![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I ett av de bedre "kompensasjonskravene" fra våre venner reingjeterne, finner vi denne:
Finnmark Dagblad
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Minner meg om når jeg ankom min førstegangstjeneste i Vatneleiren. Etter at vi var ønsket velkommen og blitt informert om det meste spurte vår sersjant om det var noen som hadde noen spørsmål. Da var det en same som rekte opp hånda og spurte: "Når tid får vi reindriftspermisjon??"
Edit av Moderator. Endret ordlyd da det har kommet reaksjoner på bruk av nedsettende karakteristikk og uttrykk. Minner alle om at vi ikke diskriminerer eller hetser pga religion, etnistet osv på Forumet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
hehe.. lenge siden jeg har ledd så mye av en avisartikkel da.. Dette blir vel bare flere slike saker nå som Finnmarkseiendommen er vedtatt.. *hujja*
likte denne da: Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
N/A
|
![]()
Den første tanken som slo meg var:
Du vil ikke være så vænnlig å hente tellfart og sykle vannrætt inn i hælvette? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Why am I not surprised?
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
At dette er det beste beitelandet høres litt ut som sauebøndene dersom du kjører på en sau: Du kan være helt sikker på at det er premiesauen du har kjørt ihjel og den skal erstattes deretter.
![]() Just for the record: Jeg har aldri kjørt på eller ihjel annet enn insekter. ![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
10x10 meter. Big deal. ¦ Økt trafikk av fagfolk til anlegget ¦ Økt trafikk av syklister og turister Og når begynte tamrein å bry seg om slike detaljer? Ikke de reinsdyra som vaser rundt på gangveien på Kvaløya, i hvert fall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er trolig ikke så mange av oss som kjenner til reindriftsnæringas utfordringer og hva det innebærer å leve av den slags. Men hvis tjue personer lever av drifta til Gaup & co., OG radaren går ut over dette, så er det vel ikke så hakkanes galt om de får en viss kompensasjon?
Jeg aner ikke hvor stor skade den nye radaren eventuelt gjør, og tar derfor heller ikke stilling til beløpet på 10 mill. Men historien viser at samene her i landet ikke akkurat har levd med ei sølvskje i munnen for å si det sånn ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ellers vet jeg ikke om Lillingens stefar er et objektivt "sannhetsvitne". Det skal visst være sterk kiving mellom de forskjellige reindriftssamene fordi kampen om beitemarkene er så hard. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er jo bare svada. Enda en mulighet for noen samer til å missbruke kollektivets dårlige samvittighet til å tyne til seg litt mer av våre skattepenger!
Glem det! Gi de en bolle med ris og se å få bygget radaren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
CK din pekefingernisse- hvis du leser det du har sakset ser du at jeg skrev" noen samer"!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ok, jeg synes bare vi skal være litt forsiktig - noen diskusjoner har det med å "utarte" seg, og jeg skal snart hive meg i bingen, og har ikke tenkt til å sitte oppe halve natten for å se om dere begynner med same-hets! OK?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen helikopterberedskap i Finnmark | LN-VLE | Flyforum | 25 | 29-04-2013 10:26 |
Helikopter havarert i Finnmark | LCH78 | Flyforum | 2 | 26-11-2009 14:22 |
Widerøe i Finnmark | SK384 | Flyforum | 7 | 05-04-2007 15:03 |
flyplass i finnmark | Preben Iversen | Flyforum | 3 | 08-02-2007 18:42 |