![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei det tror jeg ikke - men de må nikke annerkjennende til en artikkel i siste Flight International vedr. utenlandske (fysj) eierinteresser i Virgin America;
The decision was applauded by Continental Airlines, which had led the attack on the start-up, and says; "We believe the DoT reached the right conclusion when it determined that Virgin America is controlled by foreigners." Hvorfor er man så redd for utenlandske eiere i USA? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det er jo litt interessant å lese debattene på a.net om saken... Amerikansk proteksjonisme kan av og til ta helt av (selv om den i dette tilfellet kanskje heller holdt ting på bakken). "Tenk om arabere hadde kontrollert amerikanske flyselskap 11. september" osv.
Forøvrig så er jeg ikke helt sikker på sakligheten i tittelen din, men det er mulig at de nevnte damene har sagt noe om utenlandsk eierskap av flsyselskap som jeg ikke har fått med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei - damene er bare redd for alt som ikke er norsk - ikke ulikt ledelsen i CO...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]()
Det er jo greitt at amerikanere har store eierskap i utlandet, da er jo tross alt fremmede merkevarer faktisk tilgjengelig for amerikanere siden de da er eid "innenriks", men hadde det vært slik at utenlandske selskap ikke hadde amerikanske eierinteresser, da hadde jo veldig mye av verden vært fremmed og utenlandsk eid... er det sånn de liker å tenke?
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Kan vi kanskje holde dine enkle poenger om politiske partier du er mer eller mindre uenig med utenfor her? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå er i og for seg damene fra SP uskyldige her...det er heller CO og amerikansk politikk jeg vil diskutere... Særlig med tanke på at CO jo sin tid ble "reddet" av utenlandske eiere - selv om de kun var en minoritetseier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathens vei inn i jetalderen | DCHalvorsen | Flyhistorisk forum | 7 | 13-09-2010 23:46 |
A la carte prissetting på vei inn | LN-MOW | Flyforum | 1 | 07-10-2008 05:30 |
NY kapital på vei inn i Sterling | PAS | Flyforum | 1 | 18-08-2008 00:51 |
"Trihole" på vei inn på Gardermoen | learjet | Flyforum | 12 | 31-01-2007 22:24 |