Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-01-2007, 11:54   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default 787 bak skjemaet?

Pressen spekulerer ...

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2003536669_boeing23.html

Quote:
San Pietro's report said the first center wing box — the key structural element of the center fuselage that holds the wings — delivered last week from Fuji in Japan to Global Aeronautica in Charleston, S.C., was sent without the wiring, hydraulics and many of the fasteners that were to be pre-installed.

"This is now requiring a scope rework between Boeing and Global Aeronautica, as GA would be forced to become responsible for supplying the innards," San Pietro reported.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2007, 12:04   #2
brendas
ScanFlyer Silver

Default Re: 787 bak skjemaet?

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Pressen spekulerer ...

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2003536669_boeing23.html

Quote:
San Pietro's report said the first center wing box — the key structural element of the center fuselage that holds the wings — delivered last week from Fuji in Japan to Global Aeronautica in Charleston, S.C., was sent without the wiring, hydraulics and many of the fasteners that were to be pre-installed.

"This is now requiring a scope rework between Boeing and Global Aeronautica, as GA would be forced to become responsible for supplying the innards," San Pietro reported.
Det ble fra Boeing sin ledelse på 787-prosjektet forklart for over et halvt år siden at de første maskinene ville bli levert slik, og at Boeing ville gjøre slikt in house til å begynne med. Mao, nothing new here, bare pressen som har hukommelse som en gullfisk...
brendas is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2007, 12:32   #3
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann,

Av det jeg vet så skal prototypen i luften senere denne sommeren.

Som Michael nevner så ville jeg ikke gått til avisene for å få informasjon om dagen... De er mere interesserte i å "lage" nyheter for å øke salget enn å rappertere nyheter...

Dag
Old 23-01-2007, 14:11   #4
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Det er vel noen måneder siden Flight International skrev at 787 står overfor en rekke utfordringer produksjonsmessig, og at det kan bety forsinkelser. Så alle Boeing-fans som har smilt lurt av A380-forsinkelsene bør nok passe seg
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2007, 15:32   #5
brendas
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen
Av det jeg vet så skal prototypen i luften senere denne sommeren.

Som Michael nevner så ville jeg ikke gått til avisene for å få informasjon om dagen... De er mere interesserte i å "lage" nyheter for å øke salget enn å rappertere nyheter...

Dag
Heisann Dag
Roll out blir i slutten av juni etter det jeg vet, med first flight en gang i august. Levering til ANA er fremdeles satt til 28.april 2008.

Quote:
Originally posted by LN-BRK
Det er vel noen måneder siden Flight International skrev at 787 står overfor en rekke utfordringer produksjonsmessig, og at det kan bety forsinkelser. Så alle Boeing-fans som har smilt lurt av A380-forsinkelsene bør nok passe seg
Åjada, det er ingen dans på roser, men etter det jeg vet er ting ganske on route, tidligere har det feks vært at italienerne var litt etter (i høst,) og at Boeing sendte 200stk ingeniører for å hjelpe til der. Ellers har de valgt å gå bort ifra WiFi IFE etter det jeg skjønner, da det faktisk endte opp med å veie mer enn IFE over kabel.
Vektmessig ligger 787 også ganske bra an.
Desverre er det enkelte som liker å skape sensasjoner, og denne nyheten hører inn under denne kategorien.
Men nei, en trenger ikke være så kjepphøy at en sier at det ikke kan oppstå problemer.

De første maskinene, husker ikke hvor mange av dem, vil få kabling mm. installert på Everett, men dette skal ut til underleverandørene etter hvert.
De første maskinene som skal ta del i flight testingen vil være noe over vekt, men dette mener Boeing at de skal få vekk under refurb, altså når de ominnredes for levering til flyselskapene etter flight testing.

Forøvrig vil Boeing ha klare en hel del maskiner idet 787 blir sertifisert, for å kunne levere så mange som mulig så fort som mulig. Etter antallet deler som blir levert fra feks Japan, vil jeg anslå at det vil dreie seg om så mye som 10-15 maskiner som er klare for levering ved sertifisering, dvs i siste uka av april 2008 (om alt går etter planen.)
brendas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules