![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Southwest er naa USA's stoerste flyselskap, maalt i antall passasjerer.
http://www.usatoday.com/travel/flights/2006-11-17-southwest-most_x.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvordan ser tallene ut når man måler RPK?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Veksten har avtatt betraktelig og Southwest har et setebelegg på bare 67% sammenlignet med f.eks. UA som har 86%. Omsetningsmessig er Southwest smågutter i forhold til de andre..
Jeg tror trenden nå har snudd her borte og at vi vil se sterke tall fra ihvertfall CO,AA og UA i tiden fremover |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Men de tjener penger selv med 'lavt' belegg .... saa de maa gjoere noenting riktig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Helt imponerende etter min oppfatning. Første gang jeg besøkte Houston Hobby i 1974 hadde de 3 maskiner som gikk i triangelet HOU-DAL-SAN Antonio-HOU.
Litt av en vekst siden den gang må en kunne si. For ikke snakke om CA'ene! Hot pants og høye støvler! Det var -70tallet det gitt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Størst er ikke alltid best...se triprapport fra Southwest mai 2005.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har aldri reist med Southwest, kommer heller aldri til å gjøre det, men det er klart tallene er imponerende.
Dog er det hyggelig å se at endelig er veksten til Soutwest avtatt og de andre har stor/større vekst igjen. Når alt kommer til alt, er Southwest stort sett kun billigst om du bestiller månedsvis på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Southwest og veldig mange andre LCC selskap gjør jo noen av de etablerte bedre...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt klart! Det er derfor det er veldig bra at man har LCC. Men man trenger jo heldigvis ikke reise med dem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Southwest er greit nok - og benplassen er av de bedre i bransjen.
At man ikke faar sete er da noe en nordbo lkevel er vant til, og karrer man seg til en plass i A eller B-gruppene, er det heller ikke saa ille. Og paa den lyse siden - kommer man sent ombord og det kun er midtseter ledig, kan man velge bort det setet mellom to de to feitingene som du GARANTERT hadde faatt tildelt hadde det vaert seating (Murphy's lov). Southwest var ogsaa de foerste som innfoerte makspris paa $199 der andre selskaper fortsatt forlangte $1200-1500 .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kommer du tidlig ombord kan du alikevel få de to feitingene på utsiden....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det gjelder prisene, reiser jeg en god del til MCI. Når UA kun har dyre billetter igjen (når det er mindre enn 7 dager til avreise) sjekker jeg Southwest. De er aldri billigere. Og når det er mer enn 7 dager igjen til avreise opererer UA med en pris på 118 USD t/r, WN har aldri den prisen tilgjengelig. Valget er enkelt: Med UA blir det F, hos WN blir det albuekamp for å få gangsete ![]() Så var det dette med flyplasser, da. Her i Chicago er jo MDW blitt en perle i trafikkaoset på ORD, men det er jo unntaket. Skal du med WN til NYC, gled deg til trafikken på Long Island Expressway... Så har de jo et bonussystem som er helt lik det Pizzasjappa nedi gata har: 10 store pizza, en gratis. Etter å ha booket fruen og meg i LH F til Roma i sommer, er jo det en grei nok grunn til å fly *A ![]() Som sagt mange ganger før, bra at de finnes, men ikke noe for meg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja Southwest er snille...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Like snille som DY. Men de har jo ikke lærlinger, da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sammenlignet med både UA og CO er Q3 tallene fra Southwest langt fra imponerende:
DALLAS, Oct. 19 /PRNewswire-FirstCall/ -- Southwest Airlines (NYSE: LUV) today reported third quarter 2006 net income of $48 million, or $.06 per diluted share, compared to $210 million for third quarter 2005, or $.26 per diluted share. Excluding unrealized gains/losses primarily relating to future periods associated with Statement of Financial Accounting Standard (SFAS) 133, "Accounting for Derivative Instruments and Hedging Activities," as amended, net income for third quarter 2006 was $154 million, or $.19 per share, flat with third quarter 2005's performance. (Refer to accompanying Reconciliation of Reported Amounts to Non-GAAP Items). These results compared to First Call's mean estimate of $.20 per diluted share for third quarter 2006 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enig med EB og LN-MOW her. Jeg bruker WN mye mellom HOU/IAH og DAL. Bruker også AA mellom DFW og IAH også , men jeg synes WN er helt kurrant også prismessig. Liker spesielt den uformelle tonen cabin crew har hos WN ; "we are coming thru the cabin to collect your trash and dollarbills....." tsetra.tsetra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Humor er bra!!! Men jeg de beste opplevelsene i så måte har skjedd ombord hos SAS, Continental og British Airways...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja , hvis jeg skal vurdere de totale beste opplevelsene i luften får jeg og en annen prioritering;
NMK CV440 Norway Airlines Singapore Airlines Emirates SAS KLM BA und so weiter.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå tenkte jeg i først omgang på opplevelser i forbindelse med humorbruk fra crew/besetning...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Southwest-registreringer | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 10 | 04-08-2014 18:40 |
AirTran vs. Southwest | EB | Flyforum | 2 | 28-03-2010 08:05 |
Southwest ønsker wi-fi | CK | Flyforum | 1 | 08-06-2007 12:53 |
Southwest | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 15-12-2006 11:49 |
ATL e r stoerst!! | LN-MOW | Flyforum | 9 | 05-01-2006 18:43 |