Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-12-2024, 03:41   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default God morgen fra Kamala Beach

(Her var jeg veldig fortisktig med å stave headingen riktig). Det ble et ganske brutalt kultur-sjokk å komme ned hit. Vakkert landskap og strand, men mer eller mindre alt bak er jo slitent og yalla.. Ganske spesielt klientell også med tanke på prisnivået i julen. Hotellet ligger fantastisk til, men dessverre helt elendig drevet. Nå skal vi teste frokosten og ha familie-råd. Hotels.com er kontaktet og gjør en god jobb med å få oss videre. Men.. vi koser oss og nyter som bare pokker.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	71d01a7a-9c4b-4d4e-8ff4-e665244cfa35.jpg
Views:	628
Size:	195.1 KB
ID:	55567  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 04:23   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: God morgen fra Kamala Beach

God jul i fra Sun River, litt annet føre her enn Cnausen Beach. Ute sner det friskt, det var intens kjøretur fra Bend opp hit i kveld etter Juleselskapet. Glad jeg valgte 0 Alkohol inntil nå foran peisen med et stort glass rødvin - Brown Winery leverer. Hytta er varm og koselig, 3 dager igjen til Svigermors 90 års dag.
Old 26-12-2024, 04:37   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra HEL. Her forbereder vi oss på AY sin A350-900 til LPA. Alt klart for å få introdusert Storsmurfen for verdens beste business seter. Blir spennende å se om servicen er like god som i går.

Gleder meg sjukt til ferie!!!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 26-12-2024 at 07:09.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 05:45   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Herlig 2. juledagsmorgen. Kaffe, julekaker og forum før jeg kanskje tar meg en liten frokosthvil….ingen planer før vi skal ned i 1. etasje på middag - skal se vi begge kan drikke da. Nyt videre.
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 06:27   #5
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

A very good morning from the Madras Club.
Frokost med noen indiske venner i selveste Rule Britannia. En klassisk perle midt i galskapen utenfor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4202.jpg
Views:	330
Size:	196.3 KB
ID:	55568  
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 06:46   #6
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra hybelen i Bergen.
Kamala Beach ja, der var vi i 2005, 07 og 09.
Flott plass den gang, men utbygging var godt i gang siste gang og stedet jeg bodde er i dag et sunwing greie.
Her er en klar for å stikke ut på jobben igjen hvor lang dag venter, og sa jeg T-3
Ha en super torsdag

Last edited by Ruby; 26-12-2024 at 06:59.
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 07:26   #7
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Morn fra havet.

Snudd til dagskift og har et håp om å få se dagslys etter en uke i mørke. Det sies at det går mot lysere tider men med 6 min lysere pr dag så blir det mørke morgener og kvelder i en stund til.

Ellers null helikopter i dag så da må alt annet gjøres, som å spise fest karamell og marsipan griser…..nøff nøff.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 07:54   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
(Her var jeg veldig fortisktig med å stave headingen riktig). Det ble et ganske brutalt kultur-sjokk å komme ned hit. Vakkert landskap og strand, men mer eller mindre alt bak er jo slitent og yalla.. Ganske spesielt klientell også med tanke på prisnivået i julen. Hotellet ligger fantastisk til, men dessverre helt elendig drevet. Nå skal vi teste frokosten og ha familie-råd. Hotels.com er kontaktet og gjør en god jobb med å få oss videre. Men.. vi koser oss og nyter som bare pokker.
Får vi en liten tripreport? Litt nysgjerrig på utfordringene med hotellet og hva hotels.c o m kan fikse i en sånn situsjon. Da vi var der for 7 år siden var vi på en Hyatt hotell som ikke hadde strand, men fin havutsikt. Ca 1 km å kjøre fra Kamala Beach. Mener også det ligger en Novotel i andre enden av stranden der det virket litt mer “secluded».

God morgen fra Fornebu koser meg med diverse tripreports etc her, men skal vel snart på joggetur. Må bare vente på at kona våkner så jeg kan hente treningbukse uten å vekke henne. Middag hos svigers og satser på en langrennstur med en arving i den forbindelse. Var ute å rånet “Magdi-style» (i motsetning til sånn fancy smancy «Sud style”) og fant noen ok langrennsmuligheter i går. Får vel være glad for at 13-åringen vil kjøre bil med far selv etter en uke på reise sammen.

Nyt dagen!
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 08:14   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Asker. Uvant sove nesten til 8 også oppleve at ikke minstemann sitter der med skjermen sin. Så var tydeligvis flere som sov lenge i dag. Prepp av flere typer ski står på programmet, skistativet må fikses etter bilbyttet i sommer, og får vel starte pakke. Vær og føre er såpass stusselig dog, at tipper jeg tar med barna på kino. Ha en fin dag.
Old 26-12-2024, 09:31   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Folk snakker om langrenn i Osloområdet? Hvor kan det være da, ser ikke noe snø ute hos meg på beste østkant...
Jaja god andredag fra Oslo , får vel i mangel av langrennsoptions komme meg på treningsstudioet. Heldigvis en jobbfri dag, selv om det hadde kanskje vært litt deilig med helligdagstillegg. Men jeg kan ikke bare jobbe hele tiden heller.
Ha en aldeles nydelig dag!
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 11:35   #11
B747-8
ScanFlyer Crusty

