![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi tok en påsketur til Tyrkia for å besøke familie som har leilighet i Marmaris, endret litt på det, så når de satte nesen nordover, leide vi oss bil og kjørte en runde Marmaris-Konya-Kappadokia-Ankara, for opplevelsene sin skyld.
Konklusjon, bykjøring er et konstant mas. Landeveien var 95% 4 felts t.o.m i fjelloverganger og overraskende lite trafikk. Rart at på så flotte veier var fartsgrensen stort sett 82-90km, men med et hav av gjennomsnittsmålinger, så nå er det bare å vente på regningen. Hadde etpar bompasseringer på motorveien og det var bare å blåse igjennom selvom der stod cash/kredit på skiltene. Leverte bilen 1900 og midnatt hadde de trukket passeringer. Flott tur men lite å se på høylandet, men Kappadokia oppveiet det til fulle. Fulgte Cecilie's råd og installerte Airalo e-sim. Funket konge, bortsett fra at hun østlandsdama hadde fri når jeg kjørte, så i byene var det litt slitsomt å følge med på veien og mobilen, men det gikk uten riper i lakken Lo135/134 WAW-IST-WAW Flytid 2:10/1:58 Peise full hos fiffen, 90% i arbeiderstøket. Det inntrykket jeg har av LOT, kun NO/DK-WAW, er at de stort sett bruker 1 crew mer enn det som trengs, re 1 medlem pr. 50. Mulig det er litt styrt av antall i business, for på returen, med full c, 2 stk, var de kun 3 stk. Pluss for at de deler ut våtservietter før servering. Det som skuffet var bevertning ombord, på en tur som er beregnet til 2:35, hadde jeg antatt at de kom med noe annet enn valg mellom 2 typer plastinnpakkete boller, 1 med spinat, og 1 med rips og 1 mini sjokolade. Ikke mye å rope hurra for, bortsett fra på returen hvor vi fikk tilbud om 2 stk hver. Det er akkurat det samme som på de ovennevnte strekningene. Komfort og plassmessig helt ok. Siden dette er en minirapport hiver jeg inn TK domestic IST-DLM/ESB-IST 1ste flight var med rimelig smikfull 737-max. Dessverre ikke på c-klasse, de setene så jo bare digg ut. 2dre var en rimelig full 330-300. Tiltross for innenriks og begge ca 45 i flytid, fikk vi samme, dog bedre smak enn hos LOT, type mat. Angrer at jeg ikke ventet 2:30 ekstra i IST og testet bevertning IST-WAW, er ikke i tvil om at det er noen knepp opp fra LOT. Slenger med noen mobilbilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fine greier. LOT har lik service omtrent overalt i Europa, innpakket rundstykke med salt eller søtt innhold, kaffe/te og vann. Det er jo dugelig sammenlignet med andre selskaper enn TK.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tyrkia med TK og PC | krølle | TripReports | 11 | 18-05-2015 18:57 |
Noen fly og helikopter bilder fra litt rundt omkring.. | JAL2004 | Bilder & foto | 0 | 05-12-2010 18:36 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Litt forskjellig rundt 01 R/L | findus | Bilder & foto | 10 | 16-10-2010 14:38 |
Tyrkia | grindstein | Reiseforum | 0 | 28-06-2009 20:40 |