![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Leste i siste Today's Pilot nå at EASA (European Aviation Safety Agency) skal sende ut en NPA (Notice of Proposed Amendment). Denne dreier seg i første rekke om regelverket rundt det de i Europa og andre steder i verden kaller 'recreational aircraft'.
Når en del av teksten på engelsk er; ..."and studies have shown that aircraft of less than two tonnes are unlikely to penetrate buildings or cause casualties..." undres jeg bare; og hvor tung var den Cirrusen som fløy gjennom veggen på den murblokka i New York for 14 dager siden nå igjen...??? ![]() (Synes jeg ser for meg en Cirrus på over 2 tonn ja)
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
Men vær så snill å ikke fortell dem det!
- T |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EASA Part-SERA | 77W | General Aviation og sjøfly | 2 | 05-12-2014 16:23 |
Instrumentlys for PA28 med EASA STC. | Speedbird | General Aviation og sjøfly | 0 | 29-08-2014 11:37 |
Vekt på maling | Trety | Flyteknisk forum | 12 | 15-12-2009 10:26 |
EASA krever: Bedre benplads på fly | sail4fun | Flyforum | 9 | 25-03-2008 23:37 |
772LR sertifisert av FAA og EASA | brendas | Flyforum | 1 | 03-02-2006 10:00 |