![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Statoil vil nok sikre seg i begge leirer.De er ikke amatører der gården.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Har dessverre ikke så stor tro på at økningen til 5 daglige rundturer mellom Bergen og Stavanger vil bli noe hit. Norwegian har jo forsøkt dette allerede i år...
Statoilansatte ønsker nok enda flere avganger å velge i om det skal bli aktuelt...selv om prisene er lavere enn hos SAS så tror jeg de Statoil-ansatte fortsetter å velge SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Enig, tviler på at det blir mange Statoil sjeler å finne ombord på DY
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Betyr dette at Statoil ansatte fritt kan booke seg på det selskapet de måtte ønske?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Såvidt jeg vet er det flere andre selskaper (Hvor ihvertfall 1 av dem har ett maget stort reisebudsjett) som bruker begge (innenlands)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Location: Klepp
Posts: 89
|
![]()
Vi flyr DY når vi kan vi... tror vi har en rimelig grei størrelse på selskapet
![]() Men nå er jo ikke vi kjent for å holde ut med SK heller da HAHA
__________________
Olav ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Norwegian åpnet jo relativt ambisiøst på ruten Stavanger-Bergen, mye for å tiltrekke seg næringslivet - men responsen var ikke veldig bra. Derfor kuttet de. Men det er ganske mange som flyr ruten, og etter hvert som markedet utvides og Norwegian blir annerkjent som et alternativ på ruten er det jo potensial for en ruteøkning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Flyene mellom Stavanger og Oslo virker da alltid smekk fulle...så kanskje en heller burde satse på å øke antall avganger her...evt tilby en ny utenlandsrute fra Stavanger. :-p Praha, Berlin, Warszawa eller Krakow kanskje......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Ja - enig med Hurum. DY virker som de har fått til et meget bra belegg på Stavanger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
I motsetning til andre hovedruter innelands gikk det lenger tid før DY's rute SVG-OSL fikk øket belegget. Det har nok med inngåtte avtaler med forskjellige selskaper. Det som har dratt opp belegget for DY er SKBU sine problemer tidligere iår og ifjor.
Det samme gjelder SVG-BGO. SVG-BGO må være en av de beste innenlandsrutene for SKBU , det er jo stort sett fullt betalende fra oljeindustrien som holder liv i denne ruten. Yielden på denne ruten må være bra for SKBU. Det har vært mye overbookinger og fulle fly de siste 8-10 årene på denne ruten. Jeg tror at DY vil komme sterkt på denne strekningen også og hører til dem som har sendt innspill til DY om å starte opp på ruten tidligere med minimum fem frekvenser i hver retning daglig. Så lenge det ikke er bonusopptjening innelands kan jeg ikke se at Statoil ansatte vil prioritere et selskap fremfor et annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Om det blir lovlig med bonus må da vel DY klare å hoste opp et bonusprogram også? Er vanlig i USA at "lavpris" selskapene har program.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
AirBerlin har jo ett bonusprogram så helt umulig burde det ikke være
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Er det noen andre selskaper som tidligere har hatt kontrakt med Statoil som nå har mistet?
![]()
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avtale med Hotel Runway | inger | NSFF-forum | 0 | 13-03-2018 20:59 |
DAT med interline-avtale med SAS på Stord-Oslo | Hagen | Flyforum | 4 | 15-01-2015 21:31 |
Atlantic Airways vant heilkopterkontrakt med Statoil | Trdfly | Flyforum | 0 | 13-01-2014 03:09 |
SAS og Apollo med ny avtale | RIBRO | Småprat | 1 | 20-11-2013 12:07 |
Statoil fornyer kontrakten med Bristow | sirpjalle | Flyforum | 0 | 19-04-2011 16:05 |