![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Godt nyttår folkens!
Her i Japan er klokka litt over 15 lokal tid. Fin nyttårsfrokost med svigers, og fin gåtur langs Shukugawa river ned til Omaehama beach og tilbake igjen. Nå pakkes det for retur til Europa i kveld. Forhåpentligvis flyr vi over Stillehavet tilbake via Canada og Grønland. Da har vi omtrent flydd jorda rundt i løpet av fire dager. Godt nyttår og god 2024! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen og godt nytt år. Våknet av en tekstmelding som tydeligvis brukte 6 timer gjennom luften. Brødet bakt og sitter og funderer på om jeg skal ta en tur på langrenn eller ikke. Tar nok litt tid før resten av huset våkner. Håper også at vi bryter tradisjoner og får ut busken i dag og ikke venter til 6. Jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
I alle dager, når du først er i Japan (og hos svigers), hvorfor så kort? Leiligheten i Larvik forsvinner ikke ![]() ![]() Bobil livet fortsetter her på sørøyen av New Zealand. Merkelig morsomt å være 12 timer forran Norge, og hele 21t Vancouver/LA osv.! Nå er det kveld og vi gjør oss klar for neste etappe i morgen som er fra Fox Glacier (byen heter faktisk det samme som isbreen) via Haast og videre østover retning Wanaka. Finner et camp sted på veien, og håper på en skikkelig fjelltur opp til Brewster Hut og deretter Mt. Armstrong, som deler fylkene West Coast og Otago. Formen er ikke like god som norsk sommer form, så er litt spent på reaksjonen til kroppen de 1750 høydemeterene på < 5km til toppen på 2174 ![]() Ha en finfin første dag i 2024, alle dere i Europa og østover ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Godt nytt år fra Osensjøen/Trysil. Retur til Ris etter frokost - så får vi se hvor lang tid vi bruker i sneværet. Bare to dagers uke før vi på torsdag setter kursen mot utlandet i øst - så vi snakker helt grei tilnærming til arbeidslivet! Start året best!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Godt nyttår fra Asker. Ser det er endel snø i oppkjørselen som må flyttes på, og mere skal det blir. Dessuten skal julepynten ned i boden og treet skal hives ut. Så bør det drives litt fysisk fostring også. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Godt nytt år
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Godt nyttår fra Kvitfjell!
Her har det kommet et lite lag nysnø i løpet av natten, men utifra en snap på morgenkvisten kan det bli mer interessant å komme seg inn gårdsplassen og inngangsdøren in Tønsberg in ettermiddag. Skal stekes et par pannekaker før man pakker bilen og setter kursen sydover, da det nok fort er et par andre som skal samme retning også og føret nok tilsier at det blir lite kjøring i fartsgrensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Godt nytt år fra Kongsberg. Stille og rolig her om morgenen. Kona har dradd på jobb og ungene purker og sover og står neppe opp på noen timer ennå. Ellers blir det nok en rolig dag her hos oss. Jeg har pådradd meg en skikkelig forkjølelse som begrenser mulighetene for fysiske utskeielser.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Til Petter380.
Vi har dessverre ikke fri noe lenger denne gangen. Vi er ok etter jordskjelvet. Det varte leeenge, sideveis. Svigers har ikke kjent lignende siden det store utenfor Fukushima. Nå håper vi det går godt med folk på vestkysten. Vi krysser fingrene for det. På flybussen til Kansai KIX nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Godt nyttår fra Gdansk. Ser ikke ut som snøen har ført til store forstyrrelser i flytrafikken på Osl foreløpig men kan jo bli spennende i ettermiddag når vi skal hjem. Her står uansett lite annet enn det på programmet men først avslapping til utsjekkstid..
Sent fra min SM-S911B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt nytt år.
Det snør, det snør, det er det det gjør, og så blåser det litt og er -7 grader, så alt legger seg mellom bilene her i Lommedalen. Sneryddingen blir ikke før litt ut på ettermiddagen, da snefreseren klarer jobben uten problemer. Vi tar med oss snefreseren i VWbussen, til mine foreldre (som er på Kvitfjell) på Haslum i ettermiddag, og rydder oppkjørselen hos dem også, før vi gir oss. Jeg la meg rett før kl 23 i går og sov godt ved midnatt og var oppe litt etter kl 06. Ellers blir det rydding, og pakking. forhåpentlig skjønner kona(litt motvillig) at det er greit å ta ned julepynten, da neste mulighet er i februar. Ha et trivelig år og en god dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Godt nytt år fra det Sørlandske. 2024 sin største bragd er at jeg kom meg helt hjem til oppkjørselen før jeg kjørte meg fast i Natt. Bilen må vel løs engang, men tror ikke vi skal bruke tid på dette idag. Hvis ikke naboen har snøfreser da.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Godt nytt år! Det snør det snør tittelibom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ellers ser det jo ut som Japan har en liten historie med jordskjelv 1 nyttårsdag. 1 januar 2012 var jeg der og opplevde at ting ristet. Trodde det var jeg som var litt vel fyllesyk men jordskjelv var det altså. Forøvrig gikk jo turen med Lufthansa first den gang
Sent fra min SM-S911B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Godt nyttår fra en Knaus som er helt nedsnødd. Nydelig frokost er akkurat ferdig og undertegnede er sendt ut på en seks kilometers tur for å spa frem en elbil som ble glemt igjen på festen i går. Der var det hæla i taket til 0330 som man kjenner godt nå.
Gakk gakk i kveld og starten på å bryte nyttårsløfter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Vet ikke hvor sprek du er, men en kjapp joggetur med påfølgende snømåking var god nok fostring for skrotten min. Det er mye snø ute…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
God nedsnødd mandag og 1. nyttårsdag fra Arendal. Eneste fornuftige fremkomstmiddel her i dag er til fots. Ellers holder jeg meg innendørs.
![]()
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
God dag fra Granka. Nyttårsmiddagen her på hotellet var virkelig helt forferdelig. Vi tvang i oss litt, for ikke å bli helt hølgrøvne utpå kvelden, før vi latet som vi måtte på do og snek oss ut. Ikke at vi forventet det helt store heller da. Men nyttårsfest her i Syden har blitt litt tradisjon og har stort sett vært knallbra. På Ritz Abama i fjor og på Santa Catalina oppe i Las Palmas årene før. Anyway... nok sutring. Nå blir det burger på stranda utenfor murene og det blir så sjuuuuukt digg. Og fortsatt har vi hele dagen i dag og i morgen i solen. ![]() Ha en best start på 2024
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 01-01-2024 at 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ble en heftig retur…gikk vel maks i 55 km/t mellom Minnesund og Olavsgaard. Godt å være hjemme - snart ragu og rødvin:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Godt nytt år fra Askerbygda. Her har man, som mange andre, ryddet i dag. Ryddet snø... Og kommer det mer så smiler jeg bare. God trim er det, og vinter er topp. Ha en fin kveld med eller uten snøfreser.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God lørdag og godt nyttår fra Emiratene | SudCaravelle | Flyforum | 15 | 01-01-2022 20:05 |
Riktig godt nytt år fra Japan | Concorde98 | Flyforum | 20 | 01-01-2020 22:20 |
Godt nyttår! | winrace12 | Bilder & foto | 5 | 01-01-2014 16:36 |
Godt Nyttår fra SE-DYD | SE-DYD | Bilder & foto | 0 | 01-01-2010 04:22 |
Godt nyttår | JanSev | Bilder & foto | 1 | 31-12-2009 11:01 |