Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-01-2007, 11:54   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
Default 787 bak skjemaet?

Pressen spekulerer ...

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2003536669_boeing23.html

Quote:
San Pietro's report said the first center wing box — the key structural element of the center fuselage that holds the wings — delivered last week from Fuji in Japan to Global Aeronautica in Charleston, S.C., was sent without the wiring, hydraulics and many of the fasteners that were to be pre-installed.

"This is now requiring a scope rework between Boeing and Global Aeronautica, as GA would be forced to become responsible for supplying the innards," San Pietro reported.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2007, 12:04   #2
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: 787 bak skjemaet?

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Pressen spekulerer ...

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2003536669_boeing23.html

Quote:
San Pietro's report said the first center wing box — the key structural element of the center fuselage that holds the wings — delivered last week from Fuji in Japan to Global Aeronautica in Charleston, S.C., was sent without the wiring, hydraulics and many of the fasteners that were to be pre-installed.

"This is now requiring a scope rework between Boeing and Global Aeronautica, as GA would be forced to become responsible for supplying the innards," San Pietro reported.
Det ble fra Boeing sin ledelse på 787-prosjektet forklart for over et halvt år siden at de første maskinene ville bli levert slik, og at Boeing ville gjøre slikt in house til å begynne med. Mao, nothing new here, bare pressen som har hukommelse som en gullfisk...
brendas is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2007, 12:32   #3
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: 787 bak skjemaet?

Heisann,

Av det jeg vet så skal prototypen i luften senere denne sommeren.

Som Michael nevner så ville jeg ikke gått til avisene for å få informasjon om dagen... De er mere interesserte i å "lage" nyheter for å øke salget enn å rappertere nyheter...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2007, 14:11   #4
LN-BRK
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
Default Re: 787 bak skjemaet?

Det er vel noen måneder siden Flight International skrev at 787 står overfor en rekke utfordringer produksjonsmessig, og at det kan bety forsinkelser. Så alle Boeing-fans som har smilt lurt av A380-forsinkelsene bør nok passe seg
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2007, 15:32   #5
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: 787 bak skjemaet?

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen
Av det jeg vet så skal prototypen i luften senere denne sommeren.

Som Michael nevner så ville jeg ikke gått til avisene for å få informasjon om dagen... De er mere interesserte i å "lage" nyheter for å øke salget enn å rappertere nyheter...

Dag
Heisann Dag
Roll out blir i slutten av juni etter det jeg vet, med first flight en gang i august. Levering til ANA er fremdeles satt til 28.april 2008.

Quote:
Originally posted by LN-BRK
Det er vel noen måneder siden Flight International skrev at 787 står overfor en rekke utfordringer produksjonsmessig, og at det kan bety forsinkelser. Så alle Boeing-fans som har smilt lurt av A380-forsinkelsene bør nok passe seg
Åjada, det er ingen dans på roser, men etter det jeg vet er ting ganske on route, tidligere har det feks vært at italienerne var litt etter (i høst,) og at Boeing sendte 200stk ingeniører for å hjelpe til der. Ellers har de valgt å gå bort ifra WiFi IFE etter det jeg skjønner, da det faktisk endte opp med å veie mer enn IFE over kabel.
Vektmessig ligger 787 også ganske bra an.
Desverre er det enkelte som liker å skape sensasjoner, og denne nyheten hører inn under denne kategorien.
Men nei, en trenger ikke være så kjepphøy at en sier at det ikke kan oppstå problemer.

De første maskinene, husker ikke hvor mange av dem, vil få kabling mm. installert på Everett, men dette skal ut til underleverandørene etter hvert.
De første maskinene som skal ta del i flight testingen vil være noe over vekt, men dette mener Boeing at de skal få vekk under refurb, altså når de ominnredes for levering til flyselskapene etter flight testing.

Forøvrig vil Boeing ha klare en hel del maskiner idet 787 blir sertifisert, for å kunne levere så mange som mulig så fort som mulig. Etter antallet deler som blir levert fra feks Japan, vil jeg anslå at det vil dreie seg om så mye som 10-15 maskiner som er klare for levering ved sertifisering, dvs i siste uka av april 2008 (om alt går etter planen.)
brendas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 LN-CGJ Flyforum 4 28-08-2015 22:13
1/72 og 1/144 SAS DC-4 dekaler i det første skjemaet rhusberg Samlerhjørnet 0 06-12-2014 00:01
LN144-533 Braathens "Nordlys" skjemaet B737-400/500 og 700 rhusberg Samlerhjørnet 9 13-01-2012 12:52
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? SE-SAM Samlerhjørnet 4 08-01-2011 14:57
Når skiftet Braathens ifra det første til det andre skjemaet ?? rhusberg Flyhistorisk forum 3 01-02-2010 21:24


All times are GMT +2. The time now is 10:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.