Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-01-2007, 17:23   #1
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Default Edinburgh tips

Jeg tenkte meg en tur til Edinburgh kanskje neste weekend for å spille golf og reise på flymuseumet utenfor byen. Noen som har et reisetips om byen, hvordan man kommer seg til flymuseet og ikke minst noen tips om golfbaner rundt byen?
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 19:12   #2
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: Edinburgh tips

Kan ikke hjelpe deg så mye med golf Concorde. Eneste erfaring fra slike aktiviteter i Edinburgh var en runde på en 18-hulls putting green ved Bruntsfield - der jeg forøvrig slo min søster (dette nederlaget gikk så hardt innover min søster at hun etter gikk over til fallskjermhopping - hun regnet riktig med at hun ikke kunne få noen konkurranse der).

Når det gjelder å komme seg til East Fortune og Museum of Flight, så står følgende på deres side om busstransport:

Quote:
The Museum is serviced by bus service no. 121 (First Bus Edinburgh), running between Haddington and North Berwick. Regular bus services run from Edinburgh to North Berwick, and an express bus service from Edinburgh to Haddington. Call Traveline 0870 608 2 608 for timetable details.
Her er linker til rutetidene for buss 121 og buss 124/X5

Deres webside er forøvrig: http://www.nms.ac.uk/museumofflighthomepage.aspx

Så råd om Edinburgh - glem golfen, og konsentrer deg om alle andre severdigheter i tillegg til Museum of Flight, som Gladstone's Land (verdens første høyhus), Whisky Herritage Centre, The Edinburgh Castle, Hollyrood Palace, Midlothian Snowsports Centre for sportslige aktiviteter, hvis man er skipsinteressert må en tur til Leith for å se det tidligere dronningskipet Britannia og så til slutt kan en rekke av pøbbene rundt Grass Market på det sterkeste anbefales .
Old 07-01-2007, 20:05   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Har ikke spilt golf rundt Edinburgh, men har hørt om f.eks. Mortonhall Golf Club og Turnhouse Golf Club. Jeg tror begge er parkbaner. I tillegg så mener jeg å ha hørt at North Berwick har en links-bane som kanskje kan være verdt et besøk. Det ligger ikke så langt utenfor Edinburgh (2-3 mil), men krever sikkert leiebil.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 20:22   #4
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Quote:
Originally posted by TOS
I tillegg så mener jeg å ha hørt at North Berwick har en links-bane som kanskje kan være verdt et besøk. Det ligger ikke så langt utenfor Edinburgh (2-3 mil), men krever sikkert leiebil.
Banen ligger rett i nærheten av busstrasseen til buss 124 og utslagspunktet for hull 1 bare 400 meter fra buss/togterminalen. Husker at jeg kjøre forbi golfbanen på vei ut til Tantallon Castle i 1991 - og det kan ikke forekomme mye slinger i valsen før de runde hvite landet vått i Firth of Forth på den banen. En huskeregel må være: hold til venstre ut og til høyre hjem igjen.
Old 07-01-2007, 20:26   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Det kan jo også være kjekt å vite at Berwick upon Tweed (som riktignok er noe lenger sør enn North Berwick, men dog...) er det "landet" som var de siste til å avslutte Krimkrigen....i 1966... (drøyt 100 år senere enn den opprinnelige fredsavtalen)
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 20:44   #6
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

... og hvis en tar for seg elven som den søre Berwick ligger ved, så var det den som gav navnet til tweed ... ja riktig, tøyet som benyttes til så mangt
Reply

Posting Rules