stockholm, Tallin, Nice, Alicante, Roma, Berlin, København, Bergen, Trondheim, London, Marrakech, Tenerife og Gran Canaria. Tidsrom: Fra 3. september 2007 til 28. februar 2008. Titan Airways (Storbritannia) Flytype: BA 146 og enkelte avganger med B737. Ruter: London – Kristiansand – London. Tidsrom: Fra 16. august 2007 til 16. september 2007. Med forbehold om endringer av operasjonelle årsaker. Flyene er behørig bemannet med to flygere og kabinbesetning i henhold til internasjonale regler (1 kabinansatt per 50 passasjerseter). I tillegg har Norwegian bemannet flyet med en egen kabinansatt. På en del flygninger vil også cockpit være bemannet med en ekstra pilot fra Norwegian. Flyselskapene opererer under felleseuropeiske luftfartsbestemmelser og er underlagt de samme regler, kontroller, sikkerhets og kvalitetskrav som øvrige europeiske flyselskap. Selskapene er kvalitetssikret gjennom Norwegians kvalitetsavdeling som har foretatt en grundig inspeksjon før oppstart av leiekontrakten. Innleien er godkjent av norske luftfartsmyndigheter, Luftfartstilsynet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har ikke hørt noe om denne Titan maskinen, men jeg har vert på ferie. Den har jo litt færre seter en 737-300 så får håpe vi slipper overbookinger pga det skulle egentlig vert 737 på flygningen. Blir det 2 A320? Blir i hvertfall spennende
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Der sier ryktene at det er EI-CSA/B/C/D/E som skal til Norwegian fra Ryanair. Skal til Boeing for modifisering i september, er klare i 2008. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Syns dettte var veldig spennende
![]() her har man sjansen til å få tatt seg en tur med andre maskiner enn Norwegian sine standard ![]() Jeg liker at de opplyser om dette sånn at folk er klar over det..! Lurer på om det er mange som bryr seg om hvem som opererer avgangen når man har bestilt med Norwegian ?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå får vel ikke du så mye å gjøre med den BA-146'en fra TITAN Mountaindew siden den kun skal fly t/r KRS-STN
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er sant
![]() Men en tur i en 320 hadde ikke vært så dumt..! Fint med variasjon ![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Synd det blir slutt på 80 fra september synes jeg, men bra med Airbus ![]() Håper A320 gir Kjos mersmak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jo akkurat de samme maskinene som du sier, så ingenting er jo betenkelig
![]() Har sansen for MD 80- maskinene jeg også, bortsett fra hvis du havner på de bakerste radene der støyen dominerer totalt..! Leste i Dagens Næringsliv at Kjos har prøveflydd Airbus.. Jeg tror det hadde vært fine maskiner for Norwegian ![]() Problemet er vel at man da får både Boeing og Airubs...
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
et par familiemedlemmer har fløyet Dubrovnik Airline, og det var ingen høydare. "jalla" v ar ordet de brukte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
RC-tilhenger :-)
|
![]()
Merkelig nokk sies det ingenting om at FlyNordic sitt fly betjener Oslo-Bodø-Oslo av og til. Madamen har fløyet med det sørover i mai og jeg har selv sett dette flyet her oppe gjentatte ganger ila juni-august...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg skal på A320 kurs i Paris til helgen. Så det blir nok masse Airbus på meg fremover
![]() Jeg er veldig glad i Boeing altså, men forandring fryder...
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
FlyNordic har flydd for NAS flere ganger i sommer også fra BGO. -Spennende at det kommr litt nytt også til BGO i tiden fremover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Titan Airways 737-300
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bildet over viser en frakt versjon av 737-300. Den blir brukt som frakt fly om natten og passasjer charter om dagen, den har base i Edinburgh. Har også sett Titan Airways med en Beech 200 som blir brukt til crew transport. Rolling Stone brukte selskapets 757-200 i 2006 på concert tour.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hvorfor ikke A320 på Sola?
![]()
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Her er det vel kanskje smart å skille mellom butikk og flyentusiasme. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jasså ja, så det blir en A320 på meg ser jeg på premiere flyvningen til Gran Canaria 31.10.07
![]() Hadde håpet på en 737-800 Winglets da, MEN istedenfor blir det en ny flytype på meg. ![]() Gjør ikke noe det heller akkurat da. Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Ønsker litt info om fly fra Trøndelag | G-COLE | Flyhistorisk forum | 7 | 21-03-2011 00:52 |
Norwegian øker fra 2 til 3 fly på Rygge. | MartinL | Flyforum | 6 | 25-01-2009 13:23 |
Mer info om fly fra 1972 | Fellowship | Flyforum | 0 | 29-04-2006 23:20 |