![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Ikke snau den der ....
Belgian freight operator Cargo B Airlines is performing a detailed inspection of one of its two Boeing 747-200 freighters, following an incident at Brussels Airport which badly damaged the jet. http://www.flightglobal.com/articles...-747-200f.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Den har jo Tailstrike langt bort mot main-gear området !! kan dette være mulig å få til eller er det andre ting som kan ha forårsaket dette ?? CargoB er jo litt tilbakeholdne om dette, men kan det tenkes at de har vært borti noe annet ??
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ser ut som en hefitg tail strike, intet annet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
|
![]()
Har nok gnistret godt der!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,563
|
![]()
Kraftig tailscrape dette. Har de skadet aft pressure bulkhead kan det bli snakk om write off.
Kostnadene med reperasjon av denne er store. Det vil også spille inn hvilket antall gangtimer og cycler samt hva fair market value vurderes for kjerra. I slike tilfeller kan det lønne seg med å lage delemaskin av kjerra fremfor reperasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,824
|
![]()
Mulig dette er et søkt spørsmål men; tok flyet av etter dette - eller avbrøt de takeoff? (regner med det er for sent)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Tailstrike kan forekomme under landing også, SudCaravelle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
A Cargo B Airlines Boeing 747-200 freighter, registration OO-CBA performing cargo flight BB3101 from Brussels (Belgium) to Dakar (Senegal) and further on to Sao Paulo Viracopos,SP (Brazil), suffered a tail strike during takeoff from Brussels Zaventem airport. The airplane returned to Brussels and landed safely about 2 hours after takeoff. No injuries have been reported.
http://avherald.com/h?article=40f00c5b |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,824
|
![]() Quote:
![]() Har de da flydd i 2 timer fordi 747-200 ikke har "fuel-dump"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Høyst sannsynlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rocketeer
Join Date: Oct 2007
Location: trd
Posts: 204
|
![]()
Sikker på at 747 classic ikke har fuel dump? Er ganske sikker på at dem har det. Kanskje den aktuelle 747`n ikke var i nærheten av noen egnet plass for dumping?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Sikker er jeg ikke, nei ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,824
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Selv om man kan dumpe fuel, så tar vel det ofte litt tid dersom man har mye om bord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aaaaaalmost a tailstrike.... | ENGM RAMP | Bilder & foto | 3 | 29-10-2019 22:10 |
En reise til nye marker: EWR-BRU-FIH-FKI-GOM-FKI-FIH-BRU-EWR | jb1 | TripReports | 5 | 24-09-2010 23:41 |
Solid økning for Transwede | FlightDeck | Flyforum | 0 | 04-09-2008 10:23 |
Solid økning på Torp | imm | Flyforum | 2 | 02-07-2007 23:46 |
Tailstrike i Østen..? | Topgunnar | Flyforum | 1 | 26-08-2005 19:11 |