![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/1147899/M/
![]() http://www.airliners.net/open.file/0545768/M/ ![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
|
![]()
Er ikke den Tridenten egentlig en Quad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Nei ikke Trident 1C som er på bildet,men Trident 3B hadde en 4. motor,en R.R RB162-86 over den midtre R.R Spey 512 motoren.Den ga 15 % ekstra trust,men ble bare brukt ved takeoff.
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
http://www.airliners.net/open.file/0793846/M/ På dette bildet ser man at de omtalte luftinntakene til "booster engine" er åpen: http://www.airliners.net/open.file/1091443/L/ På disse to bildene Trident 1C kan man se at APU er plassert der den ekstra motoren sitter på en Trident 3B.På disse flyene sitter luftinntaket til APU'en på samme sted som på Trident 3B,nemlig oppå luftinntaket til motor nr 2. http://www.airliners.net/open.file/0081608/L/ http://www.airliners.net/open.file/1185059/L/ Samme på dette nærbilde av halepartiet på en Trident 2E: http://www.airliners.net/open.file/1001898/L/ APU'en som ble brukt på Tridentflyene (1C,1E og 2E)heter Artouste og var opprinnelig plassert i skrogets senterseksjon,men ble flyttet for å frigi plass til mere fuel.Dette ble først gjort på Trident 1C G-ARPR c/n 2119,men de tidligere produserte flyene ble ombygd etterpå.På Trident 3B ble det byttet til en GarrettAiResearch GTCP85C APU.
__________________
Mad dog... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tre hull i loggen | TRDmiler | Register- og ATC-Forum | 2 | 21-08-2013 23:08 |
Flesland ca 1970. | Piddien | Bilder & foto | 2 | 24-08-2010 11:26 |
Tre hull & en Finne | Toby91 | Bilder & foto | 18 | 16-06-2010 22:18 |
Juli vid tre tre stora! CPH ARN OSL | ATC | Flyforum | 32 | 14-08-2009 07:24 |
14. november 1970 | EB | Flyhistorisk forum | 0 | 23-12-2008 06:40 |