![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Ganske kort.... Nogen der har erfaring med E-bay ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, og bare gode. Har ved et flertall anledninger handlet på E-bay, både privatpersoner og firmaer i USA, UK og diverse lugubre land i Asia
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Ja, har brukt siten i snart 10 (?!) år. Verdens ledende nettauksjon, og en uuttømmelig kilde for samlerobjekter ++++++. Integrasjonen med betalingsløsningen PayPal gjør det enda lettere å bruke altfor mye penger der.
![]() eBay kan trygt anbefales for å finne det meste, brukt eller nytt. Det er mange lokale sites i tillegg til ebay.com, og er man flink til å lete kan man gjøre virkelige kupp. Lurte du på noe spesielt, forresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg er på jagt efter en Lego model #10152 Maersk container ship....den er udgået.. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Denne? Maersk Sealand Ship
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har handlet på Ebay i mange år. Viktig å sjekke 3 ting: Feedback, antall transakjoner og hvor selgeren befinner seg. DVDer som det som det står at selger kommer fra Great Brittain på, kommer ofte egentlig fra Hong Kong og er da piratkopier. Kjøpte en sånn DVD derfra, den funket, eska ser bra ut, men er ikke ekte
Ellers har hundrevis av transaksjoner gått utmerket. Anbefales |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Personlig har jeg bare en erfaring, og den er mixed; kjapp levering og god oppdatering fra selger, men litt dårlig emballasje gjorde at metallskiltet jeg bestilt var litt bulkete i kantene.
En kamerat bestilte en ukulele (av alle merkelig ting) og den kom med en streng som ikke lot seg stramme. Så mye avhenger selvsagt av selgeren.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har brukt e-bay mange ganger.
Både England, USA, Canada, Nederland og Tyskland ....,- og Japan... har vært land jeg har fått fra ! Bare en gang har det skjedd at jeg ikke har fått det jeg skulle, fra Japan... Men da mener jeg at jeg fikk refundert det meste. Ellers bare positivt ! Har hendt at det har vært litt dårlig pakket,- men ingenting i stykker. Bruker PayPal ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har tenkt å benytte meg mer av ebay, men lurer på hvordan det er med paypal.
Er det ikke mulig å overføre penger direkte fra visakortet til paypal? Virker så tungvint å gammeldags å måtte gå i banken for å ordne dette. Add Funds by Bank Transfer -------------------------------------------------------------------------------- To add funds to your PayPal account, you will need to go to your bank to complete a bank transfer from your bank account to your PayPal account using the information provided below. Be sure to include your Bank Transfer ID, which is used to direct the funds into your PayPal account. I tillegg tar det jo 3-5 business days før penger kommer inn på konto. merkelig system (Amerikansk?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Neida, du trenger ikke gå i banken! Du linker selv PayPal-kontoen til et kort, og så trekker PayPal rett av kortet hver gang du betaler. Har du valgt land i nedtrekksmenyen på signup-siden? Og husk at du skal ha en "Personal account" (hvis du ikke skal begynne å ta imot penger med en gang).
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
PayPal er veldig enkelt. Hos meg er PayPal kontoen linket til Mastercardet mitt slik at hver gang jeg bruker PayPal trekkes det rett av Mastercardet og det eneste jeg gjør hver gang jeg handler er å skrive login og password også trykke på "pay".
Har egentlig bare gode erfaringer med ebay, da både fra USA, UK og Hong Kong som jeg har inntrykk at alle selgere befinner seg i |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har lagt inn Visakort i paypal så da vil de altså automatisk trekke penger fra det kortet?
Jeg får prøve da, men er bare litt bekymret for at det skal være noe galt med betalingen etter budet er lagt inn. Håper de trekker rett fra visakortet! Takk for tilbakemelding ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Pay pal trekker beløpene du handler for rett fra visakortet. enkelt og greit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har litt blandede erfaringer med eBay.
Var "på søkern" etter en GPS (AvMap EKP-IV) for bruk i fly, og var med i en budrunde, som jeg tapte. Selger var et seriøst avionikkselskap i USA (Pacific Coast Avionics). Umiddelbart etter budrunden fikk jeg en PM på eBay fra selger, som ba meg om å kontakte ham på mail, da han ikke hadde fått betaling av den som vant budrunden. I tillegg fikk jeg to emailer fra seriøse selgere på eBay som ville selge med GPS'en til lavere pris. Alle mailene hadde eBay logoer og heile skiten. Det var rett og slett identiske kopier av de mailene og sidene man går inn på når man handler på eBay. Alt som var av logoer og linker var med, men når man trykket på "PayPal" logoen, for eksempel, kom man til en tilsynelatende helt autentisk PayPal-side. Dog kunen man se på adressen i adressefeltet at den ikke lå på PayPal sin server. Jeg luktet lunta rimelig raskt, men jeg utvekslet litt mailer med alle tre for å se hva dette var for noe, mens jeg rapporterte til eBay, til de tre "virkelige" selgerne og en hjemmeside i UK jeg kom over som har tatt det som "sin" oppgave å rapportere svindel på nettet. Spesielt den ene henvendelsen som (tilsynelatende) kom rett fra selger på hans adresse med logoer og alt kunne ha lurt ganske mange, tror jeg, om man ikke er litt på alerten. Så moralen er: Om det er snakk om litt store kjøp, er det folk som følger med på disse handlene, som rapper adressene til seriøse eBayselgere for å prøve å svindle. Mailer som kommer utenfor eBays interne system er svindel. Okke som. Prøv å gjøre en dobbeltsjekk. Da jeg til slutt fikk kjøpt GPS'en (gjennom et annet firma) sendte jeg en mail direkte til butikken for å få dem til å bekrefte at de hadde solgt meg en GPS på eBay. Dette kunne selger bekrefte, og vi hadde en lang mailutveksling om levering i USA og hele pakka. For øvrig fikk jeg kjøpt denen GPS'en til 1350 USD (ca NOK 8500) inkludert hard case koffert, batterier, ledninger etc. I tillegg må jeg kjøpe Jeppesen Europeisk Database til ca 2500. Pris for denne GPS'en i Norge, levert i en pappeske uten en eneste ledning eller et batteri er NOK 17999. Så det er definitivt penger å spare på eBay... ![]() Men vær skeptisk!
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() JEg har købt 1:400 modeller, rigtigt mange, på Ebay i Tyskland, ligeledes har jeg købt en hel del slides på samme måde, igen problemer over hovedet...varene har været leveret på min bopæl inden max 1 uge efter betaling... --- Ligenu venter jeg på en om ektachrome film som er købt på samme måde --- Som sagt jeg har kun gode erfaringer med Ebay,,og det håber jeg at jeg bliver ved med.... Vurderede at købe noget på Ebay fra Hong Kong..meeeeeeeenn nej tak too risky efter min mening Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det jeg for øvrig mente var at mailer utenfor eBay må [u]behandles som[/b] svindel. Det kan selvfølgelig hende at en eller annen ærlig luring har en grunn til å tilskrive deg privat. Men jeg hadde tatt det for å være svindelforsøk uansett. Og som sagt: Man kan også bli svindlet gjennom eBays interne system, for det finnes de som hacker systemet også. Men da skal de gjerne ha betalt på en eller annen merkelig måte. Som haster veldig mye... Og det er gjerne der de avslører seg: De vil ha penga dine fort! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det virker som om alle fra HongKong sender rekomandert ! Har fått varene etter rundt en uke. Kjempefornøyd ! -Det er da også viktig å se på feedbacken til de enkelte selgere. -Hadde aldri kjøpt hos noen som har mange negative feedbacker ! -Men en 98-99-100% er nok i utgangspungtet ganske trygt ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har også god erfaring med Hong Kong. En pakke som ble sendt til meg klarte Posten Danmark å rote bort i systemet slik at pakket ble sendt i retur til selgeren i Hong Kong etter å ha ligget 2 uker på postkonteret her i DK (Jeg fikk aldri beskjed at det var noen pakke til meg), Da selgeren fikk den i retur mottokk jeg så en mail fra selgeren hvor vi så ble enig at han skulle prøve a sende den på nytt (han betalte) og litt over 1 uke senere var pakken min
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Halong Bay Cruise | MisterOlsen | Reiseforum | 2 | 12-07-2013 18:21 |
SAS Caravelle på e-bay nå | G-COLE | Samlerhjørnet | 9 | 24-03-2007 16:23 |
Postkort på E-bay | Olebno | Samlerhjørnet | 4 | 14-04-2006 09:28 |