![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]()
Pressen spekulerer ...
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2003536669_boeing23.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann,
Av det jeg vet så skal prototypen i luften senere denne sommeren. Som Michael nevner så ville jeg ikke gått til avisene for å få informasjon om dagen... De er mere interesserte i å "lage" nyheter for å øke salget enn å rappertere nyheter... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Det er vel noen måneder siden Flight International skrev at 787 står overfor en rekke utfordringer produksjonsmessig, og at det kan bety forsinkelser. Så alle Boeing-fans som har smilt lurt av A380-forsinkelsene bør nok passe seg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() Roll out blir i slutten av juni etter det jeg vet, med first flight en gang i august. Levering til ANA er fremdeles satt til 28.april 2008. Quote:
Vektmessig ligger 787 også ganske bra an. Desverre er det enkelte som liker å skape sensasjoner, og denne nyheten hører inn under denne kategorien. Men nei, en trenger ikke være så kjepphøy at en sier at det ikke kan oppstå problemer. De første maskinene, husker ikke hvor mange av dem, vil få kabling mm. installert på Everett, men dette skal ut til underleverandørene etter hvert. De første maskinene som skal ta del i flight testingen vil være noe over vekt, men dette mener Boeing at de skal få vekk under refurb, altså når de ominnredes for levering til flyselskapene etter flight testing. Forøvrig vil Boeing ha klare en hel del maskiner idet 787 blir sertifisert, for å kunne levere så mange som mulig så fort som mulig. Etter antallet deler som blir levert fra feks Japan, vil jeg anslå at det vil dreie seg om så mye som 10-15 maskiner som er klare for levering ved sertifisering, dvs i siste uka av april 2008 (om alt går etter planen.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 | LN-CGJ | Flyforum | 4 | 28-08-2015 22:13 |
1/72 og 1/144 SAS DC-4 dekaler i det første skjemaet | rhusberg | Samlerhjørnet | 0 | 06-12-2014 00:01 |
LN144-533 Braathens "Nordlys" skjemaet B737-400/500 og 700 | rhusberg | Samlerhjørnet | 9 | 13-01-2012 12:52 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |
Når skiftet Braathens ifra det første til det andre skjemaet ?? | rhusberg | Flyhistorisk forum | 3 | 01-02-2010 21:24 |