![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Etter aa ha staatt parkert siden konkursen i 2008, er min gamle venn og kjenning N162AT igjen paa vingene. I skrivende stund paa vei mot Shannon, utvilsomt for aa joine sine 'soestre' N163AT og N164AT som flyr pilgrimer i Midt-Oesten.
http://flightaware.com/live/flight/N162AT Slik saa den ut i 2007 .... regner med at den ser likedan ut naa. Er lovet bilder fra SNN paa a.net. ![]() Og slik ser det ut i styrhuset. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]()
Oioi! Blir glad hver gang jeg ser bilder eller hører om en flygende tristar nå for tiden!
Last edited by L1011-500; 23-10-2010 at 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Samme her, mange turer med DL,EA og spesielt TW....
![]() Hvordan kan piloter være "current" på slike fly ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Vakker maskin! Det er alt for lite WB med tre motorer dessverre..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,575
|
![]()
Hyggelig med en Tristar tilbake i trafikk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
|
![]()
hvis den har stått ubrukt siden 08, hvordan klarer man å skaffe piloter til en slik maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Operatøren har flere maskiner i trafikk, så det er sikkert et par av de gutta som hentet maskinen. Ellers finnes det firmaer som spesialiserer seg på slike oppdrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Og her sitter undertegnede i kapteinssetet på samme maskin ..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 286
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
|
![]()
Fantastisk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
|
![]()
Har du sagt A : hvordan kommer vi oss ombord og i luften med denne fantastiske rariteten, må vi konvertere ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Nei, det er ikke nødvendig. Du og dine 280 nærmeste venner kan når som helst chartre 162 eller en av de andre kjerrene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Fikk lyst til aa trekke frem en gammel TR i dagens anledning .... Riktignok med soestermaskinen 164, men likevel ..
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=13208 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Godt å se en slik i lufta, hvor mange er det igjen av disse skjønnhetene som er opperative?
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Saavist jeg vet er det tre ex-ATA -500'er, en ex-ATA -100 og en -500 som skal befinne seg i Mellom-Amerika et sted. Pluss kjerra til Sands Casino, men jeg tror den ogsaa er parkert naa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
|
![]()
N162AT fikk vel et strøk lakk ikke så veldig lenge før ATA gikk nedenom? Håper den er tatt godt vare på, for den så virkelig bra ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Ja, den gjorde det rett foer jeg sluttet. Bildet oeverst ble tatt i 2007. Men husker jeg rett ble 162 tatt ut av trafikk rett foer konkursen pga innfoeringen av DC-10. Det var vel bare 163 som var igjen. Hmm .. naa ble jeg usikker .. faar sjekke litt paa det ogsaa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,613
|
![]()
Sånn var det. N164AT ble ferget DFW-VCV 8. januar og 163 samme strekning 1. april, dagen før resten av flåten ble satt på bakken.
Og her er siste gang jeg så 162 - Ft. Benning , GA, 21. desember 2005. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL mister trofast charter traver - Air Méditerrané konkurs | Cockpitview | Flyforum | 4 | 17-02-2016 12:55 |
En god gamell traver! | TONROY | Bilder & foto | 2 | 10-10-2011 19:23 |
God gammel traver på OSL | Tom McNikon | Bilder & foto | 10 | 14-05-2011 13:17 |
N865F - En gammel traver! | Egenes | Bilder & foto | 5 | 03-04-2010 01:40 |
Litt nostalgisk vandring på FBU på 50-årsdagen til Caravellen | LN-KGL | Flyforum | 11 | 29-05-2005 01:29 |