Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-01-2024, 07:08   #1
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default Godt nyttår fra Tachibana i Japan

Godt nyttår folkens!
Her i Japan er klokka litt over 15 lokal tid. Fin nyttårsfrokost med svigers, og fin gåtur langs Shukugawa river ned til Omaehama beach og tilbake igjen.
Nå pakkes det for retur til Europa i kveld. Forhåpentligvis flyr vi over Stillehavet tilbake via Canada og Grønland. Da har vi omtrent flydd jorda rundt i løpet av fire dager. Godt nyttår og god 2024!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 08:08   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: Godt nyttår fra Tachibana i Japan

God morgen og godt nytt år. Våknet av en tekstmelding som tydeligvis brukte 6 timer gjennom luften. Brødet bakt og sitter og funderer på om jeg skal ta en tur på langrenn eller ikke. Tar nok litt tid før resten av huset våkner. Håper også at vi bryter tradisjoner og får ut busken i dag og ikke venter til 6. Jan.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 08:14   #3
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Godt nyttår fra Tachibana i Japan

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
Godt nyttår folkens!
Her i Japan er klokka litt over 15 lokal tid. Fin nyttårsfrokost med svigers, og fin gåtur langs Shukugawa river ned til Omaehama beach og tilbake igjen.
Nå pakkes det for retur til Europa i kveld. Forhåpentligvis flyr vi over Stillehavet tilbake via Canada og Grønland. Da har vi omtrent flydd jorda rundt i løpet av fire dager. Godt nyttår og god 2024!

I alle dager, når du først er i Japan (og hos svigers), hvorfor så kort? Leiligheten i Larvik forsvinner ikke Nå skal det sies at jeg eeeeeelsker Japan, og flyr gjerne omveier dit som for noen uker siden (FRA-HND/NRT-BNE)

Bobil livet fortsetter her på sørøyen av New Zealand. Merkelig morsomt å være 12 timer forran Norge, og hele 21t Vancouver/LA osv.! Nå er det kveld og vi gjør oss klar for neste etappe i morgen som er fra Fox Glacier (byen heter faktisk det samme som isbreen) via Haast og videre østover retning Wanaka. Finner et camp sted på veien, og håper på en skikkelig fjelltur opp til Brewster Hut og deretter Mt. Armstrong, som deler fylkene West Coast og Otago. Formen er ikke like god som norsk sommer form, så er litt spent på reaksjonen til kroppen de 1750 høydemeterene på < 5km til toppen på 2174

Ha en finfin første dag i 2024, alle dere i Europa og østover
Old 01-01-2024, 08:15   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Godt nytt år fra Osensjøen/Trysil. Retur til Ris etter frokost - så får vi se hvor lang tid vi bruker i sneværet. Bare to dagers uke før vi på torsdag setter kursen mot utlandet i øst - så vi snakker helt grei tilnærming til arbeidslivet! Start året best!
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 08:34   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Godt nyttår fra Asker. Ser det er endel snø i oppkjørselen som må flyttes på, og mere skal det blir. Dessuten skal julepynten ned i boden og treet skal hives ut. Så bør det drives litt fysisk fostring også. Ha en fin dag.
Old 01-01-2024, 08:58   #6
jb1
ScanFlyer Rusty

Godt nytt år

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 01-01-2024, 09:02   #7
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Godt nyttår fra Kvitfjell!
Her har det kommet et lite lag nysnø i løpet av natten, men utifra en snap på morgenkvisten kan det bli mer interessant å komme seg inn gårdsplassen og inngangsdøren in Tønsberg in ettermiddag.
Skal stekes et par pannekaker før man pakker bilen og setter kursen sydover, da det nok fort er et par andre som skal samme retning også og føret nok tilsier at det blir lite kjøring i fartsgrensen

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 09:03   #8
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Godt nytt år fra Kongsberg. Stille og rolig her om morgenen. Kona har dradd på jobb og ungene purker og sover og står neppe opp på noen timer ennå. Ellers blir det nok en rolig dag her hos oss. Jeg har pådradd meg en skikkelig forkjølelse som begrenser mulighetene for fysiske utskeielser.
Old 01-01-2024, 09:23   #9
Concorde98
ScanFlyer Silver

Til Petter380.
Vi har dessverre ikke fri noe lenger denne gangen.
Vi er ok etter jordskjelvet. Det varte leeenge, sideveis. Svigers har ikke kjent lignende siden det store utenfor Fukushima. Nå håper vi det går godt med folk på vestkysten. Vi krysser fingrene for det. På flybussen til Kansai KIX nå.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 09:54   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Godt nyttår fra Gdansk. Ser ikke ut som snøen har ført til store forstyrrelser i flytrafikken på Osl foreløpig men kan jo bli spennende i ettermiddag når vi skal hjem. Her står uansett lite annet enn det på programmet men først avslapping til utsjekkstid..

