![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Jeg har sittet og prøvd å få orden i bildene fra vårens Amerikatur.
Når jeg ser på CO sine B737-800, ser jeg at de har forskjellig konfigurasjon når det gjelder vinduer fra nødutgangene og forover. Noen maskiner har flere vinduer som er blanket ut. Hva er årsaken til dette? Kan det være at noen maskiner er konfig. som langdistanse og derfor har andre behov? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det vet nok Dag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann VC-10 Beklager at jeg ikke har fått svart deg tidligere!
Anyway, B737-800 ship 201 til 259 og 278 til 299 har 14 first class og 141 economy, med ett toalett foran i first class og to toaletter helt bak. Overwing exit er mellom rad 11-12 og 12-14. Ship 260 til 277 har 18 first class og 132 economy, med ett toalett foran, ett toalett ved economy rad 6 (ABC) som da blokkerer et vindu, og to toaletter helt bak. Overwing exit er den samme. Ship 501 og oppover (vi måtte starte med ny registrering og tail nummer da vi kom over 100 B737-800) har 16 first class og 141 economy, med ett toalett foran i first class og to toaletter helt bak. Samme overwing exit. Forskjellen er ny galley konfigurasjon på disse flyene (501 --) og et skap i first class er flyttet foran til inngangsdøren L1 som gir plass til en ekstra rad med first class seter. Håper du er like forvirret som meg... ![]() Dag Korrekted "typo"!
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og her er setekart med 14 første og 141 siste
http://www.seatguru.com/airlines/Con..._737-800_A.php så 18 første og 132 siste http://www.seatguru.com/airlines/Con..._737-800_B.php Kart av siste serie "båter" (501-) har ikke Seatguru fått pt
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Takk Dag!
Det var en god redegjørelse, og bekreftet mine antakelser! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS B737-800 | kristian | Reiseforum | 49 | 19-08-2011 13:02 |
Start –landings avgift B737-800 VS F. EKS B737-600 | FBUMAN1 | Flyforum | 19 | 28-03-2011 13:04 |
Continental Boeing 737-800 | LN-REF | Samlerhjørnet | 0 | 02-12-2010 21:09 |
LN-KHD - status | BU595 | Flyforum | 56 | 04-12-2009 18:14 |
SAS B737-800 wl | Lennart | Bilder & foto | 7 | 29-05-2008 15:00 |