Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-10-2006, 17:56   #1
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
Default NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

I følge de som har greie på det er det nå to-tre dager igjen til siste NWA-flight med DC10 forlater AMS, det samme gjelder LGW om kort tid.

Så kan man jo mimre litt om hva som snart er historie:
http://www.airliners.net/open.file/1037460/L/
http://www.airliners.net/open.file/0995648/L/
http://www.airliners.net/open.file/0954713/L/
http://www.airliners.net/open.file/0962518/L/
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 18:08   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

ER I AMS PÅ MANDAG, MEN DA ER DET VEL FOR SENT ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 19:01   #3
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Skal bli godt å ble kvitt dem! Har reist 6 ganger med dem, 6 ganger for mye. Trangt og fælt, dårlig mat og dårlig service.
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 19:03   #4
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Quote:
Originally posted by catocontrol

Skal bli godt å ble kvitt dem! Har reist 6 ganger med dem, 6 ganger for mye. Trangt og fælt, dårlig mat og dårlig service.
Snakker du om NW eller DC-10?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 19:03   #5
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Maten og servicen forandres vel ikke selvom de setter inn A330?

Har ingenting i mot NWA, fløy deres A330 fra BOS til AMS i vinter, både hyggelig crew og grei mat.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 19:43   #6
petru26
evig optimist
 
petru26's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

som den DC-10 entusiasten jeg er så er jeg veldig glad for at jeg fikk flydd med de til mem i sommer før det nå er for seint.. Første og siste gang her i livet jeg har flydd DC-10.. *vi lyser fred over dens minne* eller noe i den duren
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass
petru26 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 20:11   #7
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Med 63 DC-10 flighter fordelt paa 16 selskaper, og alle varianter er det vedmodig aa takke for et meget godt reisefoelge....A340 blir liksom ikke det samme som Diesel 10.... Takk for turene!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 20:34   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Den siste NW DC-10 turen går fra HNL-MSP den 7. januar
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 20:39   #9
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:
Originally posted by catocontrol

Skal bli godt å ble kvitt dem! Har reist 6 ganger med dem, 6 ganger for mye. Trangt og fælt, dårlig mat og dårlig service.
Snakker du om NW eller DC-10?

-A
Begge deler! Kan jo bare håpe at det er bedre i de andre flyene til Northwest
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 22:17   #10
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

DC-10 kommer tror jeg ikke til å savne, selv om avgangene er morsomme. (i motsetning til A340 kommer den seg ikke i lufta takket være jordens krumning!)

Men maten og personalet til NWA har jeg ingenting å utsette på.

__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 22:23   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Vil ikke påstå at 340en er noe bedre med de 4 hårfønerne som henger på vingene. Prøv igjen, med en 777 feks
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 00:00   #12
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...


Ja en stor æra er over. Disse maskinene har jo gått trofast for NW siden 70 årene og noen av dem har flydd godt over 130 000 timer. Utrolig!

Har selv flydd DC10 to ganger, OSL-KGS-OSL med Premiair. En flott tur med en maskin som jeg ble mektig imponert over. Blir ikke det samme med dagens longhaul maskiner.
Men MD11 kan jo oppleves i mange år enda med både AY og KL.

Her et bilde jeg tok i AMS i fjor:



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	AMS II.jpg
Views:	16
Size:	114.8 KB
ID:	4426  
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 00:32   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...


Jeg har fløyet NWA DC-10 ved et par anledninger over dammen. Kanskje ikke den beste flyopplevelsen, men DC-10 er jo et flott fly. Uansett tilhører den jo en annen generasjon enn de flyene vi gjerne flyr i dag.

Og alle husker vel da den NWA fast trafikkerte Gardermoen med DC-10 på ruten Oslo-Minneapolis/St. Paul. Det gikk jo ikke så bra, men hadde gleden av å fly ruten en gang i 2000.

http://www.airliners.net/open.file/0036796/M/
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 06:21   #14
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Quote:
Originally posted by Tommy777

Vil ikke påstå at 340en er noe bedre med de 4 hårfønerne som henger på vingene. Prøv igjen, med en 777 feks
Søk på ordene "flex takeoff" her på forumet, a.net eller pprune.org og så ser du at en A340 er ikke så tafatt som alle like rå hyle om, det er bare noe mer økonoimsk.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 14:16   #15
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

obs dobbelpost
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 14:17   #16
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Fløy DC10 ams- msp (KMSP) 5 ganger og en gang 747-300, fra MSP var det videre med den lille DC9'en(tidl SAS kanskje?) eller SF34. Alle var for 2-3 år siden og hadde verken problemer med service eller dårlige fly. Men var med på en veldig har landing i amsterdam og flyvertinnen sa etter landing at det var første flighten som den styrmannen landet.. var litt artig med ujevn thrust (ruse opp og ned) siste 1-2 minuttene før landing.... Syns det er litt trist jeg når flytyper taes ut av bruk, noen som vet hva som skjer med disse DC10'ene?
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 14:27   #17
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Flesteparten av 10'erne til NWA har vel fløyet rett til diverse 'gravplasser'.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 14:52   #18
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Hvikle destinasjoner har NW fra AMS?

JFK
BOS
IAD
MEM
DEHli
Detroit
MSP

Flere???

Og hvike metall flys de med?
Hadde vært interessant med en oversikt om noen har oversikt over dette selv?!?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 16:00   #19
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Quote:
Originally posted by JohnnyEagle

Fløy DC10 ams- msp (KMSP) 5 ganger og en gang 747-300, fra MSP var det videre med den lille DC9'en(tidl SAS kanskje?) eller SF34. Alle var for 2-3 år siden og hadde verken problemer med service eller dårlige fly. Men var med på en veldig har landing i amsterdam og flyvertinnen sa etter landing at det var første flighten som den styrmannen landet.. var litt artig med ujevn thrust (ruse opp og ned) siste 1-2 minuttene før landing.... Syns det er litt trist jeg når flytyper taes ut av bruk, noen som vet hva som skjer med disse DC10'ene?

Flere har vist sin interesse for disse godt vedlikeholdte og up to date 10'erne. Blant annet Omni Air og ATA.

SAS kunne kanskje vurdert noen slik at de kunne ekspandere på intercont De har jo erfaring med DC10 fra før
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2006, 19:00   #20
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: NWA forbereder siste Europa-flighter med DC10...

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Hvikle destinasjoner har NW fra AMS?

JFK
BOS
IAD
MEM
DEHli
Detroit
MSP

Flere???

Og hvike metall flys de med?
Hadde vært interessant med en oversikt om noen har oversikt over dette selv?!?

BF
Eh - ja..

MSP DC10/A330
DTW A330-300
BOS A330-300 (snart også 752)
MEM DC10
BOM DC10
DEL DC10

Etter hva jeg kan se og huske i våres systemer på OSL.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Erfaring med å ratte DC10? nordic1 General Aviation og sjøfly 2 14-11-2010 23:11
Gjensyn med DK DC10-10erne Blubird Flyforum 14 18-02-2007 19:09
Siste ruteflygning med DC10 for NW 07/01-07 Blubird Flyforum 2 07-01-2007 08:24
Siste 727 i pax-konfig i Europa pensjonert Blubird Flyforum 0 14-09-2006 00:11


All times are GMT +2. The time now is 01:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.