![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Widerøe har sendt søknad til Luftfartstilsynet om konsesjon på strekningen mellom Kirkenes og Murmansk. Med bakgrunn i den økende interessen for Murmansk og Russland generelt ser selskapet nå muligheten for å etablere seg igjen på denne strekningen. Widerøe planlegger med tre ukentlige frekvenser med tidligst oppstart fra mars/april 07
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spennende, men. . . Dette må vel være under betingelse at kostnadsnivået i selskapet kommer ned på et akseptabelt nivå?
WF er jo iferd med å legge ned TRD-ARN, mot all fornuft pga. kostnavsnivå! PS: Må bare presisere at jeg som WF-ansatt ikke har noe kjennskap til denne saken. Leser det først her på Scanair.no, og uttaler meg på bakgrunn av det jeg leser her nå! Egil
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Det blir i så fall ikke første gang WF prøver seg på denne ruta. De fløy den jo en periode på midten av 90-tallet også. Andre selskaper som har fløyet Kirkenes - Murmansk er: Aeroflot (Yak40/AN-24), Arkhangelsk Airlines (AN-24), Norving (DO228), Arctic Air (DO228) og SAS F50. Norsk Flytjeneste har visstnok også søkt konsesjon (Beech 200).
Happy Halloween:exclamati |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gjør WF dette bare for å hindre Norsk Flytjeneste - og så legge ned ruta etter et halvt år
![]() http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=13678
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Jeg sitter på jobben nå, men hjemme har jeg et førstedagsbrev fra SAS som markerte åpningen av ruten Kirkenes - Murmansk. Tror det var på slutten av 80-tallet eller tidlig 90-tall. Skal sjekke opp når jeg kommer meg hjem (i dag er det fredagspils....).
Visste du forresten SK384, at du og jeg har vært på fest sammen på høyskolen i Alta (høsten 94 tror jeg det var)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I min tid som F/A i WF fløy jeg mange ganger til Murmansk, og hver gang var det liiike spesiellt...
2 damer som kom ombord ved ankomst for å samle inn pass, en som var ansatt for å koble til strøm, en mann til å starte lastebilen som lagde strømmen, 2 mann som sjauet baggasje, ja jeg mente sågar det var en ansatt som kun satte på chocks på flymaskinen..... ![]() Terminalen i seg selv var og et kapittel......det var som å komme 50 år tilbake i tida, mørkt, innrøyka, dystert og trist, ja nesten deprimerende..... ![]() Men morsomt å ha vært der....Passet mitt den gangen var fullt av stempler etter hver gang vi tok oss en tur inn i terminalbygget... :-p
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Var jo på midten av 90 tallet da, så de måtte vel være fra FSB
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Legger ned Kirkenes-Murmansk | FlightDeck | Flyforum | 17 | 17-10-2008 23:00 |
Oslo - Kirkenes - Murmansk - Arkhangelsk - St. Petersburg - Oslo | PW14 | TripReports | 13 | 21-12-2007 13:05 |
Widerøe har fått konsesjon til Murmansk | Someone | Flyforum | 22 | 04-05-2007 20:24 |
Svensk selskap får fly Murmansk-Kirkenes | LCH78 | Flyforum | 8 | 12-11-2006 20:57 |
Ønsker konsesjon Kirkenes - Murmansk | GF1 | Flyforum | 7 | 28-08-2006 10:04 |