Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-10-2004, 13:40   #1
MD90
ScanFlyer Blue

MD90's Avatar

Default Norges beste hotellfrokost

...Radisson SAS Plaza i Oslo! Så da er det bare for alle frokostentusiaster å booke bord. Mye mat for pengene, må vite.

Fra Dagens Næringsliv:

Radisson SAS Plaza Hotel i Oslo har Norges beste hotellfrokost. Det viser en undersokelse blant 300 hoteller i Norge. Frokostbufeen ved hotellet ligger på et hoyt internasjonalt nivå. Atmosfæren er behagelig og de ansatte yter meget god service. Her er det også store mengder av frukt. Det sier Stephen Humfrey Brodie Twining, som var på Plaza for forste gang i går. Det er Haugen-gruppen AS Storkjokken sine selgere som har gjennomfort testen for Twinings.

Det var disse kritieriene som ble lagt til grunn ved undersokelsen: Tilgjengelighet, atmosfære, presentasjon av frokosten, personlig oppfolging av gjesten og utvalg. Ved SAS Plaza Hotel heter det at de har jobbet svært bevisst med å utvikle en god buffet ved hotellet.
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2004, 13:50   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Replying to Topic 'Norges beste hotellfrokost'

SAS-hotellene har - etter min mening - generelt veldig gode frokostbuffeter. Nammenamm!

Den tristeste frokosten jeg har spist på noe norsk hotell må være på Mosjøen Hotell i fjor (takket være at Farmer ikke hadde fikset min reservasjon på Det Gode Hotellet i MJF... )

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2004, 15:15   #3
Exiz
ScanFlyer Silver

Exiz's Avatar

Har aldri hatt noen negativ opplevelse med Radisson-frokoster egentlig.

Den beste frokosten som for tiden ligger godt bevart i hotellfrokost-seksjonen av minnet mitt, var frokosten på Tryp Palma, på Mallorca. Vet ikke om det var fordi vi kom fem minutter etter at de åpnet, eller hva, men det var ihvertfall utrolig mye fristende og delikat, mer enn det har pleid å være på Radisson-hotell ihvertfall...
Exiz is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2004, 15:20   #4
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Quote:
Originally posted by CK

SAS-hotellene har - etter min mening - generelt veldig gode frokostbuffeter. Nammenamm!

Den tristeste frokosten jeg har spist på noe norsk hotell må være på Mosjøen Hotell i fjor (takket være at Farmer ikke hadde fikset min reservasjon på Det Gode Hotellet i MJF... )
Hahh . Tenk å få skylden for en overbooking Men bare kom oppover igjen til mer sentrale strøk av kongeriket så skal vi ordne en bedre frokost med noe attåt

Er enig i at SAS hotellene har bra frokost, og vil i så måte også skryte av frokosten på SAS Radisson Airport Hotel på OSL.

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2004, 15:25   #5
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Den bästa frukosten jag har fått på ett SAS hotell var på SAS Plaza i Helsinki. Det hotellet får förövrigt mina högsta rekommendationer på alla plan.

Edit: Men nu var det Norge det gällde och då vinner frukosten på Best Western Gaustablikk.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2004, 16:29   #6
Utflyttet
Ute på tur

Det eneste som blir mer og mer en gjennomgående tråd i alle hotellfrokoster er de forb****de små glassene. Automat-juice kan omgåes med å drikke melk, men at hvert glass er 1,5dl er beyond me. Men er fornøyd med Plaza, ja
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2004, 17:23   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Jeg er helt enig i at Radisson SAS hotellene generelt holder veldig høyt nivå på frokostbuffetene sine.

Personlig så holder jeg en knapp på Royal Christiania i Oslo - mitt favoritthotell i hovedstaden (og langt å foretrekke fremfor SAS Plaza, spør du meg). Det er utrolig kjekt å sitte å spise frokost i atriumet der - det er nok luft til alle...

Clarion Admiral i Bergen er heller ikke så verst, iallefall om man får seg et bord med utsikten ut over Vågen.

Jan Y
TOS is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2004, 20:41   #8
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Nå har ikke jeg bodd på så mange SAS-hoteller, men en del overnattinger på hotellet i Tromsø har det blitt, og de har aldri skuffet. Min far hadde derimot en dårlig opplevelse på et nyåpnet SAS-hotell i Helsinki; allt av varm mat var borte, og det meste av pålegg også. Min far kommenterte dette da han sjekket ut, og fikk fylle ut et klageskjema. Det hele endte med at hotellsjefen ringte ham og beklaget at de var gått tom for mat, men de hadde hatt noen busslass med amerikanere til frokost den dagen! Senere fikk han også et brev fra henne hvor hun på nytt beklaget, og sendte med noen vouchers.
Old 21-10-2004, 06:23   #9
Arrow
ScanFlyer Blue

Arrow's Avatar

Jeg fikk frokosten min rett opp igjen etter et opphold på SAS-hotellet i Wien. Bookingen min sa helt klart og tydelig "frokost inkludert", og at mitt rom hadde frokost i en spesifikk spisesal, ved navn jeg ikke husker.
Etter endt frokost fikk jeg servert en regning som gikk over 250 kroner pr hode. Sjokk!! En liten prat med resepsjonen og det hele løste seg, men jeg måtte overbevise dem at jeg hadde rett. Svart på hvitt.

Edit: men ellers har jeg bare positive opplevelser med SAS Radissons frokoster.
Arrow is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2004, 08:54   #10
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Min beste frokost tror jeg var i en ombygd låve i fristaden Christiania i København for en god del år siden. Lang, dansk frokost med mye godt til!

Fly high is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2004, 13:37   #11
Shark-41
ScanFlyer Blue

Min beste var paa Scandic hotell i Esbjerg! Absolutt topp.

Etterfulgt av tur til hobbybutikken to gater nedenfor, for aa finne hele butikken har MEGA Salg!! :
Shark-41 is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2004, 09:39   #12
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Frokosttips i Oslo. Restaurant Bølgen & Moi på Briskeby serverer frokost alle hverdager fra 07.00 eller 07.30...Absolutt det beste brødet i byen....og buffeten er også meget bra!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2004, 11:13   #13
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

Synes den norske hotellfrokosten er helt lik, samma hvilket hotell man bor på. Men så har jeg tilgode å prøve Plaza da. Men, har noen spist frokost på SAS Radisson i Østersund? Fy-pføy-å-fyse.... Nærmere "campingtur" er det vel umulig å komme uten å være på campingtur

Posting Rules