Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-01-2007, 15:23   #1
MD90
ScanFlyer Blue
 
MD90's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
Default Merger analysis of US market

http://www.usatoday.com/travel/flights/2007-01-09-air-merger-usat_x.htm
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 15:58   #2
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
Default Re: Merger analysis of US market

Den klikkbare figuren i artikkelen viser på en grei måte hvilke flyselskap som passer sammen. Kun Southwest er utelatt da man antar at de klarer seg på egen hånd...
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 17:59   #3
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Merger analysis of US market

Heisann Desk Pilot

Quote:
Kun Southwest er utelatt da man antar at de klarer seg på egen hånd...
Tror de ikke at vi andre ikke klarer oss...?

Hvorfor skriver de ikke om hva som kan skje om New York Times kjøper opp USA Today som igjen blir kjøpt opp av Wall Street Journal og til slutt overtar Lierposten allt sammen...

Dag

__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 19:30   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Merger analysis of US market

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann Desk Pilot

Quote:
Kun Southwest er utelatt da man antar at de klarer seg på egen hånd...
Tror de ikke at vi andre ikke klarer oss...?

Hvorfor skriver de ikke om hva som kan skje om New York Times kjøper opp USA Today som igjen blir kjøpt opp av Wall Street Journal og til slutt overtar Lierposten allt sammen...

Dag
USA today --- Newspaper for Dummies eller The Miller Light of newspapers

Dag, pass på!! Grunnen til at Hr. Tilton banker på kontordøra di er fordi dere faktisk gjør det så bra

Om dere klarer å kvitte dere med han i prossessen, er jo det genialt også for UA
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 23:07   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Merger analysis of US market

Budet fra US Air har økt fra 8 til 10 milliarder USD. Northwest er visst også inne i bildet. Gezz, Deltas svar på oppkjøpet er å forsøke å merge med enda et selskap i Ch 11...

US Airways bid
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 08:53   #6
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
Default Re: Merger analysis of US market

Heisann Dag, ut fra "matchmaker"-kalculatoren kan det nesten se ut som Continental vil være storebror i en eventuell sammenslåing med de fleste andre selskaper i USA.

På den annen side står vel CO såpass sterkt at de fint klarer seg på egen hånd dersom de ønsker det?
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 10:12   #7
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Merger analysis of US market

og nå snakker Delta med Northwest i følge Wall Street Journal for å komme unne budet fra US Airways
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 12:33   #8
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Merger analysis of US market

Heisann Desk Pilot

Du vet av ledelsen våres har gjentatte ganger uttalt seg at CO foreterkker å bli alene og vokse jevnt ~ 7% /per år framover. Dette er en vekst som er både økonomisk og strategisk forsvarlig mener de...

Problemet med disse "analysene" er at dette er et 40.000 fot overblikk av to selskap, men alle små detaljer, dog viktige, er utelatt. Problemet som jeg ser, som ikke kommer fram i disse analysene, er at et flyselskap har en stab der nærmere 80% av de ansattes livskvalitet er avhengig av senioritet og det er stort sett umulig å gjøre alle til rette. Noen vil føle seg snytt selv med de beste intensjonene... og som jeg har nevnt tidligere så har dere et godt eksempel på dette rett utenfor døra deres hjemme...

Dette kommer til å bli et evindelig kaos i flere år framover, og dette har jeg selv opplevd da CO er sammensatt av flere selskap som PEOPLExpress, Frontier, Texas Iternational og New York Air. Det gikk vel 10 år og en helt ny ledelse uten fordommer før ting ble bedre...

Til slutt så får jeg holde en lav profil da jeg sikkert blir stående med hatten i hånden og spørre om jobb i det nye selskapet... hva det nå måtte bli...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 18:58   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
Default Re: Merger analysis of US market

Og da ble det ikke noe US/DL fusjon.

US trekker budet etter at de ikke ble enige om pris med Deltas kreditorer

http://biz.yahoo.com/ap/070131/us_airways_delta.html?.v=2
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 19:35   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
Default Re: Merger analysis of US market

Men US er kanskje sultne på en annen aktør... nwa?
EB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Merger ex. OnePass med MileagePlus OSLflyer Reiseforum 4 16-05-2012 11:35
United og Continetal - merger Discus Reiseforum 0 02-10-2010 09:23
UA i CO-livery (UA+CO merger) Discus Bilder & foto 10 04-05-2010 18:23
Ingen merger for Continental LN-MOW Flyforum 9 28-04-2008 19:11
UA/CO merger .. ?? LN-MOW Flyforum 35 17-12-2006 16:13


All times are GMT +2. The time now is 02:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.