![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Står på sola nå.
DOLO002 * 1A PLANNED FLIGHT INFO * LO 2 0 SA 17MAR APT ARR DY DEP DY CLASS/MEAL EQP GRND EFT TTL ORD 1830 SA CDZIRYBMHQG/M 763 9:15 VWSXN/M WAW 0945 SU 9:15 COMMENTS- 1.ORD WAW - DEPARTS TERMINAL 5 2.ORD WAW - ARRIVES TERMINAL 1 3.ORD WAW - 9/ NON-SMOKING 4.ORD WAW - ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE CONFIGURATION- 763 C 16 Y 225 ¬ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Polsk fly nødlandet på Sola
En Boeing 767-maskin fra det statlige polske flyselskapet Lot måtte nødlande på Sola lørdag morgen på grunn av motortrøbbel. Aftenbladet.no Publisert 17.03.2007 10:22 - Oppdatert 17.03.2007 11:49 Flyet som måtte nødlande på Sola lørdag morgen. Foto: Privat Skriv ut denne saken Tips en venn Tips Aftenbladet Bestill abonnement 232 passasjerer var om bord. Flyet var på vei fra Chicago til Warszawa da flyet fikk tekniske problemer med den ene motoren og valgte å lande på Stavanger lufthavn, Sola ved 07-tiden. - Det skjer fra tid til annen. Men det er en stor maskin, så det var en utfordring å få plass til flyet foran terminalen. Men det gikk greit, sier lufthavnsjef Leif A. Lorentzen ved Stavanger lufthavn, Sola. Ifølge Lorentzen hadde kapteinen på det polske flyet ikke behov for ekstra assistanse under landingen. Tårnet på Sola karakteriserer det som en føre var-landing. Men beredskapen på flyplassen ble økt i tilfelle det skulle oppstå problemer. Politiet måtte også inn for å sjekke dokumenter etter som flyet kom fra et annet land. Passasjerene skal nå være innlosjer på hoteller i distriktet i påvente av et nytt fly fra Polen. Det vil trolig ankomme søndag eller mandag, ifølge Lorentzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Newcomer
|
![]()
Polsk fly nødlandet på Sola
En Boeing 767-maskin fra det statlige polske flyselskapet Lot måtte nødlande på Sola lørdag morgen på grunn av motortrøbbel. Aftenbladet.no Publisert 17.03.2007 10:22 - Oppdatert 17.03.2007 11:49 Flyet som måtte nødlande på Sola lørdag morgen. Foto: Privat Skriv ut denne saken Tips en venn Tips Aftenbladet Bestill abonnement 232 passasjerer var om bord. Flyet var på vei fra Chicago til Warszawa da flyet fikk tekniske problemer med den ene motoren og valgte å lande på Stavanger lufthavn, Sola ved 07-tiden. - Det skjer fra tid til annen. Men det er en stor maskin, så det var en utfordring å få plass til flyet foran terminalen. Men det gikk greit, sier lufthavnsjef Leif A. Lorentzen ved Stavanger lufthavn, Sola. Ifølge Lorentzen hadde kapteinen på det polske flyet ikke behov for ekstra assistanse under landingen. Tårnet på Sola karakteriserer det som en føre var-landing. Men beredskapen på flyplassen ble økt i tilfelle det skulle oppstå problemer. Politiet måtte også inn for å sjekke dokumenter etter som flyet kom fra et annet land. Passasjerene skal nå være innlosjer på hoteller i distriktet i påvente av et nytt fly fra Polen. Det vil trolig ankomme søndag eller mandag, ifølge Lorentzen. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Velkommen boeing 767 !
-Men hvordan i alle dager fikk du dette til ? ------------------------- Joined: Mar 31, 2007 ------------------------- :clap ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Lekkert
Dette betyr at det vil komme noe mer stort til oss her imorgen eller mandag :clap |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Roxman er nede og tar bilder nå.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Eg HAR tatt bilder :clap :clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hvorfor skjedde ikke dette sist lørdag når jeg var på jobb.
![]() Men dere som har tatt bilder. Post dem nå!
![]() |
#9 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Det var da fælt til motortrøbbel det skulle være i landet da! Oslo, Evenes og Sola. Noen flere?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bilde her
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ska l komme ett fly for å hente pax, kl 1900. Avgang 2040 :clap :clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() ![]()
Mine bilder på JetPhotos.net Last edited by Roxman; 07-11-2007 at 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
å 2 til
![]() takker Aleksander Sivertsen for hjelpen med å få inn bildene på Forumet ![]()
Mine bilder på JetPhotos.net Last edited by Roxman; 07-11-2007 at 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hvor jobber du for å få tatt de bildene Roxman?
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Gleden er på min side som vanlig. Det tok "bare" et par timer før du skjønte det.
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
de andre et tatt fra utland. snakkes med en sikkerhetsvakt som slapp meg inn ![]() trenger ikke jobbe på flyplassen for å komme nærme ![]()
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ikke i ditt tilfelle.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mulig dere har en intern spøk, men sistemann bør gjøre noe med holdningen sin..
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe sprekk i ruta-nødlanding sola | skaug4 | Bilder & foto | 3 | 10-10-2008 18:16 |
Nødlanding | sirpjalle | Bilder & foto | 1 | 07-08-2008 17:37 |
nødlanding | LN-BRM | Flyforum | 2 | 12-07-2007 08:37 |
Sola nødlanding? | zico77 | Flyforum | 15 | 11-02-2007 15:34 |
Nødlanding på Sola | Kenneth | Flyforum | 0 | 10-10-2004 18:39 |