Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-10-2006, 10:41   #1
dash-7
ScanFlyer Blue

Default Widerøe vurderer Kirkenes -Murmansk

Widerøe har sendt søknad til Luftfartstilsynet om konsesjon på strekningen mellom Kirkenes og Murmansk. Med bakgrunn i den økende interessen for Murmansk og Russland generelt ser selskapet nå muligheten for å etablere seg igjen på denne strekningen. Widerøe planlegger med tre ukentlige frekvenser med tidligst oppstart fra mars/april 07
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 13:39   #2
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

Default Re: Widerøe vurderer Kirkenes -Murmansk

Spennende, men. . . Dette må vel være under betingelse at kostnadsnivået i selskapet kommer ned på et akseptabelt nivå?
WF er jo iferd med å legge ned TRD-ARN, mot all fornuft pga. kostnavsnivå!

PS: Må bare presisere at jeg som WF-ansatt ikke har noe kjennskap til denne saken. Leser det først her på Scanair.no, og uttaler meg på bakgrunn av det jeg leser her nå!

Egil
Old 27-10-2006, 14:20   #3
raider66
ScanFlyer Rusty

Det blir i så fall ikke første gang WF prøver seg på denne ruta. De fløy den jo en periode på midten av 90-tallet også. Andre selskaper som har fløyet Kirkenes - Murmansk er: Aeroflot (Yak40/AN-24), Arkhangelsk Airlines (AN-24), Norving (DO228), Arctic Air (DO228) og SAS F50. Norsk Flytjeneste har visstnok også søkt konsesjon (Beech 200).

Happy Halloween:exclamati
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 14:22   #4
GF1
ScanFlyer Gold

GF1's Avatar

Gjør WF dette bare for å hindre Norsk Flytjeneste - og så legge ned ruta etter et halvt år

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=13678
Old 27-10-2006, 14:58   #5
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally posted by raider66

Det blir i så fall ikke første gang WF prøver seg på denne ruta. De fløy den jo en periode på midten av 90-tallet også. Andre selskaper som har fløyet Kirkenes - Murmansk er: Aeroflot (Yak40/AN-24), Arkhangelsk Airlines (AN-24), Norving (DO228), Arctic Air (DO228) og SAS F50. Norsk Flytjeneste har visstnok også søkt konsesjon (Beech 200).

Happy Halloween:exclamati
Har SAS fløyet Kirkenes - Murmansk ? Har ikke hørt om det, men det er selvsagt at mulig jeg tar feil. Det har jo skjedd før. Når var det de fløy i så fall ?
Old 27-10-2006, 15:51   #6
raider66
ScanFlyer Rusty

Jeg sitter på jobben nå, men hjemme har jeg et førstedagsbrev fra SAS som markerte åpningen av ruten Kirkenes - Murmansk. Tror det var på slutten av 80-tallet eller tidlig 90-tall. Skal sjekke opp når jeg kommer meg hjem (i dag er det fredagspils....).

Visste du forresten SK384, at du og jeg har vært på fest sammen på høyskolen i Alta (høsten 94 tror jeg det var)?
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 17:29   #7
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

I min tid som F/A i WF fløy jeg mange ganger til Murmansk, og hver gang var det liiike spesiellt...

2 damer som kom ombord ved ankomst for å samle inn pass, en som var ansatt for å koble til strøm, en mann til å starte lastebilen som lagde strømmen, 2 mann som sjauet baggasje, ja jeg mente sågar det var en ansatt som kun satte på chocks på flymaskinen.....

Terminalen i seg selv var og et kapittel......det var som å komme 50 år tilbake i tida, mørkt, innrøyka, dystert og trist, ja nesten deprimerende.....

Men morsomt å ha vært der....Passet mitt den gangen var fullt av stempler etter hver gang vi tok oss en tur inn i terminalbygget...

:-p

Old 27-10-2006, 19:28   #8
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Quote:
Originally posted by ENGM RAMP

I min tid som F/A i WF fløy jeg mange ganger til Murmansk, og hver gang var det liiike spesiellt...

2 damer som kom ombord ved ankomst for å samle inn pass, en som var ansatt for å koble til strøm, en mann til å starte lastebilen som lagde strømmen, 2 mann som sjauet baggasje, ja jeg mente sågar det var en ansatt som kun satte på chocks på flymaskinen.....

Terminalen i seg selv var og et kapittel......det var som å komme 50 år tilbake i tida, mørkt, innrøyka, dystert og trist, ja nesten deprimerende.....

Men morsomt å ha vært der....Passet mitt den gangen var fullt av stempler etter hver gang vi tok oss en tur inn i terminalbygget...

:-p
Var de fra KGB eller FSB?

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2006, 21:18   #9
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally posted by raider66

Visste du forresten SK384, at du og jeg har vært på fest sammen på høyskolen i Alta (høsten 94 tror jeg det var)?
he-he. Nei det visste jeg ikke. Vet ikke hvem som skjuler seg bak ditt nickname. Har en mistanke om hvem du er og hvilken fest det var snakk om. Sender deg en PM om det.
Old 27-10-2006, 21:42   #10
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Var jo på midten av 90 tallet da, så de måtte vel være fra FSB

Posting Rules