![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har bestilt en tur/retur (i økonomi) med KLM Oslo-Amsterdam, men har ikke reist med dem på mange år.
Hva slags ombordservice finnes hos KLM? Står ingen ting på reisebekreftelsen, og fant ikke noe i farten på internettsidene heller. Avgangene det gjelder er 1450 fra OSL og 1220 fra AMS.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
gratis drikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
gratis øl, vin, kaffe, te, en sandwich samt kake til kaffen.
ikke gourmet - men helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du kan se servicen i denne tripreport: http://www.scanairforum.net/forums/read.php?TID=16661
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skulle de ikke endre litt på serveringen fra 1 Feb? Muligens det skulle bli mat på brett igjen istedenfor trekantsandwich.
Det kan du rappotere tilbake til oss etter endt reise. God tur ![]() http://www.scanairforum.net/forums/read.php?TID=16661 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lang bedre enn SK!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Servicen i economy er slik den engang var hos SAS. Gratis mat og drikke (unntatt champagne)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og , de har vanligvis desser med glimt i øyet'
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I tillegg til fri mat og drikke vil jeg også gi en stor honnør til crewet. Stort sett godt humør og slår gjerne av en prat. Dette er noe jeg virkelig savner hos FA på SK. Ofte er det sure "kjerringer" som har en holdning som ikke oser av service. Kan det ha noe med at snitt alderen på FA er høy og de må SELGE mat og drikke
![]()
![]() |
#10 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
Nå har jeg den fordelen/ulempen at jeg snakker innfødt KLMsk. Derimot er det ikke alltid at jeg innrømmer det (på min nederlandske kones anebfaling) og du skal være glad du ikke forstår hva de sier om deg. Vi har sittet i en kabin full av utlendinger og svinepelsene, unnskyldet, kabinbesetningen snakket svært så stygt om oss. Det var da en sann sadistisk fryd, to timer før landing, å se min kone gå opp til dem og be om noe på innfødtsk. Noe mer servilt har jeg aldri sett. Den neste halvannen timen var en studie i smisk-til-passasjeren-så-han-ikke-klager-på-oss. Det var stygt, veldig stygt. Samtidig var det veldig nederlandsk - i følge min kone hvis ekspertise jeg ikke betviler. ![]() Men det skal bli morsomt å prøve seg på KLM både intraeuropeisk og interkontinentalt igjen i mars/april. Jeg har blitt positivt overrasket før, men da var det SAS som hadde tatt seg opp. Likevel er BACON (fry in their own fat) og Ryanair som ligger på bånn hos meg, tett fulgt av Virgin. Selv gamle Aeroflot er over - they performed as expected. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Til tross for LN-KOGs rystende historie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kanskje jeg burde lære meg det.. Det er et utrolig morsomt språk. RRRR'ene har jeg allerede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
tvi tvi:exclamati
![]() |
![]() |
#15 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Takk. Erfaring viser at når du forventer
![]()
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes KLM sin service ombord er bra og bedre enn SAS. I begge selskaper finner en vel sure og blide ansatte. Må innrømme at jeg sjelden blir dårlig behandlet av SAS eller KLM, eller andre selskaper for den del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvordan den "personlige" servicen er avhenger vel ofte av hvordan man selv oppfører seg også - uansett hvilket selskap man reiser med. Et glimt i øye og forståelse for folk som er på jobb hjelper utrolig mye.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Må si at jeg synes KLMs service er overlegen den SAS presenterer. Har alltid fått god og ikke minst høflig service hos KLM. Hos SAS er standarden høyst varierende, for å si det mildt. Og med mindre man flyr SAS i forkosttiden er også serveringen bedre hos KLM. Sist jeg fløy var det som beskrevet over en god trekantsandwich (av den typen NB tar 40 spenn for), gratis brus og kaffe, pluss kjeks til kaffen. (muligens også gratis alkohol)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-KLM kjøper 31% av Virgin, og Delta og China Eastern 10% av AF-KLM | Someone | Flyforum | 6 | 13-01-2020 10:27 |
KLM med ny rute til Norge i 2014? (Splittet fra KLM lancerer Sønderborg (SGD)-AMS?) | Trdfly | Småprat | 20 | 08-06-2013 02:59 |
KLM med nytt stunt! Ditt face-profilbilde som livery på et KLM-fly! | Flying-news | Småprat | 1 | 03-05-2011 21:42 |
KLM 1200 og KLM 1961 Lørdag 21 februar. | Aleksander Maaland | Register- og ATC-Forum | 11 | 21-02-2009 08:50 |
Kalkyler på ombordservice | Bizflyer | Flyforum | 14 | 20-02-2006 09:34 |