![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan noen fortelle meg hvordan kan finne ut hvilken bookingklasse man har kjøpt billett i. Hvis jeg for eksempel sjekker Amadeus så står det bare klasse "spesialpris".
Kan noen også fortelle meg på en enkel måte hvilke tabeller man tjener bonuspoeng etter når man flyr med andre flyselskaper i SA. Hvis man for eksempel reiser fra Frankfurt til Zagreb. Er det SASs tabeller man regner ut etter eller Lufthansas? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er SAS sine tabeller du skal bruke.
Billettkoden står vel på bekreftelsen, ihvertfall når du bestiller gjennom wideroe.no eller SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.sas.dk/da/EuroBonus/EuroB...-flyselskaber/ Bookingklassen pleier å stå i reisebekreftelsen du mottok etter bestilling, finner du det ikke kan du sende meg amadeus PNR på PM så kan jeg finne det ut for deg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det står på kvitteringen de sender deg. Etter der det står max bagasje står der (RBL="X") og X'en er bookingklassen.
De eneste jeg vet om som viser koden før man betaler/bestiller er LH |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Hvis du ser en kode som heter "farebasis" så er det somregel første bokstav i denne som er booking klassen. Men vær også ops på at det er unntak her også. For ex en C-klasse billett som er booket i C på innland,men skal videre til for ex Alicante vil være en Y-klasse utenfor Norge. Men den generelle reglen er som nevnt første bokstav i Farebasis er Bookingklasse.
På SK kan er dette på innland: CFLEX (C-klasse) DFLEX (D) JFLEX (J) EHAPPY (E) MHAPPY (M) HHAPPY (H) WHAPPY (W) KHAPPY (K) LHAPPY (L) UYOUTH (U) THAPPY (T) Mens Norwegian ser slik ut: DROMB YJIPPI BJIPPI WJIPPI MJIPPI LJIPPI VJIPPI TJIPPI British Airways (innen europa) JFL1OW JFL1RT J2FLBA C2EUCBA Y2FLBAOW Y2FLBA BNCEUR HNCEUR KNCEUR MNCEUR RNCEUR ICLUBNN VNCEUR NNCEUR ENCEUR QNCEUR
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jepp, men man ser ikke dette alltid når man booker.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mulig det står på Amadeus sine "jegvilsepåminbooking-sider". Den finner du på Check my trip. Worldspan har en lignende for bookinger laget der som heter My Trip and More.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Huh??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
hehe,
I mailen fra BA, står kun Amadeus-kode, som man kan bruke på Checkmytrip, men ikke BAs egen kode (SAS har jo også dette med et tegn mindre enn i Amadeuskoden). Selskapets egen kode oppgis på checkmytrip (står på samme sted når man logger inn på checkmytrip) Mulig første bokstav i denne koden tilsvarer bookingklassen.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei det gjør den ikke. Bookingreferansen tildeles hver PNR av systemet uten hensyn til klasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
ok, da er jeg fortsatt like klok. Har sendt en mail til BA.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei, du har rett i at det ikke står i Check My Trip. Sjekket en PNR jeg har her med et selskap som er hostet av Amadeus, og det fremkommer ikke der desverre. Det gjør det i Worldspans nettjeneste.
Sjekket BA sin "Manage My Booking" på ba.com, men der fremgår heller ikke klassen (kun World Traveller ol). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan kan man få forskjellig status på forskjellige legs på samme booking? | robertaas | Småprat | 3 | 05-06-2014 20:57 |
Hvor finner man best pris i C klasse til BKK? | LN-SUV | Reiseforum | 16 | 10-03-2012 12:36 |
Hva man finner om man googler litt... | CK | Flyforum | 5 | 23-05-2007 12:04 |
Hvordan finner man flytype hos jetBlue? | EB | Flyforum | 5 | 28-01-2007 12:24 |
Hvordan finner man egentlig flightinfo? | Exiz | Flyforum | 2 | 19-03-2005 20:09 |