![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I dag feirer Ghana 50 år med uavhengighet fra UK. Ghana (tidligere Gullkysten) var den første av de tidligere koloniene som fikk sin uavhengighet, og "startet" oppbruddet fra kolonimaktene på kontinentet. Kan anbefale boken State of Africa av Martin Meredith for å lære mer om de afrikanske landenes historie siden uavhengigheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Jeg kan melde om god stemning også offshore Ghana. Fløy ut fra Takoradi flyplass for to uker siden, forberedelsene til feiringen var i full gang og flyvåpenet hadde malt opp to av jettreningsflyene der i spesielle farger. Fikk desverre ikke anledning til å ta bilder inne på basen. Vi hadde en SAAB 340 påmalt FlyCityLink.com fra Accra og deretter helikopter ut - det har jeg i hvertfall bilde av. http://www.citylink.com.gh/cy_home/ Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Knut Erik,
Hva i alle dager er det som er i vannet under det helikopteret der? Delfiner eller noe? Ubåt? ![]()
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Det du ser under helikopteret er fronten på slepet vårt som er rundt regnet 800m bredt og 6750m langt. Under de tre nærmeste flottørene henger det trykkluftkanoner (2000psi) som sender lydsignaler ned gjennom vannet og mer enn 10km ned i fjellet under - lengre bak henger det kabler med over 60000 hydrofoner (undervannsmikrofoner) som samler opp signalet som blir reflektert tilbake fra de forskjellige lagene. På en vanlig dag passerer det godt og vel 500Gb med data gjennom de systemene jeg sitter og passer på Ellers så er en av ekstraoppgavene mine ombord her å være til stede på brua når vi har helikopterlandinger i tilfelle det skjer noe som skal dokumenteres med bilder -de er klar over mine interesser. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som Erik Solheim skriver i dagens Aftenposten...det vi ofte kaller det svarteste Afrika er noe av det mest fargerike i verden... Gratulerer med dagen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gratulerer med dagen... | EB | Flyforum | 35 | 29-11-2009 13:55 |
Gratulerer med dagen | Discus | Flyforum | 7 | 27-02-2009 13:28 |
Gratulerer med dagen | jcnorway | Flyforum | 11 | 04-02-2009 23:16 |