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 10:23   #11
Futura
ScanFlyer Gold

Godt nytt år.
Det snør, det snør, det er det det gjør, og så blåser det litt og er -7 grader, så alt legger seg mellom bilene her i Lommedalen. Sneryddingen blir ikke før litt ut på ettermiddagen, da snefreseren klarer jobben uten problemer. Vi tar med oss snefreseren i VWbussen, til mine foreldre (som er på Kvitfjell) på Haslum i ettermiddag, og rydder oppkjørselen hos dem også, før vi gir oss. Jeg la meg rett før kl 23 i går og sov godt ved midnatt og var oppe litt etter kl 06. Ellers blir det rydding, og pakking. forhåpentlig skjønner kona(litt motvillig) at det er greit å ta ned julepynten, da neste mulighet er i februar.
Ha et trivelig år og en god dag.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 10:39   #12
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Godt nytt år fra det Sørlandske. 2024 sin største bragd er at jeg kom meg helt hjem til oppkjørselen før jeg kjørte meg fast i Natt. Bilen må vel løs engang, men tror ikke vi skal bruke tid på dette idag. Hvis ikke naboen har snøfreser da.

Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 11:23   #13
B747-8
ScanFlyer Crusty

Godt nytt år! Det snør det snør tittelibom...
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 11:57   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Ellers ser det jo ut som Japan har en liten historie med jordskjelv 1 nyttårsdag. 1 januar 2012 var jeg der og opplevde at ting ristet. Trodde det var jeg som var litt vel fyllesyk men jordskjelv var det altså. Forøvrig gikk jo turen med Lufthansa first den gang

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 13:08   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Godt nyttår fra en Knaus som er helt nedsnødd. Nydelig frokost er akkurat ferdig og undertegnede er sendt ut på en seks kilometers tur for å spa frem en elbil som ble glemt igjen på festen i går. Der var det hæla i taket til 0330 som man kjenner godt nå.

Gakk gakk i kveld og starten på å bryte nyttårsløfter.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 13:19   #16
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Godt nyttår fra Asker. Ser det er endel snø i oppkjørselen som må flyttes på, og mere skal det blir. Dessuten skal julepynten ned i boden og treet skal hives ut. Så bør det drives litt fysisk fostring også. Ha en fin dag.
Vet ikke hvor sprek du er, men en kjapp joggetur med påfølgende snømåking var god nok fostring for skrotten min. Det er mye snø ute…
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 13:42   #17
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

God nedsnødd mandag og 1. nyttårsdag fra Arendal. Eneste fornuftige fremkomstmiddel her i dag er til fots. Ellers holder jeg meg innendørs.
Old 01-01-2024, 14:47   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
Vi er ok etter jordskjelvet. Det varte leeenge, sideveis. Svigers har ikke kjent lignende siden det store utenfor Fukushima. Nå håper vi det går godt med folk på vestkysten. Vi krysser fingrene for det. På flybussen til Kansai KIX nå.
Tenkte på dere når jeg så nyhetene nå nettopp. Bra at alt er vel og god tur hjemover.

God dag fra Granka. Nyttårsmiddagen her på hotellet var virkelig helt forferdelig. Vi tvang i oss litt, for ikke å bli helt hølgrøvne utpå kvelden, før vi latet som vi måtte på do og snek oss ut. Ikke at vi forventet det helt store heller da. Men nyttårsfest her i Syden har blitt litt tradisjon og har stort sett vært knallbra. På Ritz Abama i fjor og på Santa Catalina oppe i Las Palmas årene før. Anyway... nok sutring. Nå blir det burger på stranda utenfor murene og det blir så sjuuuuukt digg. Og fortsatt har vi hele dagen i dag og i morgen i solen.

Ha en best start på 2024

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 01-01-2024 at 15:12.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 16:41   #19
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Ble en heftig retur…gikk vel maks i 55 km/t mellom Minnesund og Olavsgaard. Godt å være hjemme - snart ragu og rødvin:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2024, 19:33   #20
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Godt nytt år fra Askerbygda. Her har man, som mange andre, ryddet i dag. Ryddet snø... Og kommer det mer så smiler jeg bare. God trim er det, og vinter er topp. Ha en fin kveld med eller uten snøfreser.

Posting Rules