Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyhistorisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-01-2007, 10:31   #1
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Med anledning av en fråga på svenska G-kraft undrar jag vilka flygplanstyper SAS använt/haft tidtabellsplanerade på sträckan Köpenhamn-Tel Aviv? Senaste typen var väl DC-9-83. En uppgift var DC-9-87 men jag är tveksam till den, möjligen har väl den typen flugit sträckan i stället för en tidtabellslagd -83 men inte var väl -87 med i tidtabellen under någon period ?
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2007, 13:23   #2
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Quote:
Originally posted by RolfL

Med anledning av en fråga på svenska G-kraft undrar jag vilka flygplanstyper SAS använt/haft tidtabellsplanerade på sträckan Köpenhamn-Tel Aviv? Senaste typen var väl DC-9-83. En uppgift var DC-9-87 men jag är tveksam till den, möjligen har väl den typen flugit sträckan i stället för en tidtabellslagd -83 men inte var väl -87 med i tidtabellen under någon period ?
Fra min tid i CPH kan jeg huske at SAS fløj med DC8 og A300....Du nævner MD83
men mon ikke også SAS har brugt MD81/82
kan ikke huske om DC9-41 blev brugt

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2007, 16:39   #3
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Quote:
Originally posted by sk931

Quote:
Originally posted by RolfL

Med anledning av en fråga på svenska G-kraft undrar jag vilka flygplanstyper SAS använt/haft tidtabellsplanerade på sträckan Köpenhamn-Tel Aviv? Senaste typen var väl DC-9-83. En uppgift var DC-9-87 men jag är tveksam till den, möjligen har väl den typen flugit sträckan i stället för en tidtabellslagd -83 men inte var väl -87 med i tidtabellen under någon period ?
Fra min tid i CPH kan jeg huske at SAS fløj med DC8 og A300....Du nævner MD83
men mon ikke også SAS har brugt MD81/82
kan ikke huske om DC9-41 blev brugt

Hilsen
Ole

Jeg er nesten sikker på at SK brukte M83 til TLV to the end. Når det var problemer i Israel mener jeg at de fløy ARN-TLV og tomme til LCA, night stop, tomme til TLV og med pax TLV-CPH men jeg kan huske feil.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2007, 17:05   #4
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Da jeg fløy CPH-TLV i 1998 mener jeg bestemt at det var en MD-87. Det var en meget behagelig tur. Noe man ikke kan si om returen TLV-BRU med El Al. Det flyet så ut som en svinesti - sorry, no pun intended...
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2007, 17:23   #5
hmm273
Collector
 
hmm273's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 796
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Jeg jobbet i TLV i 2000, og da mener jeg at det ble fløyet MD83
__________________
Odd Viking:
OY-DDO - DC3
OY-KNC - DC7
LN-MOG - DC8
SE-DGO - F28
hmm273 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2007, 17:58   #6
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Quote:
Originally posted by LN-KOG
Da jeg fløy CPH-TLV i 1998 mener jeg bestemt at det var en MD-87.
Var -87 tidtabellslagd på CPH-TLV ? Jag kanske var oklar i frågan men undrade vilka typer som fanns i tidtabellen. Fram till sent 2002/tidigt 2003 fanns ju de båda -83 kvar hos SAS men andra typer kan ju naturligtvis flugit sträckan när inte -83 fanns tillgänglig.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2007, 10:54   #7
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Min far fløy CPH-TLV flere ganger med DC-10,men om den var i tidtabellen husker jeg ikke.Jeg har selv fløyet strekningen med MD-82 et par ganger før -83'ene ble levert.Etter det fløy jeg bare -83.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2007, 13:32   #8
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

OK, bra ! Det betyder ju i alla fall att -81/82 var tidtabellsflygningar innan -83 kom. Tveksamt om -87 varit tidtabellslagda, ska höra med Flemming (ex-SAS OP/CPH, nu Frontier) om han kommer ihåg.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2007, 11:42   #9
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Hva som sto i tidtabellen, vet jeg ikke RolfL. Jeg husker bare det jeg fløy, beklager.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 13:57   #10
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Quote:
Originally posted by RolfL

OK, bra ! Det betyder ju i alla fall att -81/82 var tidtabellsflygningar innan -83 kom. Tveksamt om -87 varit tidtabellslagda, ska höra med Flemming (ex-SAS OP/CPH, nu Frontier) om han kommer ihåg.
Ja jeg er ret sikker på at Flemming ved det...
Md87 kunne sagtens række til mellemøsten....20mar 1990 fløje meg med SEDIF
Cairo-CPH :aktuel flyvetid 4timer 21min

Hils Flemming,Rolf

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 13:23   #11
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Lite om SAS/Tel Aviv och MD83


Gamle forumet


Gamle forumet


Gamle forumet


Gamle forumet


Savipix is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 15:54   #12
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Mener ganske bestemt å huske at jeg fløy DC-10 på familiens første ferie med ID billetter. Og det var i 85 hvis jeg ikke husker helt feil.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 00:41   #13
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Jeg fløy med SAS MD-83 i 1996 til Tel-Aviv!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 22:30   #14
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Min far fløy CPH-TLV flere ganger med DC-10,

En av de gångerna var med LN-RKB 1981-08-05 med styrman P. Reithe SK771v/772v totaltid 9:10 varav 2:00 natt och 6:00 instrument enligt loggböckerna


Det är enda gången under 5 år på typen som far flög TLV med DC10

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 23:33   #15
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Quote:
Originally posted by Savipix
En av de gångerna var med LN-RKB 1981-08-05 med styrman P. Reithe SK771v/772v totaltid 9:10 varav 2:00 natt och 6:00 instrument enligt loggböckerna
Det är enda gången under 5 år på typen som far flög TLV med DC10
Och SK...V betydde väl (om jag minns rätt) att det var någon slags avvikelse från ordinarie tidtabell, i det här fallet förmodligen att sträckan flögs med DC-10.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2007, 01:35   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
Default Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Det er riktig, Rolf. En 'V' betyr at det har vaert en eller annen endring i det originale oppsettet.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gullknapp-Tel Aviv anyone? FlyTAP Småprat 10 07-03-2017 09:32
SAS C klasse til Tel Aviv 3tflyer Reiseforum 22 09-11-2012 20:44
Cimber lukker Tel Aviv Fysikeren Flyforum 1 27-01-2012 11:41
SAS til Tel Aviv? Fysikeren Flyforum 8 20-12-2011 10:55
airBaltic starter Riga - Tel Aviv CK Flyforum 7 18-05-2006 07:09


All times are GMT +2. The time now is 14:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.