Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2007, 20:41   #1
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Tre hull i 1970

http://www.airliners.net/open.file/1147899/M/
http://www.airliners.net/open.file/0545768/M/
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2007, 20:49   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
Default Re: Tre hull i 1970

Er ikke den Tridenten egentlig en Quad?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2007, 21:40   #3
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re: Tre hull i 1970

Nei ikke Trident 1C som er på bildet,men Trident 3B hadde en 4. motor,en R.R RB162-86 over den midtre R.R Spey 512 motoren.Den ga 15 % ekstra trust,men ble bare brukt ved takeoff.
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2007, 10:24   #4
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Re: Tre hull i 1970

Og HER kan man se den ekstra motoren. Ser ut som den har felles luftinntak med motoren under ?

Det lille inntaket oppå der er vel til APU ?
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2007, 12:05   #5
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Tre hull i 1970

Quote:
Originally posted by LN-SEK

Og HER kan man se den ekstra motoren. Ser ut som den har felles luftinntak med motoren under ?

Det lille inntaket oppå der er vel til APU ?
Det lille luftinntaket er til den lille ekstra motoren.Den fungerte egentlig som APU,men kunne benyttes til take-off hvis det trengtes.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2007, 17:39   #6
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re: Tre hull i 1970

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Quote:
Originally posted by LN-SEK

Og HER kan man se den ekstra motoren. Ser ut som den har felles luftinntak med motoren under ?

Det lille inntaket oppå der er vel til APU ?
Det lille luftinntaket er til den lille ekstra motoren.Den fungerte egentlig som APU,men kunne benyttes til take-off hvis det trengtes.
Nei den 4. motoren hadde eget luftinntak,et på hver side av halen som ble åpnet når motoren bruktes.Dessuten hadde de flyttet APU'en som på de tidligere utgavene av Trident (1C,1E og 2E) var plassert der denne 4. motoren er på en Trident 3B,opp på toppen av luftinntaket til motor nr. 2.På dette bildet er APU' en borte men man kan tydelig se hvor den skal sitte.
http://www.airliners.net/open.file/0793846/M/
På dette bildet ser man at de omtalte luftinntakene til "booster engine" er åpen:
http://www.airliners.net/open.file/1091443/L/
På disse to bildene Trident 1C kan man se at APU er plassert der den ekstra motoren sitter på en Trident 3B.På disse flyene sitter luftinntaket til APU'en på samme sted som på Trident 3B,nemlig oppå luftinntaket til motor nr 2.
http://www.airliners.net/open.file/0081608/L/
http://www.airliners.net/open.file/1185059/L/
Samme på dette nærbilde av halepartiet på en Trident 2E:
http://www.airliners.net/open.file/1001898/L/
APU'en som ble brukt på Tridentflyene (1C,1E og 2E)heter Artouste og var opprinnelig plassert i skrogets senterseksjon,men ble flyttet for å frigi plass til mere fuel.Dette ble først gjort på Trident 1C G-ARPR c/n 2119,men de tidligere produserte flyene ble ombygd etterpå.På Trident 3B ble det byttet til en GarrettAiResearch GTCP85C APU.
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tre hull i loggen TRDmiler Register- og ATC-Forum 2 21-08-2013 23:08
Flesland ca 1970. Piddien Bilder & foto 2 24-08-2010 11:26
Tre hull & en Finne Toby91 Bilder & foto 18 16-06-2010 22:18
Juli vid tre tre stora! CPH ARN OSL ATC Flyforum 32 14-08-2009 07:24
14. november 1970 EB Flyhistorisk forum 0 23-12-2008 06:40


All times are GMT +2. The time now is 01:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.