Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2024, 07:19   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flyprat God tirsdag fra Asker

God morgen fra Asker. Starter med påskefrokost i barnehagen, men tidspunktet er tydeligvis tilpasset de trege. En øl på Røør etter jobb. Ha en fin dag.
Old 19-03-2024, 07:38   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God tirsdag fra Asker

God morgen fra Roma som byr på sol og knallblå himmel. Merker at det ble 25000 skritt på gammel brostein i går…men det skal da ikke hindre oss fra å oppdaget byen videre til fots i dag. Fikk sjekket inn på ITA i går - 48 timer før avgang. I dag blir nok frokosten ute på et fortau med prester og nonner rundt oss. Bruk dagen!
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 08:07   #3
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Her i Chiang Mai nærmer det seg hjemreise - om ikke annet er det godt å komme seg unna den store luftforurensningen her
Thai har hatt dårlig regularitet på sisteavgangen fra CNX til BKK, så jeg tok ikke sjansen på den med separate billetter. Blir litt tid til lounge i BKK i stedet
Blir økonomi ekstra i begge ender og biz på langstrekningen

Hypern: Går ut fra brua over Tvetenveien på Haugerud er grei i joggesko nå?
Old 19-03-2024, 08:08   #4
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Her starter dagen med min ubetalte bistilling som drosjesjårfør for en av ungene som skal på skolen. Ellers blir det en del jobbing i dag. Det er litt som henger igjen etter forrige uke der jeg måtte tilbringe onsdag til fredag på Riksen. Samtale med "livlegen" min står også på programmet i dag.

Finn Erik: Jeg har sendt deg en meldig på messanger da pm ikke gikk gjennom på Flyprat.
Old 19-03-2024, 08:30   #5
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God morgen fra TOS-byen.

En dag med kurs før kursen settes mot HFT i ettermiddag.

Skulle gjerne vært med på Røør. Lenge siden sist Øl & Fly. Kos dere i kveld.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 08:36   #6
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg. Her starter dagen med min ubetalte bistilling som drosjesjårfør for en av ungene som skal på skolen. Ellers blir det en del jobbing i dag. Det er litt som henger igjen etter forrige uke der jeg måtte tilbringe onsdag til fredag på Riksen. Samtale med "livlegen" min står også på programmet i dag.

Finn Erik: Jeg har sendt deg en meldig på messanger da pm ikke gikk gjennom på Flyprat.
Oiiisan har plutselig ryddet litt in PM boksen her inne, nå er det plass til PM igjen

Til tross for at en reiste med Lufthansa A340 ble det hverken streik eller diversion til Tehran, så en kom frem til Kolbotn skarpt i rute.

USD 167.00 billetten med Lufthansa Seattle - Oslo (før avgifter) var et godt kjøp, 2 varme gode måltider, en øl (det ble en for Economy Light hos LH serverer nå Becks og ikke Warsteiner) et godt glass med rødvin. Skal en klage litt (gammel mann klage ) var det ingen kaffe og avec - det har nok gått ut på dato stemplingen, det er vel bare KnutW og jeg som savner dette her inne.

Jeg hadde pimpa billetten litt, lagt USD 129.00 for sete 20K, som jeg synes var vel verdt det, helt grei benplass, men domino effekten av at de paa Rad 16 legger stolen så langt ned som mulig nærmest tvinger alle bakover til gjøre det samme.

Hadde også lagt inn et bud på oppgradering til Business FRA - OSL til USD 60.00 som gikk igjennom som gav Priority TAG, noe BA ikke gjorde på First - uansett Priority virket på OSL kofferten kom høfflig som # 2.

I dag står det bedrifts besøk, slik vi som vi besøkte Lilleborg på barneskolen. Hegel skal besøkes og det ryktes om KAKE !! (På Lilleborg fikk vi såpe - Hegel er best !!)
Old 19-03-2024, 08:40   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hei fra kontoret. Litt blandet from i dag etter alt for lite søvn og reddet litt av 2000 gode meter i plaskevannet.

Nå kommer straffen for å ikke reise til Kongens By: masse teams-møter på gummi-engelsk.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 08:45   #8
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Det går i mye av det samme her, grus, gress og jord skal flyttes rundtom hverandre, men tror at akkurat den biten skal jeg bli ferdig med i dag.
Øl på Røør hadde vært digg, men med 600 kroner t/r med Vy hadde det blitt usedvanlig dyr øl.

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 09:06   #9
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

God eftermiddag från Landmark Hotel På Sukhumwit road.