God 2 juledag!
1 og 2 juledag er de beste dagene (og selvfølgelig senere delen av 24 des.).
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 11:45   #12
SBT
ScanFlyer Silver

Hotellet der Sud bor, ser ok ut på Tripadvisor ? Eller ? Jeg leser alltid hva de som er misfornøyd skriver på omtale av hotell eller restaurant, på Tripadvisor, ikke hva de som synes det er topp skriver, da får du ikke med deg det negative ved stedet.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 12:01   #13
Futura
ScanFlyer Gold

God formiddag fra Lommedalen. Her smelter sneen bort, men det er muligens litt skiføre innerst i dalen, ved Tverrelva, uten at jeg har tenkt å prøve det. Jeg klarte i går å booke hotellet i Vientiane på feil datoer, noe jeg fant ut av ca 30 sek etter bestilling var sendt. Dette er i utgangspunktet opphold som ikke kan avbestilles. Prøvde å komme i kontakt med Hotels.com, men fikk bare pratet med en maskin. På mitt tlf nummer har de ikke registrert noen bookinger, så kom ikke lenger enn maskinen. Har sendt mail til Hotellet uten svar, så får se hva jeg gjør videre. Dette er heldig vis det billigste oppholdet på hele turen, 748kr for 2 netter. Bookingen jeg gjorde i går på Hongkong Hostell fikk jeg melding om på mobilen at ikke var i orden, men jeg har fått bekreftelse på mail og den ligger inne. Jeg får sjekke opp om et par dager. Nå gjenstår bare Taiwan og turen fra Tokyo og 5 netter ned til Fukuoka der vi flyr til Shanghai, så er alle bookinger i boks. Begynner å bli litt sliten i booking fingeren nå merker jeg.
Ha en god dag der du er, med eller uten I-lands problemer, med eller uten slitasje i booking fingeren.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 12:14   #14
Futura
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Hotellet der Sud bor, ser ok ut på Tripadvisor ? Eller ? Jeg leser alltid hva de som er misfornøyd skriver på omtale av hotell eller restaurant, på Tripadvisor, ikke hva de som synes det er topp skriver, da får du ikke med deg det negative ved stedet.
Det er bare det at uansett hvor bra hotellet er så er det noen som er misfornøyd. De fant et hår under sengen, så renholdet er forferdelig, de krever oppgradering til suite og resepsjonisten sier nei, så da er personalet forferdelig. Maten er knapt spiselig. Alt er gæærnt. Samme dag blir det postet en annen anmeldelse og alt blir rost opp i skyene. Jeg blir ikke helt klok på sånne anmeldelser. Jeg har de siste dagene lest anmeldelser av billigere steder i Hongkong, milde måne, alt er møkkete, Det er fuktskader og mugg på alle bad, renholdet av rommet under oppholdet er forferdelig. Betjeningen gjør nå alt av utdeling av nøkler og alt annet over tlf. så de møter man ikke. Hadde man møtt dem så hadde de vært sure osv.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 12:29   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Dette er helt og holdent min feil. Hotellet får en del pepper på TripAdvisor (Namaka Resort), men jeg håpet det var britiske (eller tidligere britiske koloniers) surpomper. Skulle vi ett hakk opp så var det glatt doble prisen. Hyatt Regency skulle ha over 200.000 for 12 dager. Litt av assetten med Thailand for oss er jo å kunne bo flott for levelige summer - den tiden er definitivt over.

Mitt stalltips er at prisene kommer til å stige ytterligere når serien White Lotus III er på eteren.

Hotellet her er lissom slitent i alle ledd og selv frokosten var virkelig ille. Sto forøvrig an svensk innvandrer og skjelte ut den ene ansatte for at hun hadde ryddet bort den nesten tomme (Nescafé) koppen hennes. Hun sto å skrek så Drag.. Fru Sid vurderte å stoppe henne.

Disclamer; prøver ikke å være fisefin - vi er en normal familie, men savner å ha råd til å bo 12 dager på et sted du gleder deg til å komme hjem på kvelden og frokosten. Men.. koser oss så det griner.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2024, 17:14   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen (såvidt) fra SC .. Teller ned til lunch om en time, som blir en go' burger med det meste (unnatt agurk) (og rå løk) på golfklubben like bortenfor oss. De har et mektig godt kjøkken, til tross for beliggenheten.

Er godt i gang med å avjule ... utelysene er pakket ned .. en del av pyntet likeså. Treet ryker trolig i morgen. Pakkes i spesialpose og legges i kjelleren til neste år-

Småkjølig tur med vovsen i morges .. Henning og Botsen sto for varmen .. Men nå er det slutt på julemusikk for i år.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 27-12-2024, 03:12   #17
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God natt fra Santiago. Her flyter juledagene litt sammen… Herlig og sommerlig julekveld i heimen, nydelig 1. dags lunsj på Mandarin Oriental, og dagen i dag har blitt tilbrakt på vingård i Casablanca-dalen samt herlig sjømatlunsj i Valparaiso. I morgen rykker to nye gjester inn. TK ser ut til å være i rute.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules