![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]()
Såvidt jeg kan se så ligger følgende økning inne fra vintersesongen fra AMS
BLL til 6x daglig ARN til 6x daglig KRS til 3x daglig SVG til 5x daglig Vet ikke om det er noe endring i flytyper noen steder? Last edited by Someone; 23-07-2024 at 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 205
|
![]()
Hur hänger det ihop med samarbetet med SAS samt färre antal slot på AMS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Skulle trolig vaere OSL
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]() Skulle stått ARN ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]() Quote:
Ennå ikke færre slots på AMS slik jeg forstår. Nå krever jo også høyesterett der de starter den prosessen på nytt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2020
Posts: 76
|
![]()
Sjekket litt tilfeldige dager i november/desember og januar/februar. Ser ut som morgen og kveldsavganger fra SVG blir med 737 istedenfor kun E-jets. Har vel bare vært innom sporadisk med 737 i år. Er vel mer en "back to normal" ettersom de fløy 737 før på morgen og kveldsflygninger i det minste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Skal SAS beholde sine nåværende avganger til AMS fra de skandinaviske hovedsteder?
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]() Quote:
Ser sånn ut, per i dag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 455
|
![]() Quote:
Og det ligger nok minst 1 år unna. Last edited by magtje; 23-07-2024 at 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]()
AAL går ned fra 4 til 3 daglige
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,454
|
![]()
Det er bare det sædvanlige der sker hver år.
Aalborg går med stor sandsynlighed tilbage på 4 afgange igen til S25. Billund betjenes desuden med 6 daglige afgange allerede her i sommerprogrammet 2024.
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,454
|
![]()
Det ved jeg godt. Det er første vinterprogram den har gjort dette. Nu går de imidlertidig blot tilbage til det oprindelige med 3 om vinteren.
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Ser ut som TRD er helt nede på 1 direkte enkelte dager.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 318
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,554
|
![]()
KLM har i flere år nå justert ned til morgen og ettermiddagsavgang, der 12-avgangen ikke flys i vinterprogrammet. I tillegg har mange flere flyselskaper blitt flinkere til å justere kapasiteten i gjennom sesongen isteden for å kjøre samme program til tross for perioder med mindre etterspørsel. Og det er vel Jan-Feb der KLM har redusert enkelte dager ned til kun en daglig, men innen vi er kommet til Jan-Feb kan de ha endret på dette (begge veier).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,540
|
![]()
Nå når KL, og sikkert også etterhvert AF øker på mindre byer i Skandinavia, vil ikke det spise av SK sin egen feed via hovedstedene? Er jo enklere for folk å bare bytte fly på AMS eller CDG om de skal langt, og dermed unngå CPH/OSL/ARN…
LH har jo aldri vært så veldig høye på frekvens på typ BGO, TRD eller SVG, og folk har jo fløyet mye BGO-OSL/CPH-FRA-XXX, noe som har gjort at SK og har fått litt av kaka. Når nå fler blir slynget direkte til CDG/AMS og videre er jeg redd SK mister mye pax.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 455
|
![]() Quote:
Det er ingen som flyr AF/ KL via AMS/ CDG om dem skal internt i Skandinavia/ Norden, da booker man heller hos Norwegian eller SAS selv. Det som kan skje er at SAS får flere av nevnte grupper pga det nye samarbeidet i Sky og at de alle 3 vil dukke opp på samme bestilling/ bookingforslag (høyere på siden pga codeshare). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 205
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 455
|
![]() Quote:
Sammarbeid får dem ved at de kan bruke hverandre som å sende KL pax via ARN/CPH/OSL ved fulle fly eller IROPS, samt at både AF/KL/SK pax får bedre nyte bedre service (FF- poeng, lounge, gjennomgående billetter/ bagasje osv) på tvers av selskapene idag. Ville ikke sett bort fra at det muligens vil bli søkt om JV mellom AMS/CDG og Skandinavia og da vil jo SK også nyte godt av det også økonomisk. Grunnen til at jeg sier at det ikke vil bety så mye for de i mindre byene som KL betjener er at deres eget nettverk med 1 stop via AMS er overleget hva man får med SAS via sine egne huber og dermed ikke spiller noe særlig faktor ifb fremtidig tap av SAS feed fordi de som har KL alternativet idag opplever det som lite tilfredstillende og dermed ikke flyr SAS ute av Skandinavia (dvs ingen ny tap av SAS feed etter alliancebytte) hvis de har valget idag. Det er kun i ARN/CPH/OSL jeg kan se at SAS vil kunne tape flere av deres egne pax med partnerskifte (men det var ikke det opprinnelige spørsmålet fra LN-HFN). Skal SAS vinne disse pax må SAS eget nettverk og tilbud (også på LH) bli langt bedre med mer fokus på 1-stop hele veien med SAS. Forhåpentligvis kan det nå skje med Norge og Sverige ute av eierskapet, slik at man nå kan konsentrere seg å fokusere på kun 1 hub, CPH med flere feeder - og LH ruter og bedre frekvens på disse. Edit: Jeg sier ikke at SAS skal legge ned dagens nettverk fra ARN og OSL, men fremtidig vekst bør konsentreres på 1 hub (CPH) med blant annet flere feederruter også fra distrikts Norge og Sverige. Last edited by magtje; 26-07-2024 at 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam | SASViking | Flyforum | 196 | 05-02-2025 15:05 |
KLMs B787 - Status og ruter | VIVALDI | Flyforum | 23 | 01-07-2019 14:12 |
Air Berlins ruter til Skandinavia | EvakCPH | Flyforum | 10 | 23-12-2015 03:49 |
Billege bilettar med SAS frå USA til Skandinavia | AA-skipper | Reiseforum | 4 | 07-08-2009 20:21 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |