![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da jeg var i USA tidligere i høst hadde jeg returbillett med NW/KL IAD-DTW-AMS-OSL. En dag før hjemreise fikk jeg beskjed gjennom reisebyrået at NW hadde kansellert IAD-DTW og at de hadde booket meg om på UA/SK IAD-LHR-OSL. Jeg stusset litt på det siden NW/KL og UA/SK er i to forskjellige allianser, men jeg kom meg nå hjem.
Siden jeg er EBS så registrerte jeg kortet mitt på både IAD-LHR og LHR-OSL, men i ettertid fikk jeg registrert poeng kun for LHR-OSL. Så jeg sendte inn skjema om etter-registrering av IAD-LHR til EB. Nå har jeg fått svar: Quote:
Noen som kjenner reglene. Har jeg sjans til å få noen poeng hos KL i det hele tatt?
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Trodde en fikk poeng hos det selskapet en i utgangspunktet hadde booket billetten hos. Jeg har opplevd 2 ganger denied boarding og blitt flyttet til andre selskaper/allianser, men alltid fått poengene hos det selskapet jeg egentlig skulle ha reist med....men kan jo være en tilfeldighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, det er vel forsåvdt det Eurobonus svarer her. Jeg har ikke fått noe automatisk hos KLM, men jeg skal prøve å sende inn retro-registrering der også.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da har Eurobonus strammet inn praksisen. Jeg har fått poengregistrert i Eurobonus når jeg har blitt booket om fra et annet selskap i en annen allianse, samtidig som jeg har fått poeng i programmet til selskapet jeg egentlig skulle fly med. Det virker jo uansett noe merkelig, SAS/UA får jo penger for en ombooket passasjer, da bør de også gi bonus.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hade bokad biljett Chicago-Stockholm med AA, ombokad Chicago-Manchester med AA och Manchester-Stockholm med SK, points på SK o.k.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gravde litt i Flying Blue sine Terms and Conditions og fant dette under pkt 2.8:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vel jeg kom heldig ut i Mars/April. Da ble jeg ombooket, riktig nok kun "innen" Lufthansa, men fikk poeng for omveien jeg ble nødt til å ta og fikk til og med 100% poeng og ikke 25%, siden det plutselig stod M og ikke W på billetten: D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her kan du egentlig velge hvor du ønsker poengene registrert. Om du blir ufrivillig ombooket (noe jeg har blitt flere ganger) får du selvsagt poenger for flightene du flyr (flyr du f.eks. NW/KL og blir ombooket til UA/SK har du selvsagt rett til å motta EB poeng) Ofte (som Someone sier) er ikke den billigste klassen tilgjengelig ved ombooking slik at det blir 100% poeng istedetfor 25%
Du kan også be Flying Blue om å få retro registrert reisen på deres program siden det ikke var din feil at du ble ombooket. Det står i vilkårene og alle bonusprogram gjør dette. Om du trenger hjelp med EB, har jeg gode kontakter hos EB som ordner opp i slike ting. Bare send meg en e-post dersom du vil ha poengene på EB kontoen din så skal jeg fikse det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS: Ny selvbetjent ombooking ved irrops | mcduck | Reiseforum | 3 | 29-09-2016 18:09 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Re-ruting og ombooking ved innsjekk? | VirreVapp | Reiseforum | 25 | 26-04-2014 22:54 |
Ombooking ved forsinkelser | blazius | Reiseforum | 6 | 25-02-2011 05:14 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |