![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() "- I fjor gadd jeg ikke å gå overtid. Jeg ville heller være hjemme med familien og glede meg til jul. Det sier Hans Jacob Hofgaard, tillitsvalgt for Oslo Kontrollsentral. Siden i fjor høst har både toppledelsen i Avinor og den lokale ledelsen i Røyken blitt byttet ut. Siden september i år har Jesper Krogh vært sjefflygeleder. Han sier det er arbeidsmiljøet som nå gjør at medarbeiderne strekker seg. Mer HER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er bra at arbeidsmiljøet for flygelderne nå er så bra at de "gidder" å jobbe overtid!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ja, tusen takk til flygelederne... Gledelig jul til dem også!
![]() Heldigvis er det få selskaper der fagforeningene bestemmer mer enn ledelsen igjen i denne verden |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
He he, du tenker kanskje på det selskapet der de ansatte tjener ca. 40% mer enn de ansatte hos konkurrentene?? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
...og når man leser denne tråden, så ser man jo fort hvorfor det ikke er mange flygeledere her inne...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
Hvor interessert hadde du vært i å jobbe overtid i jula med kone og unge hjemme? Tydelig at noen har lite til overs for en viss arbeidsgruppe ![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,981
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Å HERREGUHD DA!!!
Slutt nå for f*** å mobbe flygelederne!!! Prøv å gå i deres sko! De prøver bare å gjøre jobben sin, de ER IKKE noen bortskjemte drittsekker! ALLE (i alle typer jobber) ønsker kun å få lov til å gjøre jobben sin best mulig!!! Som SAS-desser på 70-tallet, dengang pax opplevde dem som "sure": MEN - jentene var bare lei seg fordi de ikke "fikk lov" å ta seg godt nok av kundene! IDAG: Førsteklasseservice til lavkostpris??? Duh. ![]() ![]() ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
For noe vås! Flygelederen sier jo selv at han ikke gidder å jobbe overtid og det kommer ikke som en bombe. Og det er jo "magisk" at når flygelederne har presset ut sjefen, gidder de å jobbe igjen..
Muttern er sykepleier og har selvsagt ikke lyst til å jobbe overtid i høytidene. Men i motsetning til flygelederne tar hun et ansvar og gjør det som må gjøres, det har hele familien respekt for. Flygelederne gir en lang mars i om at de ødelegger ferien til folk fordi målet helliger middelet. Beklager, i motsetning til ansatte i flyselskaper, flygelederne får ikke noe sympati fra meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
Det er da vel ikke meningen at man skal basere turnusplanen på overtidsbruk! Dessuten er det ikke fare for liv hvis en som skal med fly fra A til B ikke kommer frem i tide!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]()
Tommy777 , godt sagt , enig med deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Synes det blir for enkelt å legge skylden på flygelederne her. Media gjør selvfølgelig det fordi det er en forhatt yrkesgruppe fra før, og dette fyrer de jo oppunder.
Flygeledere står jo som alle andre fritt til å velge bort overtid om de vil det. Enhver arbeidsgiver som i så stor grad har basert seg på at de ansatte jobber sykt mye overtid har feilet grovt spør du meg. Tatt en spansk en som det heter. Og denne gangen, for Fleslands tilfelle, feilet det miserabelt. Hun må bære fullt ansvar for alt rotet i Avinor siden hun kom i sjefsstolen, er nå min mening. Å si at problemene oppstår fordi flygelederne ikke gidder å jobbe masse overtid blir for dumt. For meg blir det å si noe sånt som "herregud din idiot som fikk lommeboken din stjålet, du hadde den jo ikke langt nok nede i lommen". Det er så lett å flytte skyld og ansvar på denne måten. Det syns jeg var bra sagt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
På enhver bedrift er det behov for litt overtid, men om man (som det kommer frem i media) baserer mye av driften på mer eller mindre fast overtid, ligger feilen hos ledelsen. Ikke ansatte, og slett ikke i dette tilfellet hos flygelederne. At den det her gjelder ikke ville jobbe overtid, men heller så verdien av å tilbringe tid med familien, står det respekt av. Akkurat i en slik jobb er det desverre 3. person det går ut over, men det er vel ikke flygelederens feil? Vet ikke alderssammensetningen på de som har skrevet i denne tråden, men det kan synes som om noen ikke evner å se behovet for fagforbund og organisert arbeidsliv. Dette er ofte tilfellet for den yngre garde. Det er jo ofte slik at det er fagforbundene og arbeidsgiverorganisasjonene i samarbeid som helt siden 30-tallet har sørget for at flesteparten av arbeidstakerne i dag har det så godt som vi har det, både med rettigheter og lønn.
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
Tommy, ber ikke om din sympati, men ber om at du ikke har et så tabloidisert bilde av virkeligheten.. er vel 4-5 FLL på dette forumet, minst (meg inkludert)
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Problemet nå er vel ikke Røyken, men Bodø. Noe som rammer sektor syd hard, dvs TRD området. Så og si daglige slotproblemer og forsinkede fly ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
Det er også vanskelig å få tilført personell da det ikke er overskudd ved noen enheter, tørr påstå at det er underskudd på samtlige. Men utdanningen av nye flygeledere er godt i gang nå, så en bedring kommer nok om 2-3-4 år... Bla. sektor central har fått lide(folk er tatt derfra til sør) og sliter også seriøst med bemanningen noe F35Landing merker når han skal lande på Helgeland.. Sjelden han blir radarledet inn der da vi sitter med en range fra Kvernberget til litt nord av Bodø på skjermen.. Sånn det ideelt skal være, skal Helgeland TMA være egen sektor når det er litt trafikk og det skal være 2 stk på central, nå er det stort sett 1 som tar alt sammen (men så ruter mye av trafikken gjennom Sverige da pga dette..)
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jobbe i Flightradar24 ? | LN-MOW | Register- og ATC-Forum | 0 | 20-02-2013 13:47 |
Jobbe på flyplass? | ENGM 911 | Småprat | 1 | 11-02-2011 23:57 |
Jobbe på OSL | matsbg | Flyforum | 21 | 13-07-2008 19:50 |
Danske Sas piloter vil ikke jobbe for SAS DK.. | Tertit54 | Flyforum | 65 | 23-01-2006 23:03 |
Får ikke jobbe i ferien... | SK1399 | Flyforum | 35 | 13-12-2005 22:28 |