![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
I følge de som har greie på det er det nå to-tre dager igjen til siste NWA-flight med DC10 forlater AMS, det samme gjelder LGW om kort tid.
Så kan man jo mimre litt om hva som snart er historie: http://www.airliners.net/open.file/1037460/L/ http://www.airliners.net/open.file/0995648/L/ http://www.airliners.net/open.file/0954713/L/ http://www.airliners.net/open.file/0962518/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
ER I AMS PÅ MANDAG, MEN DA ER DET VEL FOR SENT ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Skal bli godt å ble kvitt dem! Har reist 6 ganger med dem, 6 ganger for mye. Trangt og fælt, dårlig mat og dårlig service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Maten og servicen forandres vel ikke selvom de setter inn A330?
Har ingenting i mot NWA, fløy deres A330 fra BOS til AMS i vinter, både hyggelig crew og grei mat.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
evig optimist
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
|
![]()
som den DC-10 entusiasten jeg er så er jeg veldig glad for at jeg fikk flydd med de til mem i sommer før det nå er for seint.. Første og siste gang her i livet jeg har flydd DC-10..
![]() ![]()
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
|
![]()
Med 63 DC-10 flighter fordelt paa 16 selskaper, og alle varianter er det vedmodig aa takke for et meget godt reisefoelge....A340 blir liksom ikke det samme som Diesel 10....
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Den siste NW DC-10 turen går fra HNL-MSP den 7. januar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
DC-10 kommer tror jeg ikke til å savne, selv om avgangene er morsomme. (i motsetning til A340 kommer den seg ikke i lufta takket være jordens krumning!
![]() Men maten og personalet til NWA har jeg ingenting å utsette på.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vil ikke påstå at 340en er noe bedre med de 4 hårfønerne som henger på vingene. Prøv igjen, med en 777 feks
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Ja en stor æra er over. Disse maskinene har jo gått trofast for NW siden 70 årene og noen av dem har flydd godt over 130 000 timer. Utrolig! Har selv flydd DC10 to ganger, OSL-KGS-OSL med Premiair. En flott tur med en maskin som jeg ble mektig imponert over. Blir ikke det samme med dagens longhaul maskiner. Men MD11 kan jo oppleves i mange år enda med både AY og KL. ![]() Her et bilde jeg tok i AMS i fjor:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Jeg har fløyet NWA DC-10 ved et par anledninger over dammen. Kanskje ikke den beste flyopplevelsen, men DC-10 er jo et flott fly. Uansett tilhører den jo en annen generasjon enn de flyene vi gjerne flyr i dag. Og alle husker vel da den NWA fast trafikkerte Gardermoen med DC-10 på ruten Oslo-Minneapolis/St. Paul. Det gikk jo ikke så bra, men hadde gleden av å fly ruten en gang i 2000. http://www.airliners.net/open.file/0036796/M/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
obs dobbelpost
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Fløy DC10 ams- msp (KMSP) 5 ganger og en gang 747-300, fra MSP var det videre med den lille DC9'en(tidl SAS kanskje?) eller SF34. Alle var for 2-3 år siden og hadde verken problemer med service eller dårlige fly. Men var med på en veldig har landing i amsterdam og flyvertinnen sa etter landing at det var første flighten som den styrmannen landet.. var litt artig med ujevn thrust (ruse opp og ned) siste 1-2 minuttene før landing.... Syns det er litt trist jeg når flytyper taes ut av bruk, noen som vet hva som skjer med disse DC10'ene?
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Flesteparten av 10'erne til NWA har vel fløyet rett til diverse 'gravplasser'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]()
Hvikle destinasjoner har NW fra AMS?
JFK BOS IAD MEM DEHli Detroit MSP Flere??? Og hvike metall flys de med? Hadde vært interessant med en oversikt om noen har oversikt over dette selv?!? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Flere har vist sin interesse for disse godt vedlikeholdte og up to date 10'erne. Blant annet Omni Air og ATA. SAS kunne kanskje vurdert noen slik at de kunne ekspandere på intercont ![]() ![]() ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
MSP DC10/A330 DTW A330-300 BOS A330-300 (snart også 752) MEM DC10 BOM DC10 DEL DC10 Etter hva jeg kan se og huske i våres systemer på OSL.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaring med å ratte DC10? | nordic1 | General Aviation og sjøfly | 2 | 14-11-2010 23:11 |
Gjensyn med DK DC10-10erne | Blubird | Flyforum | 14 | 18-02-2007 19:09 |
Siste ruteflygning med DC10 for NW 07/01-07 | Blubird | Flyforum | 2 | 07-01-2007 08:24 |
Siste 727 i pax-konfig i Europa pensjonert | Blubird | Flyforum | 0 | 14-09-2006 00:11 |