![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg sved av mine Eurobonuspoeng og drog til USA med SAS for å delta i et bryllup. Turen med SAS gikk OSL-CPH-EWR. Ingen problemer med en mellomlanding den veien. På vei tilbake mellomlandet jeg på Arlanda, det hadde vært greit å unngå. Når man er døgnvill vil man fortest mulig hjem og det hadde vært best å fly direkte. Jeg velger nok Continental direkte neste gang (hvis ikke SAS kommer tilbake fra OSL). Det var uansett en flott tur og jeg fikk fly A-330 med Star Alliance maling på turen EWR-ARN.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Med Star-design så var det vel nesten ok å fly via Stockholm?
Klart det er mer behagelig med non-stop... Men da bør du fly en del slik at du neste gang har nok poeng på CO til en bonusreise! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
ja, er medlem av Air Frances Fréquence Plus, nå begynner jo SKyteam å bli bra representert i Norge med fire selskaper , Air France, Czech Airlines, KLM og Continental, så bonuspoeng kan man jo tjene opp lettere enn før. Dessuten fløy jeg Delta Song til Orlando så jeg fikk noen poeng i Fréquence Plus der også. Uansett det tar nok tid før jeg får nok poeng til en ny bonusreise til USA, men bestiller man i god tid er jo prisene dit ganske bra.Uansett, jeg tror jeg drar på langtur til et annet kontinent neste gang.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
SkyTeam har absolutt blitt "slagkraftig". Lurer på om de overtar gamle BU-loungen på OSL. Nå leier jo KLM og CO seg inn hos rivalen BA. AF har ingen lounge i Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje de tar over den ja, flyr aldri business, så det spiller liten rolle for min del. Men det hadde vært fint om Diners kunne få seg en lounge der, det var fint å kunne bruke loungen i Stockholm igår. (Hint EB) Jeg husker jeg spurte om loungen på Newark, den kan kun brukes når du flyr fra den piren den ligger i, og den bruker ikke SAS, men Skyteamselskapene.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skyteamselskapene bruker vel nesten alle terminalene på Newark...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Direkte fra Billund til Maldiverne | Bll spotter | Flyforum | 9 | 07-05-2014 19:56 |
SAS eller Continental direkte til NYC? | Marit | Reiseforum | 42 | 03-12-2011 14:00 |
Direkte fra Finnmark og Troms til Bulgaria | LN-BEF | Flyforum | 16 | 25-02-2010 12:05 |
SAS direkte til Maderia | morr | Flyforum | 48 | 02-10-2008 11:41 |
Direkte fra Sverige til India | Gulboble | Flyforum | 2 | 14-03-2007 10:16 |