![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
|
![]()
Long time reader som endelig har registrert seg.
Med bilder fra Dag (hei hei Dag!) av en NW SAAB 340 med litt is friskt i bakhodet, tenkte jeg at jeg skulle dele noen bilder som jeg tok for et par uker siden i en PA31. Bildene er tatt ca 25 nm sør for Newberg Oregon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
|
![]()
Prøver igjen
Last edited by BackCountry; 17-02-2012 at 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Den sikten gjennon fronten minner om norske desperate bilister som er ute
å kjører uten å skrape ruten. Håper virkelig at denne piloten flyr ETTER at rute er isfri ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Hvis du ser etter Lennart, så ser du at den piloten flyr i 140 knop, i en høyde av 8.000 fot...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
|
![]() Quote:
Har desverre bare window heat på venstre side. Som dere ser så er utsikten på min side (høyre side altså) ganske minimal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]() Quote:
Ooops. Ikke helt våken her nei ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Lurer på en ting...
-Hvor lang tid tar det før vinduene ser slik ut ? -Tar isingen sekunder, - eller går det flere minutter ? -Tar det sekunder er man vel i verste fall fortapt der oppe i løpet av meget kort tid... Men tar det minutter kan man kansje rekke å gå mye lavere ned slik at isen forsvinner igjen (hvis den gjør det da )...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Bor du i Portland omraadet ?....hmm paa tide med et Fly og ?? moete i Portland....kanskje Piazza Italia i Pearl District ? (Svigerfar "jobber" der) med Svigerfamilie i Portland (Gresham og Corbett) er vi minst der engang i maaneden.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Hallo Terje.. Long time!
Ikke akkurat som en kvelds-IFR til KISM! Stilige bilder... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Quote:
![]() Hva syns du om at pea har bestilt DA42 da? Multi CPL og MEI på en twin med FADEC og autofeather? Tror det blir mange gode piloter av det.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Visste ikke at de hadde bestilt det faktisk, men det var kanskje litt på tide? Problemet kan jo være at det blir fryktelig varmt under bobla, hvis de ikke får AC.
Får de det like moro i lufta da? Må være litt kjedelig.... Både for de i høyre og venstresetet. Radioer og transpondere som ikke virket, eller dual alternatorsvikt på natt-XC var jo det man trengte for å holde seg våken. Det positive er jo at approachene blir litt mer interessante, og XC blir mer moro. Regner med de kommer med G1000, ikke akkurat det du flyr for tiden! Jo eldre Seneca, jo bedre! ![]() Eller..... hmmm ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
|
![]()
Åjoda, ifølge LFS.no så har de bestilt 5 stk.
Misforstå meg rett. Jeg hadde solgt nyra mi for å få muligheten til å fly en Twinstar, men jeg vet ikke helt om den egner seg som skolefly. Time vil sjåv. G1000? En KLN89B hadde holdt i massevis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
Join Date: Sep 2006
Posts: 42
|
![]()
Kan melde om at det er en del delte meninger om skolens valg av fly. G1000 er jo også litt overdrevt. Hadde som du sier hold lenge med KLN89B, men nå har de nå en gang bestemt seg, så det blir spennende å se hvordan de fungerer som skole-fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
De-ice ENVA | Jabberwocky | Bilder & foto | 12 | 11-11-2012 11:19 |
AN 124-100 de-ice | ENGM 911 | Bilder & foto | 27 | 25-11-2010 20:24 |
Ice TV NW på TV4 i Norden | LN-MOW | Flyforum | 13 | 24-11-2010 13:37 |
Ice Pilots | sk931 | Bilder & foto | 2 | 30-09-2010 13:41 |
De Ice | ATC-flyradar | Flyforum | 14 | 25-02-2007 00:30 |