![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Singapore kommer med en gigantisk redningspakke til Singapore Airlines, i form av cash og egenkapital. En aksjeemisjon på S$5,3 milliarder og utstedelsen av et "mandatory convertible bond" på S$9,7 milliarder, blir totalt S$15 milliarder friske midler i kassen. Temasek, det statlige fondet som eier 55% av Singapore Airlines, er for og bidrar med sin del. Men en kurs på Singapore daler på litt over 7 tilsvarer dette omtrent 110 milliarder NOK. Så litt høyere beløper enn man driver tuddler med til våre flyselskaper
https://www.singaporeair.com/en_UK/u.../ne0720-200326 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Singapore Airlines er vel i kategorien "2big2fail" for Singapore, både økonomisk og for infrastruktur.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Da fremskyndes pernsjonering av de siste 777-200ER hos Singapore, som de på det meste hadde 46 av i flåten, og på det meste utgjorde 52% av flåten deres
https://www.flightglobal.com/coronav...138411.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Emisjonen er da gjennomført, og det endte med å hente inn USD 6,32 milliarder i ny egenkapital, så snakker ikke så langt unna 60 milliarder NOK
https://business.financialpost.com/p...r-rights-issue Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,794
|
![]()
Stort større bortfall er det nesten ikke mulig å få,
Quote:
https://samchui.com/2020/07/30/singa.../#.XyMlfqIzaUk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Samtidig er tapet i kroner mindre enn mange andre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
4.300 ansatte må gå innen de forskjellige selskapene i Singapore Airlines Group
https://www.bloomberg.com/news/artic..._medium=social Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Singapore Airlines klarer nå låne $373 millioner til kun 3,5% rente i markedet, så tydeligvis man anser risikoen der som svært lav
https://www.flightglobal.com/strateg...141286.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 121
|
![]()
Med avgang i går fra Singapore, og retur i dag fra London, har SQ gjenopptatt interkontinentale flygninger med A380.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,001
|
![]()
Tror kanskje det verste for SQ om dagen er de store omveiene de tar vest for midtøsten eller over Russland for å unngå Afghanistan. Derav forsinkelser og lengre flytid = kostbart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Singapore Airlines klarte å dra seg i pluss forrige kvartal. Blant annet godt hjulpet av cargo
https://www.channelnewsasia.com/busi...profit-2517301 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Minus $962 i netto for Singapore Airlines Group i året som endte 31/3 2022, men vesentlig bedre enn året før som var minu $4,2 mrd. I siste halvår klarte de akkurat karre seg i pluss på driften, mye på grunn av frakt, og at noen flere passasjerer var tilbake
https://www.singaporeair.com/saar5/p...r-q4fy2122.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
På tross av høyere priser på drivstoff og ikke all kapasitet tilbake kunne Singapore Airlines nylig rapportere sitt nest høyeste kvartalsresultat noensinne
Så da kan de mer eller mindre friskmeldes og korona legges bak seg https://www.singaporeair.com/saar5/p...u-q1fy2223.pdf Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Da ble det både overskudd for hele året (som endte 31 mars 2023) og utbytte til aksjonærene. Så da var de over kneika
https://skift.com/2023/05/16/singapo...it-in-3-years/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Singapore Airlines har aldri tjent mere penger på et kvartal enn hva de gjorde i andre kvartal 2023
Selv om de «bare» opererer på 90% av 2019 nivået https://airwaysmag.com/singapore-air...ecord-profits/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 156
|
![]()
Kan rapportere om hinsides priser hos Singapore Airlines.
Og beleggene er etter det jeg ser ganske bra. Pris i april var 100 000 tur-retur i business på ett par ukers varsel. Jeg ser nå igjen at prisen er det samme. Premium økonomi er 40 000 tur-retur. På det laveste fikk vi vel business til Auckland til 22 000, en god stund før pandemien. Last edited by Snorreth; 27-07-2023 at 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]() Quote:
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,448
|
![]()
Også tredje kvartal (de kaller det 2. kvartal) var bra for Singapore Airlines. På tross av fallende fraktmarket, så hjelper god drift, lavere drivstoffpriser og nærliggende konkurrenter som ikke er fullt tilbake med kapasiteten.
Både sist kvartal og første halvår i deres regnskapsår, som starter 1 april, har de hatt en driftsmargin på 17%. Og i motsetning til våre hjemlige selskap, sliter ikke SQ med samme sesongsvingninger. De er også mer lønnsomme nå enn hva de var tiåret pre-korona. Dog tjener de ennå ikke noe på Scoot, isolert sett. https://www.singaporeair.com/saar5/p...r-q2fy2324.pdf Quote:
Last edited by Someone; 12-11-2023 at 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qantas og veien videre etter Korona | Someone | Flyforum | 37 | 07-05-2025 11:03 |
Jettime og veien ut av Korona | kimpe | Flyforum | 16 | 24-01-2025 08:29 |
airBaltic og veien ut av Korona og Ukraina-krigen | Someone | Flyforum | 111 | 15-01-2025 19:28 |
Jet2 - Veien videre fra Korona | Someone | Flyforum | 3 | 14-11-2024 17:36 |
Arkia og veien videre etter Korona | Someone | Flyforum | 0 | 11-08-2020 09:38 |