Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-11-2006, 10:27   #1
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default A320-100-flighter

Noen som vet om -100-maskinene benyttes på noen bestemte ruter? Mener å ha lest tidligere at AF bruker sine hovedsaklig på domestic, men hva med BA? En flight eller to med A320-100 hadde passet fint inn i loggen...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 10:38   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
Default Re: A320-100-flighter

Hva er forskjellen på A320-100 og 200?
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 10:54   #3
thorsen
Newcomer
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 23
Default Re: A320-100-flighter

A320-100 var den første version, Airbus byggede. Den har ikke 'wingfences' (trekanten for enden af vingen), meget kortere rækkevidde end -200'eren og lavere MTOW end -200'eren.
thorsen is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 10:57   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
Default Re: A320-100-flighter

Jeg har loggført en reise med BA`s A320-100 fra Stockholm til London for nesten 20 år siden...
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 12:11   #5
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: A320-100-flighter

Quote:
Originally posted by Blubird
Noen som vet om -100-maskinene benyttes på noen bestemte ruter? Mener å ha lest tidligere at AF bruker sine hovedsaklig på domestic, men hva med BA? En flight eller to med A320-100 hadde passet fint inn i loggen...
Har flugit BA 320-111 på bl.a ARN-LHR. Du får kanske skynda dig, de är väl på väg ut. Ett par (c/n 011 G-BUSD och c/n 018 G-BUSF) har redan sålts (juni 2006) till A.J. Walter Aviation att levereras i december 2006 och februari 2008 för "lease or part out".
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 12:24   #6
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: A320-100-flighter

Ut fra bilder på A.net å dømme ser det ut til at BA-maskinene blir brukt hovedsaklig på domestic og til Tyskland, mens AF sine er fotografert over store deler av Europa.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 12:35   #7
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: A320-100-flighter

A320-111 benyttes mye på innland i UK, og tar man en tur til MAN så vil man nesten alltid få festet en på billedbrikken under et par-tre timers tid.

Fra MAN-turen i mai 2004

G-BUSB


G-BUSE

Men også LHR er en bra plass med 100% sikkerhet kan få minst en A320-111 (september 2005 på parkeringsplassen utenfor T4 i venten på min BA-flight til OSL)

G-BUSF

Til sammenligning en "ny" A320-232 fra samme sted


Det finnes også fem eldre A320-211 i BA-flåten (også med CFM56-5A1 som -111, men med vingefence), og her ble en festet til brikken på MAN i august i år (den kritiske tre-musketer-turen med gjennomsiktig plastpose)
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 12:35   #8
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re: A320-100-flighter

Quote:
Originally posted by thorsen

A320-100 var den første version, Airbus byggede. Den har ikke 'wingfences' (trekanten for enden af vingen), meget kortere rækkevidde end -200'eren og lavere MTOW end -200'eren.
De første 21 var -100,resten er -200.
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 12:38   #9
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: A320-100-flighter

Quote:
Originally posted by RolfL
Ett par (c/n 011 G-BUSD och c/n 018 G-BUSF) har redan sålts (juni 2006) till A.J. Walter Aviation att levereras i december 2006 och februari 2008 för "lease or part out".
Og G-BUSD ble wfu 27. oktober
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 14:10   #10
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: A320-100-flighter

Hører også med til historien at AF har konvertert én -111 til -211, c/n 002 F-GFKQ.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 14:29   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: A320-100-flighter

Quote:
Originally posted by Blubird

Hører også med til historien at AF har konvertert én -111 til -211, c/n 002 F-GFKQ.
Sannhet med modifikasjoner Blubird - det var Airbus som konverterte den til -211 - den ble først levert til Air France 8. februar 1991 (F-GFKQ). MSN 2 var et av utviklingsflyene og mellom 27. april 1987 og slutten av janaur 1991 bar den Airbus sine farger med registrering F-WWDA.

Edit:
Fant et bilde av G-BUSD på Lasham, allerede uten motorer

__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 14:42   #12
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
Default Re: A320-100-flighter

Har to turer med Airbus A320-111 i loggboka:

Air France, F-GGEB (MSN 012) fra Paris, Orly til Brest, Guipavas den 13.03.03 som AF 7364

British Airways, G-BUSE (MSN 017) fra Oslo, Gardermoen til London, Heathrow den 16.09.03 som BA 767
__________________
LN-REF is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 14:45   #13
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: A320-100-flighter

Quote:
Originally posted by Blubird
Hører også med til historien at AF har konvertert én -111 til -211, c/n 002 F-GFKQ.
??? Den är ju i alla fall officiellt registrerad som en 320-111.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 16:11   #14
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: A320-100-flighter

Quote:
Originally posted by RolfL

Quote:
Originally posted by Blubird
Hører også med til historien at AF har konvertert én -111 til -211, c/n 002 F-GFKQ.
??? Den är ju i alla fall officiellt registrerad som en 320-111.
Eneste den mangler for å være en full -211 er wingfences - det er den eneste -111 med MTOW 68 tonn, de 20 andre har/hadde 66 tonn MTOW.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2006, 18:25   #15
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
Default Re: A320-100-flighter

BA sine A320-100, stammer vel fra ordren de fikk med på kjøpet da de i sin tid kjøpte British Caledonian.

Forresten synd at det flotte selskapet forsvant!

VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Pegasus Airlines - status og flåte Hpkris Flyforum 12 09-01-2025 08:22
AirAsia bestiller 100 A320 Someone Flyforum 2 14-12-2012 06:57
AF A320-100-spm Blubird Flyforum 13 17-08-2010 20:28
JetBlue med A320 nummer 100 Trety Flyforum 10 26-03-2007 18:10


All times are GMT +2. The time now is 01:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.