Varmt och fuktigt men full fart idag med lite sightseeing, shopping och en tur till min lokala skräddare innan det bli en paus i all asiatisk mat för första gången på 14 dagar med en tur till Pizza Hut

Imorgon går turen till Hanoi
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 09:30   #10
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God tirsdag fra Parkveien. Bortekontoret inntatt etter en solid intervalløkt på mølla. Interne møter på planen i dag. I kveld må jeg begynne å tenke på litt pakking til Cape Town.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 09:40   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

"God-ish" morgen fra Lillestrøm. I dag satte jeg meg blid og glad foran Teams appen kl 09.30 for å ha zoom med Hong Kong på 15.30 deres tid. Der var det ingen. Sjekket så mailen min... der var det mange som lurte på hvorfor jeg ikke var logget på kl 08.30. Det er litt flaut.

Og da må jeg forsøke å sette dette opp på nytt når jeg er i Canada senere i uken og da er det jo enda mer krøll med dager og sånt. Det er KUKETE å ha ansvar for USA, Canada, Kina og HK samtidig. Det er en ræva miks.

Anyway, et nytt zoom med Kina om 20 min. Så blir det innover til bortekontoret. Et lite flytoppmøte og så sees vi på Røør.

Ha en best dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 10:12   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Her i Chiang Mai nærmer det seg hjemreise - om ikke annet er det godt å komme seg unna den store luftforurensningen her
Thai har hatt dårlig regularitet på sisteavgangen fra CNX til BKK, så jeg tok ikke sjansen på den med separate billetter. Blir litt tid til lounge i BKK i stedet
Blir økonomi ekstra i begge ender og biz på langstrekningen

Hypern: Går ut fra brua over Tvetenveien på Haugerud er grei i joggesko nå?
Ser navnet mitt er nevnt her så da føler jeg meg kallet til å svare. Svaret er vel njaa - har ikke sjekket ut den broen i dag men greit bra holke ned bakken forbi kirka. Det har fryst på litt for å si det sånn med lavere temperaturer på natta.

God tirsdag fra ja overnevnte sted - her har jeg ikke gjort stort enn å ha vært en tur på treningssenteret. Det er så digg å ha litt fri i dag, men det betyr ikke at jeg ikke har andre ting å gjøre.
Så dagen blir nok travel uansett.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 10:17   #13
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Jåttå,

Business as usual her i O&G industrien. Morgenmøter done , i ettermiddag står HAZOP møte på planen.
Satser på våronn i hagen i ettermiddag dersom regnet uteblir.
Ha en fin dag
OJB is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 10:32   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
"God-ish" morgen fra Lillestrøm. I dag satte jeg meg blid og glad foran Teams appen kl 09.30 for å ha zoom med Hong Kong på 15.30 deres tid.
Også greit å logge på riktig app.

God dag fra bortekontoret. Her går ting på skinner foreløpig, og det krysses fingre for at det forsetter med det.

Skatteetaten sendte meg mail i går, og det var ikke lystig lesing. Var nesten så jeg måtte vurdere å droppe balkonglugar på en upcoming danskebåttur. Makan!

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 11:29   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Også greit å logge på riktig app.
Har du aldri zoomteams eller teamzooms du?

Du henger etter!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 12:01   #16
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Dette er jo velkjente ting. Under koronatiden holdt jeg haugevis av kurs både om Zoom og Teams. Når jeg skulle demonstrere noe i Zoom og vise de hva de skulle trykke på hadde vi selve møtet i Teams og så hadde jeg vindu med Zoom oppe som jeg delte og dermed kunne vise. Med to kameraer fikk jeg bilde begge steder. Vi gjorde også motsatt og delte Teams i Zoom.
Old 19-03-2024, 12:24   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Microsoft investerte vel 13 Milliarder USD i OpenAI, det var ikke nok til å få Sam Altman og gjengen til å bruke Teams
Old 19-03-2024, 13:21   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen ... Ble en stopp på Dunkin' på vei hvem fra parken, så arbeidsdagen åpnet standsmessig med ferske donuts til kaffen.

En av 'gutta' var under kniven i går, og vår norske vet' fant ting inni klumpen som hun ikke likte. De er imidlertid sendt til analyse, så vi får se hva som skjer .. Barney selv er ikke fornøyd. Han har fått to dreneringstuber og må holdes unna de to andre. Blir litt søl også, men ikke så ille som vi fryktet. Stakkars gutt ..

Velvel - da får man vel jobbe litt ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2024, 15:13   #19
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God aften fra Ayutthaya. Ble togtur til 5kr opp hit på mandag og har fått utforsket område med leid scooter. Men registrerer at når en bor utenfor turistområdene i dette landet, da erre tidlig kveld, og selvsagt tilsvarende tidlig opp på morgenen. Nydelig middag er inntatt langs bredden av Chao Phraya river med solnedgang som skue. Nå erre natta og det når klokka såvidt har passert 21.
Ha en flott ettermiddag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 19-03-2024, 18:00   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:

Du henger etter!
Bare TeamsTeams.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules