![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Widerøe og Lufthansa har inngått codeshareavtaler på en rekke ruter fløyet av WF, primært fra BGO, men også et par fra TRD og TOS, fra 1 september.
I tillegg kan Lufthansa selge WF rutene MUC-BGO og BRU-BGO som "stand-alone", som det skulle vært en LH-rute https://kommunikasjon.ntb.no/pressem...848248&lang=no Quote:
Last edited by Someone; 12-08-2024 at 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig spennende, og bra de er ute etter å sikre sin posisjon Norge til tross for at de mister SAS. Vil ikke overraske meg om de også sikler litt på DY sitt rutenett, og at det også kommer noe der bare norwegian får systemene for det opp og gå.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Strålende nyheter for Lufthansa sitt nettverk i Norge, og opplagt bra for konkurransen til den nye SK/AFKL dominansen på deler av innenriks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lufthansa sitt problem er at de enten mister store andeler i et av de mest kjøpesterke markedene i verden, eller så må de akseptere å tilby kundene sine et produkt som er mange hakk under det de ellers har i samarbeidsporteføljen. Ingen enkel greie det der.. Jeg tolker WF-avtalen som et forsøk på å finne en mellomting mellom de to tingene-samarbeid med et selskap som ligger mellom SK og DY i kvalitet, samtidig som det er et selskap med et visst rutenett i Norge
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå har du tatt for mye SAS-aid….. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva mener du? Er det noen som er uenig i at Lufthansa tilbyr høyere kvalitet til kundene sine enn Norwegian, og at Widerøe er nærmere? Synes dette samarbeidet er veldig logisk
Last edited by regnerden; 12-08-2024 at 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Vi som bruker Kjevik kan ikke være annet enn glade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Likevel, nå har LH og DY-konsernet snakket sammen, da er det ikke unaturlig at ting kanskje utvikler seg over tid. De kan jo også muligens kjøpe opp DY... om de er veldig seriøse ifht det skandinaviske markedet. Hadde ikke passet så verst i porteføljen deres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Jeg følger deg 100% på den , jeg ser virkelig ikke den store forskjellen når vi snakker om forholdsvis korte innenriks ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Merk at dette ikke er noen kritikk av Norwegian. Se i år, de går som det suser, mens Lufthansa sliter. Jeg sier bare at de har forskjeller, thats all, og jeg sier dette fordi jeg stadig ser at folk snakker om Norwegian som en «opplagt» oppkjøpskandidat for Lufthansa. Min «kvalifiserte gjetning», basert på mine tall, er at slik ting er nå, drifter de to best hver for seg. LH-WF er en bedre match i mine øyne Last edited by regnerden; 13-08-2024 at 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Upgrade me....
|
![]()
Mye "Geir Karlsen Saus" på forumet også da eller?
Har ca 400 ish flighter med sas innenlands siste 10 årene. 200 med WF Jeg kan telle med fingrene på en hånd hvor mange kukerier SAS har prestert for min del (sett bort fra en IT avdeling som må ha seriøse issues) Widerøe derimot... gått fra å være en god og trygg leverandør til å ha opparbeidet seg ett dårlig rykte i heromkring og hvor jeg arbeider. Eskalert siste 5 år. Jeg har rett å slett ikke tillit til at de kan levere lenger. De velges faktisk bort i stor grad av våre ansatte. Og vi har underleverandører som delvis nekter å fly med de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
Skal sies at for min del så har widerøe sin chat tjeneste assistert meg på god måte to ganger når de på flyplassen gir beskjed om at "nei, det er ikke mulig" Typisk WF beskjed på flighter med dårlig belegg på nordvestlandet.... Last edited by Tjab; 13-08-2024 at 21:35. Reason: 9, ikke 14. Dobbel info fra egencia tiden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Iberia og Widerøe med Codeshare | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 2 | 08-07-2024 13:09 |
Widerøe og Aer Lingus med interline | Someone | Flyforum | 4 | 06-06-2024 20:32 |
Lufthansa og Etihad med codeshare | RIBRO | Flyforum | 3 | 14-08-2017 11:00 |